Stavba vřetena.

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
nemo
Příspěvky: 504
Registrován: 8. 9. 2008, 7:31
Bydliště: Kralupy N.Vltavou

27. 3. 2009, 6:49

Mohly by se použít dvě rozpěrná distanční pozdra, jedno na vnitřní kroužky ložisek a jedno na vnější kroužky. Přední dvě ložiska se opřou
o těsnící kroužek na tělěse a na osazaní hřídele. No začíná to být složíté.
Já se nebráním jinému uložení. Klidně dám přední ložiska back to back, nebo-li zády k sobě, na nich hlavně záleží. Ale nevím, jesli obyčejné radiální ložisko 6002 nebo 6202 také vydrží 25-30 000 otáček. Jinak jsem
pro toto řešení. N.
Není vedení jako vedení.
milan252
Příspěvky: 122
Registrován: 25. 1. 2009, 7:26
Bydliště: Odry

27. 3. 2009, 6:51

Žádné ložisko nesmí mít překročené maximální zatížení kvůli únosnosti valivých tělísek, ale taky nemíň důležité je dodržet minimální zatížení, aby nevzniklo smykové tření, což je taky špatně. S tepelnou roztažností se musí počítat tehdy, když je vzdálenost ložisek větší než jejich průměr. Na internetu se jistě dají najít doporučené možnosti uložení.
Monteg
Příspěvky: 1501
Registrován: 30. 10. 2006, 5:37
Bydliště: LOUNY

27. 3. 2009, 7:01

Doporučuji to nekomplikovat uložení vřeten i s nákresy je publikováno na netu dost okoukněte to poučte se a pak tvořte. Nebo ještě lépe prostě obšlehněte vymyšlené. :lol:
nemo
Příspěvky: 504
Registrován: 8. 9. 2008, 7:31
Bydliště: Kralupy N.Vltavou

27. 3. 2009, 7:04

Uložení na stránkách výrobců vřetenových ložisek nemají na horním konci radiální ložiska, nebo tam mají válečková. Případně opět kosoúhlá.
Pokud je mezera mezi ložisky 3xd tak je minimální nebezpečí sčítání teploty ložisek a tedy nějaké větší dilatace hřídele, pokud jsem to dobře pochopil. Také ložiska s úhlem 25°nejsou na tyto změny tak náchylná.
To uložení co jsem navrhoval, je z dat výrobce právě na omezení zvyšování teploty při provozu. Ale protože to je vše teorie, dával jsem návrh do diskuze. Já sám nemám žádné zkušenosti s praktickým provozem. N.
Naposledy upravil(a) nemo dne 7. 4. 2009, 11:39, celkem upraveno 1 x.
Není vedení jako vedení.
nemo
Příspěvky: 504
Registrován: 8. 9. 2008, 7:31
Bydliště: Kralupy N.Vltavou

27. 3. 2009, 7:10

Pokud mi Monteg doporučí stránky na netu, rád se podívám. Já jsem hledal, ale něco konkrétního na obšlehnutí jsem nenašel. Vše je príliš obecné. N.
Není vedení jako vedení.
Monteg
Příspěvky: 1501
Registrován: 30. 10. 2006, 5:37
Bydliště: LOUNY

27. 3. 2009, 7:59

Nemám vám to ještě nakreslit a vyrobyt? :lol: Zde na foru je několik vřeten hotovejch a myslím že se výrobci rádi podělí o zkušenosti. Skoro každý výrobce ložisek má katalogi nebo poradensko linku kam zavoláte řeknete k jakému účelu velikost otáčky atd. A ten chlápek na druhé straně kterej je tam pro vás velice dobře placenej tak vám poradí pokud je to solidní firma pošle vám na email příklad uložení s danými ložisky. Takhle to ve světě chodí nebojte se bejt troch progresivní a utratit někej peníz ze tel.
nemo
Příspěvky: 504
Registrován: 8. 9. 2008, 7:31
Bydliště: Kralupy N.Vltavou

