Hydraulika
Davide tvá teorie má jeden háček. I kdybych koupil 300ml tubu za nějakých 2 500,- tak je to pořád pakatel s cenou stroje co se dá jen strčit do zásuvky. Já magnetku koupil za nějakých 14 000,-, normální cena brusek je od 30 000,- a to prostě NEJSOU stroje, na které se nemusí sáhnout. A je otázka, jestli stroje, které vypadají, jako že v pořádku jsou, jestli to není jen zdání. Každý stroj po X letech potřebuje repasi, a že nějaké problémy nevidíš, neznamená, že neexistují. Stroje po repasi, kde se můžeš spolehnout, že je vše v pořádku už není otázka několika desítek tisíc, ale spíš stovek tisíc.
Nemluvě o jednom drobném detailu - tohle je malá magnetka a ty prostě nejsou k sehnání. Tady prostě nejsou žádné jiné nabídky.
Nemluvě o jednom drobném detailu - tohle je malá magnetka a ty prostě nejsou k sehnání. Tady prostě nejsou žádné jiné nabídky.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
Ne,to si nerozumíme,pro naše účely(předpokládám,že do toho můžu řadit i Tebe) není třeba stroj,který by musel být nutně po generálce,nebo ve stavu nového. Tu přesnost obvykle nevyužiješ,stejně ho nebudeš provozovat v klimatizovaný místnosti kvůli tepelný roztažnosti,před broušením nebudeš hodiny nechávat běhat naprázdno atd..aleshonsa píše:Davide tvá teorie má jeden háček. I kdybych koupil 300ml tubu za nějakých 2 500,- tak je to pořád pakatel s cenou stroje co se dá jen strčit do zásuvky. Já magnetku koupil za nějakých 14 000,-, normální cena brusek je od 30 000,- a to prostě NEJSOU stroje, na které se nemusí sáhnout. A je otázka, jestli stroje, které vypadají, jako že v pořádku jsou, jestli to není jen zdání. Každý stroj po X letech potřebuje repasi, a že nějaké problémy nevidíš, neznamená, že neexistují. Stroje po repasi, kde se můžeš spolehnout, že je vše v pořádku už není otázka několika desítek tisíc, ale spíš stovek tisíc.
Nemluvě o jednom drobném detailu - tohle je malá magnetka a ty prostě nejsou k sehnání. Tady prostě nejsou žádné jiné nabídky.
Já beru stroj,kterej přivezu,postavím,umeju,max. udělám základní údržbu v čase jednoho-dvou dnů a bude provozovatelnej.Pokud budu chtít něco přesnýho,sežene se taky ale bude to dražší-ovšem zase ne tolik,aby se vyplatilo repasovat starej krám,dneska to už tak není.Já jen beru to,že stroj,kterej budu moc´t spustit a dělat na něm,mi může hned vydělat peníze (když to dobře půjde tak i na lepší stroj),kdežto do toho starýho krámu je budu s nejistým výsledkem napřed sypat a pak vydělávat.Můžeš namítnout,že jsi amatér,kterej se tím jen baví a živí ho něco jinýho.Může být.Jenže,pokud budeš toužit po dokonalosti,tak budeš shánět,kupovat,měnit -zkrátka vybavovat se vším,co k tomu budeš potřebovat (a věř mi že i u brusek je to min. stejná cena za doplňky - tím nemyslím příslušenství toho stroje-ale třeba úhelníky,pravítka,desku..) jako za vlastní stroj, a to neberu brusku za 15,-.V jisté fázi se na to buďto vykašleš,protože zjistíš,že v tom objemu a kvalitě,co potřebuješ Ti to někdo udělá za peníze a když to spočítáš, zjistíš,že se absolutně nevyplatí se tím zabývat ,anebo se dostaneš na úroveň,kdy si řekneš,že to umíš tak,aby Ti to mohlo ty prachy ,co jsi do toho vrazil vydělávat-nebo aspoň vracet.Je to o tom,uvědomit si zavčasu,že lidskej život má max.100let a nestojí za to hrabat se s tuctovým zbožím ve šrotovým stavu,když o kus dál se povaluje to samé,ale ve stavu 1B o kousek dražší,ale ihned provozovatelný. Píšeš,že jsi dal 14,prodávají se za 30,to je rozdíl 16..To je tak měsíční mzda.Když to vezmeš,tak za ten měsíc ze šrotu stroj neuděláš,nehledě k tomu,že to počítám jen mzdu,není tam žádný rež. mat.,doprava ani platby kooperacím,bez kterých se neobejdeš ani když budeš v nějaký zapomenutý soc. fabrice,kde se ještě dá něco uhnat melouchem..Zato,když půjdeš třeba do blbýho obchoďáku vybalovat zboží,vyděláš tam pohodlněji prachy,který můžeš nasypat do lepšího stroje..Nesleduju,co je to za brusku,ale když není tady,bude jinde-věřím,že když nalistuješ třeba Ebay,tak tam do tisícovky objevíš zaručeně lepší,doprava není zase taková tragédie,a co neotravujou ti lemplové celnický,tak i pohodlná cesta... Chce to trpělivost ,věř mi,taky jsem pořídil,kdysi tam,a teď už jsou spousty pěkných strojů k mání i tady ..
