Magiho výzkumný ústav
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Velice zajímavý problém řešim teď v práci.
Je místo A kde je PLC a měnič frekvence. Pak je místo B kde je UZV hladinoměr a elektromotor. Z místa A do místa B vedou dva kabely, jeden stíněný JYTY 2x1 pro hladinoměr a druhý klasika CYKY 4x2,5 pro motor.
Kabely vedou oba společně cca 40m v jedné chráničce (vím že je to z hlediska souběhu blbě, nicméně proudová smyčka 4-20 je vůči rušení odolná).
Při oživování se děje neuvěřitelná věc: pokud motor nejede, hladinoměr měří normálně - když se motor rozběhne hladinoměr zamrzne a přestane měřit (visí na něm poslední hodnota).
Při zoufalém pokusu místo UZV hladinoměru dát pokusně tlakový snímač BD Sensors tak vše funguje naprosto normálně i při běžícím motoru.
Na hladinoměru jsou dvě LEDky, jedna "ECHO" jako že má odraz a měří a druhá "HART" jako že je v činnosti datový protokol Hart, kterým jsou poslední modely hladinomru od Nivelca vybaveny.
Při spuštění elektromotoru zhasne Echo a rozstvítí se Hart.
Jediné možné vysvětlení které mě napadlo, že vlivem rušení nosnou frekvencí od měniče z jednoho kabelu na druhý si hladinoměr začne myslet že jej chceme programovat přes Hart, tzn. udělá to že vypne měření (poslední hodnotu drží v holdu) a přepne se do programovacího režimu.
Hart totiž funguje takto: 1,2kHz je log0 a 2,2kHz je log1.
Že je tato úvaha asi správná se mi potvrdilo, když jsem na frekvenčáku snížil hodnotu nosné frekvence na úplné minimum, tím je 1kHz. Pak to začalo fungovat i při běžícím motoru.
Při konzultaci s firmou Nivelco mi bylo sděleno že Hartem jsou dnes již vybaveny naprosto všechny jejich snímače a vypnout jej prostě nelze.
Jediné možné řešení je realizovat celou kabeláž (tedy i silovou) ve stíněném provedení a dodržet správně normu o souběhu a křížení vodičů.
Z toho plyne závěr, že sice Nivelco vybavilo svoje snímače protokolem Hart, ale toto je věc kterou nikdy potřebovat nebudeme, protože je všechny vždycky používáme v defaultním nastavení.
Tím pádem je veškeré vylepšení snímačů Nivelco totálně ke škodě a zhoršení spolehlivosti.
Souběh se doteď řešil a jen a pouze tam kde byla nějaká komunikace, ale u proudových měřících smyček 4-20 se nikdy neřešil a nebylo to potřeba.
Takže zase opět se něco povedlo vylepšit.
Je místo A kde je PLC a měnič frekvence. Pak je místo B kde je UZV hladinoměr a elektromotor. Z místa A do místa B vedou dva kabely, jeden stíněný JYTY 2x1 pro hladinoměr a druhý klasika CYKY 4x2,5 pro motor.
Kabely vedou oba společně cca 40m v jedné chráničce (vím že je to z hlediska souběhu blbě, nicméně proudová smyčka 4-20 je vůči rušení odolná).
Při oživování se děje neuvěřitelná věc: pokud motor nejede, hladinoměr měří normálně - když se motor rozběhne hladinoměr zamrzne a přestane měřit (visí na něm poslední hodnota).
Při zoufalém pokusu místo UZV hladinoměru dát pokusně tlakový snímač BD Sensors tak vše funguje naprosto normálně i při běžícím motoru.
Na hladinoměru jsou dvě LEDky, jedna "ECHO" jako že má odraz a měří a druhá "HART" jako že je v činnosti datový protokol Hart, kterým jsou poslední modely hladinomru od Nivelca vybaveny.
Při spuštění elektromotoru zhasne Echo a rozstvítí se Hart.
Jediné možné vysvětlení které mě napadlo, že vlivem rušení nosnou frekvencí od měniče z jednoho kabelu na druhý si hladinoměr začne myslet že jej chceme programovat přes Hart, tzn. udělá to že vypne měření (poslední hodnotu drží v holdu) a přepne se do programovacího režimu.
Hart totiž funguje takto: 1,2kHz je log0 a 2,2kHz je log1.
Že je tato úvaha asi správná se mi potvrdilo, když jsem na frekvenčáku snížil hodnotu nosné frekvence na úplné minimum, tím je 1kHz. Pak to začalo fungovat i při běžícím motoru.
Při konzultaci s firmou Nivelco mi bylo sděleno že Hartem jsou dnes již vybaveny naprosto všechny jejich snímače a vypnout jej prostě nelze.
Jediné možné řešení je realizovat celou kabeláž (tedy i silovou) ve stíněném provedení a dodržet správně normu o souběhu a křížení vodičů.
Z toho plyne závěr, že sice Nivelco vybavilo svoje snímače protokolem Hart, ale toto je věc kterou nikdy potřebovat nebudeme, protože je všechny vždycky používáme v defaultním nastavení.
Tím pádem je veškeré vylepšení snímačů Nivelco totálně ke škodě a zhoršení spolehlivosti.
Souběh se doteď řešil a jen a pouze tam kde byla nějaká komunikace, ale u proudových měřících smyček 4-20 se nikdy neřešil a nebylo to potřeba.
