SU 32 - uvedení do provozu

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 2249
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

26. 4. 2017, 5:30

jak to sítko vypadá, šlo by to opravit
mám jemnou bronzovou síťovinu
JEKL
Příspěvky: 8
Registrován: 11. 12. 2016, 4:27

26. 4. 2017, 6:15

V podstatě je to navinutý váleček přes dva kroužky. Myslím, že když se mi povede sehnat aršík A4 tak se mi to podaří opravit. Samozřejmě kdyby věděl někdo o originálu rád zakoupím ten :)
almac
Příspěvky: 734
Registrován: 28. 5. 2015, 6:35
Bydliště: Liberec

26. 4. 2017, 6:58

JEKL píše:Takže už jsem dostal fundovanou odpověď :)

Vřeteník + převodovka.......Paramo OL- J32
Suport .........................Paramo OL- J46
vše ostatní....................Paramo KV - 46
moc to řešíš, dej všude OL- J46 a nemusíš kupovat/skladovat víc druhů olejů. Rychloběžné kluzné ložisko to nemá (např. na vřeteni), tak se nemůže vůbec nic stát, budeš mít menší úkap, než při použití oleje OL- J32. Na lože asi i KV - 46, má přísady na slip-stick, ale asi i to je jedno. A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
JEKL
Příspěvky: 8
Registrován: 11. 12. 2016, 4:27

26. 4. 2017, 7:08

Přísady na slip-stick - co to znamená ? je to dobré nebo špatné ? použil by jsi jiný olej ? Chápu, že to řeším ... těžko při mém pracovním nasazení poznám rozdíl. Ale když už něco dělám, tak rád pořádně, aby měla dušička klid :-) Díky
obráběč
Příspěvky: 284
Registrován: 23. 4. 2015, 12:16

26. 4. 2017, 7:37

Su 32 mám doma už 25 let a od začátku z toho strašně teče olej, přetěsnit se mi to nechce tak stále dolévám, jeden čas automobilový potom mnoho let hydraulický a teď j32. Do suportu jsem na začátku nalil olej a ten za chvíli vytekl, od té doby jsem tam nedal ani kapku a vše stále funguje.
almac
Příspěvky: 734
Registrován: 28. 5. 2015, 6:35
Bydliště: Liberec

26. 4. 2017, 8:54

je to tak, jak píše "obráběč", v podstatě na tom oleji moc nezáleží, hlavně aby tam nějaký byl. Na SN 20 jsem měl léta hydraulický olej, viskozity asi 50 mm2/s, fungovalo bez problémů. Problém je jen u rychloběžných vřeten na kluzných ložiscích, jako má SV 18 R, RA, tam musí být při používání vysokých otáček řídký olej. Hlavně dřív (mezi válkami) žádný speciální olej nebyl, bylo např. 5 druhů olejů, lišících se od sebe jen viskozitou, a stroje taky fungovaly. Slip-stick je tření v rozběhu, když se součásti začínají pohybovat, než se vytvoří olejový nosný film, tak součásti po sobe poskakují (oblast mezního tření). A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“