Vypocet sily tlacnej pruziny - Nakup pruzin
Zdravim panove,
potreboval by som poradit ako spravne vypocitat aku silu musi mat tlacna pruzina v nasledovnom pripade.
Vyrabam bezpecnostny ventil na uzatvaranie plynu do modelu parnej lode. Kedze som uz davno zo skoly a nemam ani vzdelanie technickeho smeru, neviem ci ratam spravne
Vstupna dierka na plyn ma priemer 2,4mm t.j. plocha dierky je 4,5mm2
potrebujem aby mi to zatvorilo plyn z plynovej nadoby do tlaku 8atm, to je zo skusenosti maximalny tlak v nadobe.
po prepocte je to 0,81 N/mm2
Takze 4,5 x 0,81 = 3,65 N
pozrel som si tabulky s pruzinami kde su nasledovne udaje k pruzinke
Priemer dratu 0,5mm, celkova dlzka 12mm, dlzka v zatlacenm stave 4,5mm, tuhost pruziny pri stlaceni o 1mm 1,118N
Ja mam dany priestor vo ventile pri zavretom ventile 8,5mm, takze ked stlacim 12mm pruzinu o 3,5mm x 1,118 = 3,9N, tym padom by sa mal ventil bezpecne zavriet?
Dakujem Riso
potreboval by som poradit ako spravne vypocitat aku silu musi mat tlacna pruzina v nasledovnom pripade.
Vyrabam bezpecnostny ventil na uzatvaranie plynu do modelu parnej lode. Kedze som uz davno zo skoly a nemam ani vzdelanie technickeho smeru, neviem ci ratam spravne
Vstupna dierka na plyn ma priemer 2,4mm t.j. plocha dierky je 4,5mm2
potrebujem aby mi to zatvorilo plyn z plynovej nadoby do tlaku 8atm, to je zo skusenosti maximalny tlak v nadobe.
po prepocte je to 0,81 N/mm2
Takze 4,5 x 0,81 = 3,65 N
pozrel som si tabulky s pruzinami kde su nasledovne udaje k pruzinke
Priemer dratu 0,5mm, celkova dlzka 12mm, dlzka v zatlacenm stave 4,5mm, tuhost pruziny pri stlaceni o 1mm 1,118N
Ja mam dany priestor vo ventile pri zavretom ventile 8,5mm, takze ked stlacim 12mm pruzinu o 3,5mm x 1,118 = 3,9N, tym padom by sa mal ventil bezpecne zavriet?
Dakujem Riso
Naposledy upravil(a) darc dne 28. 2. 2017, 6:47, celkem upraveno 1 x.
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8349
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Čísla jsem nepřepočítával, jen jsem sledoval tu úvahu a ta je myslím správně.
Jediná otázka je dynamické chování ventilu (jestli si tam proudící plyn nenajde něco jako píst a nezabrání uzavření ventilu), ale to je jednodušší vyzkoušet než počítat.
Jediná otázka je dynamické chování ventilu (jestli si tam proudící plyn nenajde něco jako píst a nezabrání uzavření ventilu), ale to je jednodušší vyzkoušet než počítat.
Aleš Procháska
Stáhni si winfsb a vyklikej si to až Ti to vyjde.darc píše:Zdravim panove,
potreboval by som poradit ako spravne vypocitat aku silu musi mat tlacna pruzina v nasledovnom pripade.
Vyrabam bezpecnostny ventil na uzatvaranie plynu do modelu parnej lode. Kedze som uz davno zo skoly a nemam ani vzdelanie technickeho smeru, neviem ci ratam spravne
Vstupna dierka na plyn ma priemer 2,4mm t.j. plocha dierky je 4,5mm2
potrebujem aby mi to zatvorilo plyn z plynovej nadoby do tlaku 8atm, to je zo skusenosti maximalny tlak v nadobe.
po prepocte je to 0,81 N/mm2
Takze 4,5 x 0,81 = 3,65 N
pozrel som si tabulky s pruzinami kde su nasledovne udaje k pruzinke
Priemer dratu 0,5mm, celkova dlzka 12mm, dlzka v zatlacenm stave 4,5mm, tuhost pruziny pri stlaceni o 1mm 1,118N
Ja mam dany priestor vo ventile pri zavretom ventile 8,5mm, takze ked stlacim 12mm pruzinu o 3,5mm x 1,118 = 3,9N, tym padom by sa mal ventil bezpecne zavriet?
Dakujem Riso
Mj. běží to bezproblémově i na linuxu (na derivátech xbuntu - tzn. i mintu) pod wine
https://www.federnshop.com/cz/service_i ... %BEin.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nepochopil jsem, jestli se jedná o:
1. uzávěr plynu do stroje při překročení tlaku,
2. bezpečnostní ventil na tlakové nádobě.
Jednička by v tom případě byl redukční ventil, bránící přenosu velkého tlaku do stroje,
Dvojka pak bezpečnostní přetlakový ventil.
V popsaném konstrukčním uspořádání hlavně síla (tlaková) po otevření působí na průřez pístu a tady zároveň bude působit ještě síla (dynamická)-v ohybu proudu, po otevření po překročení tlaku. Bude to mít velkou hysterezi.