Takže zase opět se něco povedlo vylepšit.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22924
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
co to odfiltrovat nejakym kondikem?
z hlediska mereneho deje je to skoro DC
4-20mA snimac bude menit ubytek napeti na sobe tak aby protekal pozadovany proud indikujici velicinu
paklize se k tomu pricte nejaka komunikace mohl by ji kondik "vyzkratovat"
z hlediska mereneho deje je to skoro DC
4-20mA snimac bude menit ubytek napeti na sobe tak aby protekal pozadovany proud indikujici velicinu
paklize se k tomu pricte nejaka komunikace mohl by ji kondik "vyzkratovat"
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
ano přesně tak, zítra budeme ještě experimentovat, nicméně jsou to pitomci a zase nám přidělali práci
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
A skoušel jsi nastavit na měniči jinou spínací frekvenci ? já něco podobného řešil u cnc a právě změna pomohla .magi píše:Velice zajímavý problém řešim teď v práci.
Je místo A kde je PLC a měnič frekvence. Pak je místo B kde je UZV hladinoměr a elektromotor. Z místa A do místa B vedou dva kabely, jeden stíněný JYTY 2x1 pro hladinoměr a druhý klasika CYKY 4x2,5 pro motor.
Kabely vedou oba společně cca 40m v jedné chráničce (vím že je to z hlediska souběhu blbě, nicméně proudová smyčka 4-20 je vůči rušení odolná).
Při oživování se děje neuvěřitelná věc: pokud motor nejede, hladinoměr měří normálně - když se motor rozběhne hladinoměr zamrzne a přestane měřit (visí na něm poslední hodnota).
Při zoufalém pokusu místo UZV hladinoměru dát pokusně tlakový snímač BD Sensors tak vše funguje naprosto normálně i při běžícím motoru.
Na hladinoměru jsou dvě LEDky, jedna "ECHO" jako že má odraz a měří a druhá "HART" jako že je v činnosti datový protokol Hart, kterým jsou poslední modely hladinomru od Nivelca vybaveny.
Při spuštění elektromotoru zhasne Echo a rozstvítí se Hart.
Jediné možné vysvětlení které mě napadlo, že vlivem rušení nosnou frekvencí od měniče z jednoho kabelu na druhý si hladinoměr začne myslet že jej chceme programovat přes Hart, tzn. udělá to že vypne měření (poslední hodnotu drží v holdu) a přepne se do programovacího režimu.
Hart totiž funguje takto: 1,2kHz je log0 a 2,2kHz je log1.
Že je tato úvaha asi správná se mi potvrdilo, když jsem na frekvenčáku snížil hodnotu nosné frekvence na úplné minimum, tím je 1kHz. Pak to začalo fungovat i při běžícím motoru.
Při konzultaci s firmou Nivelco mi bylo sděleno že Hartem jsou dnes již vybaveny naprosto všechny jejich snímače a vypnout jej prostě nelze.
Jediné možné řešení je realizovat celou kabeláž (tedy i silovou) ve stíněném provedení a dodržet správně normu o souběhu a křížení vodičů.
Z toho plyne závěr, že sice Nivelco vybavilo svoje snímače protokolem Hart, ale toto je věc kterou nikdy potřebovat nebudeme, protože je všechny vždycky používáme v defaultním nastavení.
Tím pádem je veškeré vylepšení snímačů Nivelco totálně ke škodě a zhoršení spolehlivosti.
Souběh se doteď řešil a jen a pouze tam kde byla nějaká komunikace, ale u proudových měřících smyček 4-20 se nikdy neřešil a nebylo to potřeba.
Takže zase opět se něco povedlo vylepšit.
Píšeš, že jsou to pitomci ... hmmm.
Já jsem docela kaskadér, ale tahat 40m přívod od frekvenčního měniče k motoru nestíněným kabelem, to už by ani takové prase jako já neudělalo.
A pokud by to takhle u mě nainstalovala nějaká firma, tak tu bych velmi rychle vypakoval pryč.
Frekvenční měnič je moc fajn věc, ale produkty spínaní prostě dělají kolem sebe děsný bordel. A když se jim k tomu ještě poskytne 40m anténa, tak se radostně rozlezou do širého světa.
Já jsem docela kaskadér, ale tahat 40m přívod od frekvenčního měniče k motoru nestíněným kabelem, to už by ani takové prase jako já neudělalo.
A pokud by to takhle u mě nainstalovala nějaká firma, tak tu bych velmi rychle vypakoval pryč.
Frekvenční měnič je moc fajn věc, ale produkty spínaní prostě dělají kolem sebe děsný bordel. A když se jim k tomu ještě poskytne 40m anténa, tak se radostně rozlezou do širého světa.
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
njn, zatím to nikdy nevadilo právě proto že proudová smyčka je odolná vůči rušení
budeme to muset přehodnotit
budeme to muset přehodnotit

Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
radioamatéři pomalu vymíraj a normální lidi to nepoznajMex píše:Nojo, ale zamoříš široké okolí.

věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Jojo, je to príma, když s nějakým výrobkem neprojdeš zkušebnou, protože někde překračuješ velmi přísné normy vyzařování o nějaké procento.RaS píše:radioamatéři pomalu vymíraj a normální lidi to nepoznaj
A pak se tady v praxi spustí taková kanonáda se 40m anténou.