Cincinnati ARROW 500
jen lehkej přípodotekr4cv píše:Prípadne hneď rozobrať a naplniť vazelínou, tak ako treba.
vazelíny se dává do ložisek tak max. 1/3 - 1/4 volného prostoru mezi kuličkami, jinak se to šíleně hřeje
ale to asi víš
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ako krmis chrobaka na 7i76-ke? Ak po kably z 5i25 tak ho napoj na ext. zdroj 5V.r4cv píše:
Nastal ale iný problém. Mesa karta 5i25 mi vyhodila chybu komunikácie, a karta 7i76 prestala reagovať. stalo sa to 2 krát, ak som si dobre všimol, tak pri vypnutí vretena.
Je možné, že tento nový menič má zlý vplyv na riadiaci systém? Prípadne ako vylúčiť túto možnosť?
Dalsia pricina moze byt otras karty. Skus pohybat kablami. Tuto chybu vyhadzuje pri strate napajania.
rocnik 1976 -stolár, trosicka uz aj strojar.
Jestli ti to předtím nepadalo a ted to padá jen při vypínání vřetena, tak bych problém nehledal ve vypadávajícím napájení, ale někde kolem vypínání vřetena, brzdného odporu, rušení, dojezdové rampy a podobně. Pár návrhu tu už padlo. Zkus extremně protáhnout doběh aby to v podstatě dojelo samovolně a měnič to nebrzdil. Máš před měničem filtr? taky sem s tím zápasil a filtr vše odstranil. on ten měnič děla v síti pěknej bordel.
M
M
filter je centrálny na vstupe. medzi meničom a pc filter nie je.
Rampa je 10sek.
mechanicky som menil upevnenie dosky 7i76 a káblov do nej, chyba môže byť aj tam.
predtým to nepadalo, všetky vstupy do meniču boli ťahané z napájania meniču.
teraz som to dal z centrálneho 24VDC, ale sú tam optočleny, tak by to nemalo vadiť.
ovládacie káble idú len pár cm od silových, to nezmením. Možno by som mohol dať ferit na kábel, ak sa niečo indukuje, tak by to nemuselo prejsť až do karty.
musím porobiť súrne zákazky a budem ďalej experimentovať.
Rampa je 10sek.
mechanicky som menil upevnenie dosky 7i76 a káblov do nej, chyba môže byť aj tam.
predtým to nepadalo, všetky vstupy do meniču boli ťahané z napájania meniču.
teraz som to dal z centrálneho 24VDC, ale sú tam optočleny, tak by to nemalo vadiť.
ovládacie káble idú len pár cm od silových, to nezmením. Možno by som mohol dať ferit na kábel, ak sa niečo indukuje, tak by to nemuselo prejsť až do karty.
musím porobiť súrne zákazky a budem ďalej experimentovať.
Potrebujem vyvŕtať otvory a narezať závity M4 do plechu 3mm. Závitov je viac ako 300.
Myslím, že to bude vhodné na doladenie meniču. Závitníkov mám zatiaľ dosť.
Potrebujem poradiť ohľadne nastavenia:
-otáčky pri rezaní závitu
-spôsob upínania závitníku (klieština alebo upínač s dĺžkovou kompenzáciou), ideálne ak máte odskúšaný konkrétny typ aj s odkazom, kde ho kúpiť
-chladenie
Myslím, že to bude vhodné na doladenie meniču. Závitníkov mám zatiaľ dosť.
Potrebujem poradiť ohľadne nastavenia:
-otáčky pri rezaní závitu
-spôsob upínania závitníku (klieština alebo upínač s dĺžkovou kompenzáciou), ideálne ak máte odskúšaný konkrétny typ aj s odkazom, kde ho kúpiť
-chladenie
-
- Příspěvky: 875
- Registrován: 3. 12. 2013, 7:54
- Bydliště: Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
- já upínal/upínám závitník do kleštiny
( v Hajdnu je cykl na závity. ale obecně jsem dal 50otáček a jelo to posuvem 50.Cykl také umožnuje že se může v určité hloubce o určitou hodnotu vrátit - příklad ve dloubce 1mm se vrátí o 0,5 nahoru,Prostě láme třísku)
Nikdy jsem nedělal moc závitů max 2-20 a nikdy nebylo potřeba honit čas,hlavní bylo ať se nemusí dolovat zlomený závitník.(I když ten umím taky, nějakou zdechlou kulovou a dirou po spirále - průměr o 0,1-0,2 menší než vrtaná díra)= zavitník se rozpadne a vesměs se dá i zachránit celá díra.
Obecně se držím svojich otáček a posuvů a nemám problém, samo že když chceš dělat miliony závitů, posuv atd se musí upravit, zas je tam to riziko zlomených nástrojů.
Chlaezení jak u čeho, když jsem měl bobka tak olej, když ne šplouchl jsem vodu co je v mašině( z 85% případů u hliníku,blata železa). Když jsem mel megabobka(nerez, tak jsem mašinou předřezal pár otáček závitu a zbytek růčo:-)
Držím palce, doufám že jsem aspoň trochu poradil.