Jo,ale může to být i jinak,pro někoho i cesta je cíl..Já ale masochista nejsem

Já nemluvím o přesnosti. Já mluvím o tom, že o třeba vadném ložisku v převodovce se nedozvíš, dokud převodovku nevyndáš. Bez ohledu jak stroj z venku vypadá. Já jsem třeba nemusel čistit nádrž pro hydrauliku a oplachovat z venčí agregáty. Nicméně jsem to raději udělal, protože to dělám vždy.
Ebay je pro mě co se týče nákupu strojů na hovn*o. Kde se nedomluvím ohledně stroje v češtině, mě to nezajímá. Nehledě že jsem si dal limit, že nebudu kupovat stroje z větší vzdálenosti než cca 100km. A to z jednoho prostého důvodu - cena přepravy. Za převoz této magnetky ze Strakonic jsem dal 5 000,-. Co je mi platné, že dam za stroj jen 1 000,- EUR když dam za dopravu dalších třeba 20 000,-. Jo a máš pravdu, že dnes už na hranicích celníci nebuzerují. Dnes totiž buzerují všude možně za hranicemi zakomplexovaní kreténi v zelených uniformách a nápisem POLIZEI na autech kdykoliv vidí českou SPZ.
Ebay je pro mě co se týče nákupu strojů na hovn*o. Kde se nedomluvím ohledně stroje v češtině, mě to nezajímá. Nehledě že jsem si dal limit, že nebudu kupovat stroje z větší vzdálenosti než cca 100km. A to z jednoho prostého důvodu - cena přepravy. Za převoz této magnetky ze Strakonic jsem dal 5 000,-. Co je mi platné, že dam za stroj jen 1 000,- EUR když dam za dopravu dalších třeba 20 000,-. Jo a máš pravdu, že dnes už na hranicích celníci nebuzerují. Dnes totiž buzerují všude možně za hranicemi zakomplexovaní kreténi v zelených uniformách a nápisem POLIZEI na autech kdykoliv vidí českou SPZ.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
To david: naprosto souhlasim !! Clovek si musi umet vazit sveho casu a musi znat jeho cenu. Cim jsem starsi a mam to vice "za par" tim si to vice uvedomuju. Po snadnem nasobeni stejne zjistim, ze za zabity cas jsem si mohl koupit peknou masinku. Budu li v duchodu nebo na pracaku, potom to bude mozna jinak. Hrat si v dilne me opravdu bavi, hodne bavi, ale soucasne tomu odmitam venovat veskery cas. Stare stroje, ktere jsem dal do fazony (otravoval s tim kamarady) stejne v pripade nakupu lepsiho stroje, prodam v cene starych kramu.
Jenomže tyhle malé brusky prostě NEJSOU. Dokonce ani na Ebay nabídka není nijak valná - nemyslete si, že ty stroje jsou v nějakém extra stavu.
Vy jste prostě oba nepochopili (nebo nechcete pochopit) že KAŽDÝ stroj po X letech provozu je potřeba vyčistit a rovněž je třeba potřeba počítat s výměnou ložisek, protože prostě mají omezenou životnost. To, že to z venčí neslyšíte, neznamená, že s tím nic není. A jen tak mimochodem - mluvil jsem třeba s člověkem, co si z Německa přivezl FA3BU. Vizuální stav stroje byl perfektní, ale pod stolem byl úplně stejný bordel jako tam mam já u FA3AU a FA3H. Jo, samozřejmě, můžete se tvářit, že to tam není.
