A s tím odvedením 2.2 kW u 2.2 kW vřetene to asi bude taky trochu jinak. To bys měl vřeteno s 0% účinností, a to by teda nabyl žádný extra kup, že.

To vřeteno bude mít tak 70-80% účinnost, takže v teple vyzáří těch řekněme max. 30%.
Fichtla jsem nehonil. Sice jsme s bratrancem udělali generálku kejvačky, ale motorky jsem nikdy neměl v lásce a od jisté doby je nesnáším. Jak psal mex, záleží na účinnosti a od toho se odvíjí výkon chladícího systému. Hlavní problém bych však viděl v mazivech. V zimě 41/42 měli Němci problém né s palivy, ale hlavně s mazivy. Představ si odpor motoru, když klikovka tanku nebude v oleji, ale v něčem co připomíná želé, nebo pudink. Při vysokých teplotách (třeba 80-90°C) ti může klesnout viskozita oleje, tak že ti postupně vyteče z ložisek (třeba za měsíc) a stroj se ti zadře. Kamarád dělá technika na Dakaru, tak vždycky nadává jaké jsou problémy s mazivy v poušti, když náklaďák jede celý den po rozpáleném písku.drevokousal píše:Tak to vřeteno má výkon 2,2kw a nemá jiné chlazení takže kdyby jelo na hraně tak by mělo vydat celkem slušné teplíčko... Ale na druhou stranu já vřeteno budu zatěžovat na max 20% . Takto výkonné vřeteno jsem volil kvůli velikosti kleštiny protože má er 20. Jinak by mi stařilo 1,5kw. Ale to odbíhám od tématu. A k té teplotě... Proč si myslíš že termostat v autě udržuje optimální teplotu motoru. Nejni to z toho hlediska že kovy mají tepelnou roztažnost? Železo má jinou roztažnost hliník má jinou roztažnost... Vše je spočítáno na určitou teplotu(roztažnost materiálu). Dám ti jednoduchej případ. Jako malej určitě si honil pionýra.. A nepřišlo ti divné když byl studenej nebyl výkon ono.. když byl tak akorát tak jel hezky a když si ho ve 2 drhnul v kopci tak tě 2 museli tlačit??? protože ty materiály mají různou roztažnost.. A naco bych trápil vřetýnko v neoptimální teplotě... Akorát budu ničit ložiska a snižovat životnost. A jestli si skoušel někdy ohřát domeček ložiska aby si ho nalisoval. Stačí domeček ložiska ohřát ( o cca 40stupnů více) než ložisko. A hle ložisko tam padne jak do maminy....
Ano ,a taky nemá .Stačí se jen trochu zamyslet.4rest píše: Ono to chlazení vřetene, nebude mít jen jeden důvod
Nestraš ho poklesem výkonu. Už tak je chudák z toho dost vystrašený. Nakonec k tomu fakt ještě dostaví tu Tlemelínskou chladicí věž.4rest píše:Další problém bude třeba s poklesem výkonu, protože s rostoucí teplotou roste odpor, takže ti vzroste odpor cívek v motoru, kdy při stejném napětí ti jimi proteče menší proud, tudíž ti dají menší výkon. Sice to bude třeba jen o 10%, ale na 2,2 kW, už to dělá 220 W, což už je celkový výkon nějakého malého vysokootáčkového vřetene.
Obávam sa, že Čínan o hodnote tohoto parametra neuvažoval. Si asi prvý široko ďaleko, kto miesto toho, aby vyriešil chladenie tak, ako ostatní (ktorím to bezproblémovo roky funguje k plnej spokojnosti po použití prvého použiteľného chladiča, ktorý sa im dostal do rúk) to chce silou mocou počítať.drevokousal píše:Nee já se nebojim:-d ale temelín už jsem obvolal:-D jen mě spíše zajímalo jaká je provozní teplota jestli to výrobce(čínan ) někde uvádí... Já stejnak vřetýnko nebudu honit v živote na plnej výkon... Jen at mám představu...