( v Hajdnu je cykl na závity. ale obecně jsem dal 50otáček a jelo to posuvem 50.Cykl také umožnuje že se může v určité hloubce o určitou hodnotu vrátit - příklad ve dloubce 1mm se vrátí o 0,5 nahoru,Prostě láme třísku)
Nikdy jsem nedělal moc závitů max 2-20 a nikdy nebylo potřeba honit čas,hlavní bylo ať se nemusí dolovat zlomený závitník.(I když ten umím taky, nějakou zdechlou kulovou a dirou po spirále - průměr o 0,1-0,2 menší než vrtaná díra)= zavitník se rozpadne a vesměs se dá i zachránit celá díra.
Obecně se držím svojich otáček a posuvů a nemám problém, samo že když chceš dělat miliony závitů, posuv atd se musí upravit, zas je tam to riziko zlomených nástrojů.
Chlaezení jak u čeho, když jsem měl bobka tak olej, když ne šplouchl jsem vodu co je v mašině( z 85% případů u hliníku,blata železa). Když jsem mel megabobka(nerez, tak jsem mašinou předřezal pár otáček závitu a zbytek růčo:-)
Držím palce, doufám že jsem aspoň trochu poradil.
Výrobní ředitel, co nadělal poctivě hodně vagónů špon do hutí.
Práve som ukončil prvú fázu ladenia meniču motoru.
Za záťaž som si zvolil TK hlavu narex 80mm s negatívnymi plátkami - tú čo má veľký odpor.
materiál 11523, šírka 60mm, hĺbka záberu 1mm, otáčky vretena cca 650/min, posuv do 600mm/min.
nakoniec som PID nastavil na P=3,5 a I=2
rozbeh motoru je plynulý, otáčky nekolíšu
teraz motor pri zaťažení kolíše len trochu, cca +-20 otáčok. maximum bolo tuším -50.
Prúd do motoru naprázdno ide 6-6,5A pri zaťažení to pekne stúpne až do 25A.
Viac z toho momentálne neviem dostať. Sú tieto výsledky aspoň trochu správne?
Za záťaž som si zvolil TK hlavu narex 80mm s negatívnymi plátkami - tú čo má veľký odpor.
materiál 11523, šírka 60mm, hĺbka záberu 1mm, otáčky vretena cca 650/min, posuv do 600mm/min.
nakoniec som PID nastavil na P=3,5 a I=2
rozbeh motoru je plynulý, otáčky nekolíšu
teraz motor pri zaťažení kolíše len trochu, cca +-20 otáčok. maximum bolo tuším -50.
Prúd do motoru naprázdno ide 6-6,5A pri zaťažení to pekne stúpne až do 25A.
Viac z toho momentálne neviem dostať. Sú tieto výsledky aspoň trochu správne?
Rezanie závitov prebieha divne.r4cv píše:Potrebujem vyvŕtať otvory a narezať závity
1.operácia - navŕtanie do hĺbky 2,3mm -1500 ot, F80 - vytláča šponu na vrchu
2.operácia - vŕtanie pr.4,2mm 2000ot, F50,80,100 - vytláča šponu naspodu
3.operácia - G33 rezanie M5 , 150 ot.
Chladenie 1 a 2 emulziou 3%,
Závitovanie robím len so zbytkovou kvapalinou, čo ostane v otvoroch.
Obrábaný materiál je S235
Otázka je čo sa dá zlepšiť na týchto parametroch? Otrep naspodu je v pohode, vadí mi ten vrchný. A závitnik vydržal asi 100 dier. Potom som zabúral do špôn, čo sa nahromadili naspodu prípravku a zlomil som ho.
hoj co je to za zavtník ?
co znamená -vytláča šponu naspodu .. ?
podle typu zavitníku, jestli je to nějaký narex tak se divím že vydržel 100 děr, guehring nebo něco od hofmana by mělo vydržet 120-150 děr
a na tu 4,2 vrták se mi zdá moc otaček. zase zaleží co to je , hss, co, tk ??
tohle tu doplň..
jinak 100 děr na zavitnik mi přijde vpohodě, ale co je určitě , podle mě , špatně je ta 3% emulze, ja pod 6 nikdy nejdu. proč tam maš 3 %?
co znamená -vytláča šponu naspodu .. ?
podle typu zavitníku, jestli je to nějaký narex tak se divím že vydržel 100 děr, guehring nebo něco od hofmana by mělo vydržet 120-150 děr
a na tu 4,2 vrták se mi zdá moc otaček. zase zaleží co to je , hss, co, tk ??
tohle tu doplň..
jinak 100 děr na zavitnik mi přijde vpohodě, ale co je určitě , podle mě , špatně je ta 3% emulze, ja pod 6 nikdy nejdu. proč tam maš 3 %?