Prostě já nechápu, proč mam připlácet za stroj jako že v perfektním stavu (nemluvě o naježděných v případě Německa spíše už tisíců km než si něco vyberu - no to fakt musí být zábava, kdyby mě tohle bavilo tak můžu jít rovnou dělat někam obchoďáka a ne se ve volném čase patlat v dílně, akorát že mě to právě nebaví), když stejně vím, že po odmontování prvního nějakého krytu najdu to samé jako třeba u téhle brusky a budu s tím muset udělat to samé - tj. rozebrat a vyčistit.
Vy jste prostě oba nepochopili (nebo nechcete pochopit) že KAŽDÝ stroj po X letech provozu je potřeba vyčistit a rovněž je třeba potřeba počítat s výměnou ložisek, protože prostě mají omezenou životnost. To, že to z venčí neslyšíte, neznamená, že s tím nic není. A jen tak mimochodem - mluvil jsem třeba s člověkem, co si z Německa přivezl FA3BU. Vizuální stav stroje byl perfektní, ale pod stolem byl úplně stejný bordel jako tam mam já u FA3AU a FA3H. Jo, samozřejmě, můžete se tvářit, že to tam není.
Prostě já nechápu, proč mam připlácet za stroj jako že v perfektním stavu (nemluvě o naježděných v případě Německa spíše už tisíců km než si něco vyberu - no to fakt musí být zábava, kdyby mě tohle bavilo tak můžu jít rovnou dělat někam obchoďáka a ne se ve volném čase patlat v dílně, akorát že mě to právě nebaví), když stejně vím, že po odmontování prvního nějakého krytu najdu to samé jako třeba u téhle brusky a budu s tím muset udělat to samé - tj. rozebrat a vyčistit.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
Přikládám fotky styčných ploch agregátů se stěnou nádrže. To potřebuju utěsnit.
- Rozdělovač: Jsou to ty 3 oválné příruby s otvory pro šroub, dvě nahoře mají kolíky pro přesné vymezení polohy na desce. Teď je to obráceně - ve skutečnosti to má být přírubami s kolíky dolů. Přijde nasadit na čelní stěnu (v pohledu ze vnitř je to pravá část, prostřední malý otvor se závitem je pro olejoznak). Asi se bude muset těsnit i průchodka pro ovládání škrtícího ventilu (to není na foto vidět).
- Hydromotor: Dosedá mezikruží na přírubě. Tou válcovou plochou je to nasunuté do otvoru docela fest, musel jsem to vyklepávat paličkou. Přijde nasadit na čelní stěnu (v pohledu ze vnitř je to pravá část).
- Čerpadlo: Dosedá mezikruží mezi válcovou částí a částí příruby jak jsou díry pro šrouby. Přijde namontovat na zadní část. Ta válcová část to tady na rozdíl od hydromotoru nijak nejistí - po mírném poklepání jsem to už vyndal rukou.
Vzhledem k ceně speciálních tmelů mě tedy jedině napadá použít těsnící papír. Červený tmel na převodovky má právě problém, že se může utrhnout výronek.
- Rozdělovač: Jsou to ty 3 oválné příruby s otvory pro šroub, dvě nahoře mají kolíky pro přesné vymezení polohy na desce. Teď je to obráceně - ve skutečnosti to má být přírubami s kolíky dolů. Přijde nasadit na čelní stěnu (v pohledu ze vnitř je to pravá část, prostřední malý otvor se závitem je pro olejoznak). Asi se bude muset těsnit i průchodka pro ovládání škrtícího ventilu (to není na foto vidět).
- Hydromotor: Dosedá mezikruží na přírubě. Tou válcovou plochou je to nasunuté do otvoru docela fest, musel jsem to vyklepávat paličkou. Přijde nasadit na čelní stěnu (v pohledu ze vnitř je to pravá část).
- Čerpadlo: Dosedá mezikruží mezi válcovou částí a částí příruby jak jsou díry pro šrouby. Přijde namontovat na zadní část. Ta válcová část to tady na rozdíl od hydromotoru nijak nejistí - po mírném poklepání jsem to už vyndal rukou.