Jakýmkoliv pístovým řešením bych se vyhnul a navrhnul bych výrobu kuličkového ventilu v sedle, dotlačovaného pružinou + seřizovací šroubek-spolehlivé, levné. A.
1. uzávěr plynu do stroje při překročení tlaku,
2. bezpečnostní ventil na tlakové nádobě.
Jednička by v tom případě byl redukční ventil, bránící přenosu velkého tlaku do stroje,
Dvojka pak bezpečnostní přetlakový ventil.
V popsaném konstrukčním uspořádání hlavně síla (tlaková) po otevření působí na průřez pístu a tady zároveň bude působit ještě síla (dynamická)-v ohybu proudu, po otevření po překročení tlaku. Bude to mít velkou hysterezi.
Jakýmkoliv pístovým řešením bych se vyhnul a navrhnul bych výrobu kuličkového ventilu v sedle, dotlačovaného pružinou + seřizovací šroubek-spolehlivé, levné. A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
Takze uz som sa dopracoval k spravnym pruzinam, ale hladam nejakeho dodavatela na Slovensku..
Dnes som len tak cvicne poslal maila k vyrobcovi pruzin na Slovensku.. a sokovala ma cena 0,26€ za kus bez DPH, to je cca 7,50KC/KS samozrejme + balne a postovne 5€
zda sa vam tato cena adekvatna, lebo mne absolutne.
Vie mi nikto doporucit nejakeho dodavatela?
Dik
Dnes som len tak cvicne poslal maila k vyrobcovi pruzin na Slovensku.. a sokovala ma cena 0,26€ za kus bez DPH, to je cca 7,50KC/KS samozrejme + balne a postovne 5€
zda sa vam tato cena adekvatna, lebo mne absolutne.
Vie mi nikto doporucit nejakeho dodavatela?
Dik
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8349
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Kolik těch parních lokomotiv budeš měsíčně vyrábět, že se ti vůbec vyplatí sednout ke klávesnici a hledat jiného dodavatele?
Cena je imho úplně ok.

Aleš Procháska
Jedna sa o ventil, ktorym zavriem vystup plynu z tlakovej nadoby pomocou jedneho maleho serva ovladaneho pomocou RC supravy..almac píše:nepochopil jsem, jestli se jedná o:
1. uzávěr plynu do stroje při překročení tlaku,
2. bezpečnostní ventil na tlakové nádobě.
Jednička by v tom případě byl redukční ventil, bránící přenosu velkého tlaku do stroje,
Dvojka pak bezpečnostní přetlakový ventil.
V popsaném konstrukčním uspořádání hlavně síla (tlaková) po otevření působí na průřez pístu a tady zároveň bude působit ještě síla (dynamická)-v ohybu proudu, po otevření po překročení tlaku. Bude to mít velkou hysterezi.
Jakýmkoliv pístovým řešením bych se vyhnul a navrhnul bych výrobu kuličkového ventilu v sedle, dotlačovaného pružinou + seřizovací šroubek-spolehlivé, levné. A.
Je mnoho rieseni, ale toto sa mi zdalo jednoduche.. az na pruzinku.. v podstate to mam cele uz hotove, len riesim pruzinku..
to co mam doma su makke pruzinky, pripadne moc tvrde nestlacitelne na pozadovanu dlzku.
ten ventil sa zavrie a dalsie jeho otvorenie je nutne vykonat manualne..
Chrani model lode - parnik pred , prepalenim kotla, potazmo pred poziarom.
momentalne ma vyrobene dva ventily, ktore by som chcel testovat....prochaska píše:Kolik těch parních lokomotiv budeš měsíčně vyrábět, že se ti vůbec vyplatí sednout ke klávesnici a hledat jiného dodavatele?Cena je imho úplně ok.
takze potrebujem 2 pruzinky...
tym padom cena jednej 3,10€ ....
musim vsak napisat, ze to nebola specialne vyrobena pruzinka podla mojich poziadaviek.. je to pruzina, ktora je vyrobena a je bezne ponukanym sortimentom..
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8349
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Tím spíš je ta cena ok
. Kup si ty pružinky ve větším počtu a v různých tuhostech, tím se cena za dopravu rozpočítá. Dle mých zkušeností se s pružinou do ventilu málokdy trefíš napoprvé, i když si dáš na výpočtech záležet a vezmeš v úvahu i dynamické jevy.

Aleš Procháska
OKi, rozumím, obyčejně se řeší instalací přetlakového ventilu (resp. dvou ventilů) na kotel. K překročení tlaku tak dojít nemůže, na kotli, ani na stroji. Nebudu Ti tvoje řešení rozmlouvat, i když se mi zdá komplikované. Tak jako tak musí být kotel vybaven přímočinným přetlakovým ventilem, ovládaným jen tlakem páry. A.darc píše: ten ventil sa zavrie a dalsie jeho otvorenie je nutne vykonat manualne..
Chrani model lode - parnik pred , prepalenim kotla, potazmo pred poziarom.
SN 20, SM 16 B, FN 25