27. 3. 2009, 8:48

Nemusíte mě to ani kreslit ani vyrábět. Děkuji Vám za pomoc, jste velice laskav, ale klidně můžete toto vlákno ignorovat. Nehledě na to , že forum je o vyměňování zkušeností a rad. To si tedy každý má s čímkoli zavolat výrobci ?
Pak tedy tady to forum nemusí být. N.
Není vedení jako vedení.
Uživatelský avatar
Bob
Příspěvky: 701
Registrován: 5. 10. 2007, 12:02
Bydliště: Slavkov u Brna
Kontaktovat uživatele:

27. 3. 2009, 9:01

Tady si určitě něco vybereš a bude to určitě levnější než kusová výroba, podivej se na kleštinové upínače s válcovou stopkou - jsou pro různé typy kleštin a v různých rozměrech já jsem si od nich kupoval kleštinový upínač + kleštiny, akorát, že mě pasoval přesně ten co měl dřík s palcovým rozměrem ale ložiska jsou k mání bez problému já jsem kupoval NTN, a tělo vřetena je z duralu a tady je odkaz: http://www.pm-tech.cz/produkty/08_drzak ... inace.html
:wink: Rosta.
Monteg
Příspěvky: 1501
Registrován: 30. 10. 2006, 5:37
Bydliště: LOUNY

28. 3. 2009, 9:12

Nemusíte děkovat rád jsem vám poradil.
nemo
Příspěvky: 504
Registrován: 8. 9. 2008, 7:31
Bydliště: Kralupy N.Vltavou

7. 4. 2009, 3:13

Ahoj,
chci se zeptat odborníků. Je potřeba broušenou hřídel nějak dovažovat,
nebo, pokud je přesně broušená, materiál by měl být přesně rozdělen
a měla by být tedy teoreticky vyvážená. N.
Naposledy upravil(a) nemo dne 7. 4. 2009, 9:00, celkem upraveno 1 x.
Není vedení jako vedení.
Monteg
Příspěvky: 1501
Registrován: 30. 10. 2006, 5:37
Bydliště: LOUNY

7. 4. 2009, 7:03

Opět záleží na otáčkách a hmotě ale pokud chcete tak vyvážení dává vřetenu klid cenu to moc nezvedá ale vyvažovat celé vřeteno komplet i s řemenicí atd. Já bych neváhal
nemo
Příspěvky: 504
Registrován: 8. 9. 2008, 7:31
Bydliště: Kralupy N.Vltavou

7. 4. 2009, 8:58

Já bych také neváhal, ale nemohu najít firmu, která vyvažování dělá.
Zatím jsem na netu nic nenašel. Neznáte někdo firmu, která se tím zabývá? N.
Není vedení jako vedení.
kovohemil
Sponzor fora
Příspěvky: 610
Registrován: 1. 11. 2006, 2:42
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

7. 4. 2009, 9:16

A co to nejprve zkusit udělat a pak se rozhodnout jestli to máš vyvážit :shock:
Snad už bude brzo ATC

http://www.kovohejduk.websnadno.cz/
kovohemil
Sponzor fora
Příspěvky: 610
Registrován: 1. 11. 2006, 2:42
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

7. 4. 2009, 9:18

:D můžeš ke mně zajet ,vřeteno přivezu aby si měl inspiraci :D
Snad už bude brzo ATC

http://www.kovohejduk.websnadno.cz/
Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1406
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

7. 4. 2009, 9:36

Já bych také neváhal, ale nemohu najít firmu, která vyvažování dělá.
Zatím jsem na netu nic nenašel. Neznáte někdo firmu, která se tím zabývá? N.
Zkus pohledat
A. firmy co opravují elektromotory
B. firmy co repasují turbodmychadla
C. modeláře kteří se zabývají stavbou proudových motorů
Jak taková vyvažovačka vypadá najdeš v RC Revue ročník 2003 číslo 1 strana 41 zkusím ti to případně zítra naskenovat.
Dost seriózně se tím zabývají lidé v modelklubu Lipence.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“