Vzhledem k ceně speciálních tmelů mě tedy jedině napadá použít těsnící papír. Červený tmel na převodovky má právě problém, že se může utrhnout výronek.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
motorářký silikon stojí kolem 300,- za kartuši - nevím co je na tom drahéhoaleshonsa píše: Vzhledem k ceně speciálních tmelů mě tedy jedině napadá použít těsnící papír. Červený tmel na převodovky má právě problém, že se může utrhnout výronek.
výronek necháš zatvrdnout a druhý den ho utrhneš a zahodíš
třeba
https://tmely-silikony-lepidla.heureka. ... tory-310g/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Neutrhneš a nezahodíš, protože po smontování to vypadá tak, že do plno míst ne jen že nevidíš, ale hlavně se tam pořádně nedostaneš. Jako třeba na ty 2 spodní příruby rozdělovače.testone píše:motorářký silikon stojí kolem 300,- za kartuši - nevím co je na tom drahéhoaleshonsa píše: Vzhledem k ceně speciálních tmelů mě tedy jedině napadá použít těsnící papír. Červený tmel na převodovky má právě problém, že se může utrhnout výronek.
výronek necháš zatvrdnout a druhý den ho utrhneš a zahodíš
třeba
https://tmely-silikony-lepidla.heureka. ... tory-310g/" onclick="window.open(this.href);return false;
Původně jsem to chtěl vyčistit smontované, ale právě z tohoto důvodu jsem se rozhodl vše vymontovat, abych mohl pořádně vypláchnou nádrž a agregáty omýt petrolejem.
Ono jde i o to, že u těchto tmelů když budeš odstraňovat výronky, tak riskuješ poškození vlastní izolace mezi díly.
Drahé jsou tmely, co se právě chovají tak, že ztuhne jen část mezi díly a zbytek vyteklý kolem se rozpustí v oleji. Dělá je třeba Loctite.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
Protože jsem myslel, jestli to už někdo tady neřešil. Máš tip na něco v Praze?robokop píše:proc papir?
proc nepouzijes materialy na to urcene?
proc nejdes do specilky na hydrauliku a nezeptas se co by ti na to nabidli?
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
Před třiceti rokama by to bylo za půl hodiny zatěsněný, místo půlměsíčního špekulování.bu_bu píše:Pokud se ti ale papír nebo tmel či guma nepozdává, tak jde koupit i silikonová pryž na těsnění v plachtách a zrovna tak plastkorek, opět různé tloušťky, stačí si vybrat. Škoda že nepamatuješ doby tak před 30ti rokama, to byl výběr podstatně jednodušší, byl k dostání jen hermetik a taky to muselo jít.
Já tam dam těsnící papír, to bude stačit. Ono stejně plno těch spojů je nad hladinou. Zatím jsem to ještě nesmontoval, protože chci čistit další věci na stroji a kdybych tam dal hydrauliku zpátky tak mi akorát do ní nateče bordel, a smontovaná hydraulika je dost těžká na manipulaci, takto rozložené to snadno můžu přemístit, aby nepřekážela. Zatím čistím jiné věci. Ono je stejně otázka, jestli to za pár dní nepřeruším - jak se otepluje tak se spíš budu zase věnovat stavbě dílny.
Ještě mam ale jeden dotaz. Nádrž se plní po olejoznak, ale není mi jasné - má se to měřit normálně za klidu, nebo za chodu hydrauliky? Třeba u automatické převodovky v autě se stav oleje má odměřovat za chodu, ale je pravda, že tady u brusky má nádrž daleko větší kapacitu. Po olejoznak je to cca 20 litrů a agregáty si vezmou odhadem pár litrů, takže by to nemělo hrát roli, ale raději se ptám.
Ještě mam ale jeden dotaz. Nádrž se plní po olejoznak, ale není mi jasné - má se to měřit normálně za klidu, nebo za chodu hydrauliky? Třeba u automatické převodovky v autě se stav oleje má odměřovat za chodu, ale je pravda, že tady u brusky má nádrž daleko větší kapacitu. Po olejoznak je to cca 20 litrů a agregáty si vezmou odhadem pár litrů, takže by to nemělo hrát roli, ale raději se ptám.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa