Tuning kompresoru

aneb pokec o vsem co se netyka CNC
takova nase CNC hospudka

Moderátor: sysel

prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8348
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

15. 3. 2009, 8:10

Bob píše:UKS - 400 byl ruské výroby na 400 atmosfér pohon naftový motor, ten který jsem vzpomínal měl asi název VKS - 200, a měl pohon bud' elmotorem nebo spalovací motor asi stejný jako v Škoda 1203, ale už je to nějaká doba co jsem se u toho na letišti motal, :wink: Rosta
Aha, nebyl to takovej dvoukolák jako přívěs za náklaďák? Mezistupňový chlazení vodou, takový panel z boku se čtyřmi manometry a dole mezi kolama naležato tři vysokotlaké vzdušníky?
Aleš Procháska
Gustavson
Příspěvky: 261
Registrován: 20. 5. 2008, 8:02
Bydliště: Posázaví-Otryby

15. 3. 2009, 8:11

Kopi. píše:No to vim taky, že fouká dokud něco neuletí - ale jde o to, že čim víc to ohulíš, tak se v opačnym poměru snižuje životnost...
To je mi jasný.Proto na velký množství vzduchu se dělaj velký komresory.
Kdyby nebyly tak drahý šroubový kompesory tak bych do něj šel hned.Tam se aspoň ten šroub neopotřebovává.
Uživatelský avatar
Bob
Příspěvky: 701
Registrován: 5. 10. 2007, 12:02
Bydliště: Slavkov u Brna
Kontaktovat uživatele:

15. 3. 2009, 8:20

Nene, dvoukolák byl kompresor na malý tlak, asi pro zbíječky nebo něco takového u nás na vojně si ho PTP vozili za Tatrou 111, ty vysokotlaké byli
jako normální vlečka za náklad'ák se 4 kolama a ten rusák byl celkem poruchový, ale to už jsem končil vojnu tak jsem ho téměř nezažil. Rosta.
Kopi.
Příspěvky: 310
Registrován: 26. 10. 2006, 3:02

15. 3. 2009, 8:30

prochaska píše:Ano, bývají tam nejčastěji planžetové ventily (díra + plech), které fungují jako jednosměrné ventily a otevírají se už při velmi malém přetlaku. Potud by to bylo v pořádku, jenže u normálních konstrukcí kompresorů je za kompresorem chladič + odlučovač vody který je stavěný na přesně daný průtok (z ekonomických důvodů) a i při normálním provozu na něm vzniká docela velký tlakový spád, natož při průtoku 3x větším. Takže by to nejspíš vypadalo tak, že z válce by lezl vzduch o tlaku třeba 25 barů a teprve za chladičem by expandoval do vzdušníku na požadovaných maximálních 10. Po výměně chladiče, odlučovače a raději i trubiček by se asi o kaskádovém uspořádání dalo uvažovat.
Pořád mi to nějak nedocvakává, proč by mělo lezt od pístu tolik atmosfér - asi mi v hlavě chybí nějaký ozubený kolečko, bez kterýho se zbytek mozku neroztočí.
Jinak když nad tim ještě tak uvažuju, tak (teďko už jsem u druhýho kompresoru) -
Na vstupu mam 5atm - otevře se sací klapka a v hlavě je téměř rázem 5atm, namísto 1 (reálně nula) - sací klapka se při vyrovnání tlaku zavře - píst jde nahoru - téměř ihned (při tlaku dejme tomu 5,1atm) se otevře výstupní klapka a těch 5,1atm se přimáčkne ke zbylejm 10ti v bandě.
Nechápu proto, kde by se tam vzalo tolik atm. Jedině jestli to myslíš tak, že by nějakym filtrem nestačilo v ten okamžik protéct to množství vzduchu z válce. To by se ale snad dalo vyřešit jenom nějakou cca 10l bandou hned za výstupem z hlavy ne? potom až zařadit odlučovače a filtry. V týhle mezibandě by ani nemusel bejt žádnej odkalovací otvor...
Šlo by jen o to, aby filtrama nemuselo projít najednou celý množství z hlavy, ale aby se "rozpustilo" v týhle předřadný bandě.
No a samozřejmě potom asi ten odkalovač, pokud by byl opravdu v číně přesně nebo poddimenzovanej vyměnit za propustnější

Chápu to správně?
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8348
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

15. 3. 2009, 8:35

Při plnění 5 barama tam bude 5x větší průtok (vnutíš mu 5x větší objem sání) a tudíž 5x větší spád na chladiči. Ale jestli něco uděláš s tím chladičem tak by to mohlo jít.
Aleš Procháska
Kopi.
Příspěvky: 310
Registrován: 26. 10. 2006, 3:02

15. 3. 2009, 8:41

Chladič dam do sběru a je po problému. Za ušetřený peníz si koupim bonbón.

Ale ještě takhle - bude tam sice 5x větší průtok, ale to těleso kompresoru by to dá se říct nemělo tedy poznat ne? Jde mi teďko o zohlednění životnosti dílů... Bez toho bych tohle nemusel řešit, a mohl bych tam naprat namísto třeba 1000ot 5000ot a bylo by... Ale to bych měl tak na půl hodiny, než by šel do kopru
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8348
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

15. 3. 2009, 8:49

Jestli tam nebude ještě nějaké úzké místo (tady doslovně...) tak by to moh vydržet bez ztráty květinky.
Aleš Procháska
Odpovědět

Zpět na „Prevazne nevazne“