Stavba vřetena.
Mohly by se použít dvě rozpěrná distanční pozdra, jedno na vnitřní kroužky ložisek a jedno na vnější kroužky. Přední dvě ložiska se opřou
o těsnící kroužek na tělěse a na osazaní hřídele. No začíná to být složíté.
Já se nebráním jinému uložení. Klidně dám přední ložiska back to back, nebo-li zády k sobě, na nich hlavně záleží. Ale nevím, jesli obyčejné radiální ložisko 6002 nebo 6202 také vydrží 25-30 000 otáček. Jinak jsem
pro toto řešení. N.
o těsnící kroužek na tělěse a na osazaní hřídele. No začíná to být složíté.
Já se nebráním jinému uložení. Klidně dám přední ložiska back to back, nebo-li zády k sobě, na nich hlavně záleží. Ale nevím, jesli obyčejné radiální ložisko 6002 nebo 6202 také vydrží 25-30 000 otáček. Jinak jsem
pro toto řešení. N.
Není vedení jako vedení.
Žádné ložisko nesmí mít překročené maximální zatížení kvůli únosnosti valivých tělísek, ale taky nemíň důležité je dodržet minimální zatížení, aby nevzniklo smykové tření, což je taky špatně. S tepelnou roztažností se musí počítat tehdy, když je vzdálenost ložisek větší než jejich průměr. Na internetu se jistě dají najít doporučené možnosti uložení.
Uložení na stránkách výrobců vřetenových ložisek nemají na horním konci radiální ložiska, nebo tam mají válečková. Případně opět kosoúhlá.
Pokud je mezera mezi ložisky 3xd tak je minimální nebezpečí sčítání teploty ložisek a tedy nějaké větší dilatace hřídele, pokud jsem to dobře pochopil. Také ložiska s úhlem 25°nejsou na tyto změny tak náchylná.
To uložení co jsem navrhoval, je z dat výrobce právě na omezení zvyšování teploty při provozu. Ale protože to je vše teorie, dával jsem návrh do diskuze. Já sám nemám žádné zkušenosti s praktickým provozem. N.
Pokud je mezera mezi ložisky 3xd tak je minimální nebezpečí sčítání teploty ložisek a tedy nějaké větší dilatace hřídele, pokud jsem to dobře pochopil. Také ložiska s úhlem 25°nejsou na tyto změny tak náchylná.
To uložení co jsem navrhoval, je z dat výrobce právě na omezení zvyšování teploty při provozu. Ale protože to je vše teorie, dával jsem návrh do diskuze. Já sám nemám žádné zkušenosti s praktickým provozem. N.
Naposledy upravil(a) nemo dne 7. 4. 2009, 11:39, celkem upraveno 1 x.
Není vedení jako vedení.
Nemám vám to ještě nakreslit a vyrobyt?
Zde na foru je několik vřeten hotovejch a myslím že se výrobci rádi podělí o zkušenosti. Skoro každý výrobce ložisek má katalogi nebo poradensko linku kam zavoláte řeknete k jakému účelu velikost otáčky atd. A ten chlápek na druhé straně kterej je tam pro vás velice dobře placenej tak vám poradí pokud je to solidní firma pošle vám na email příklad uložení s danými ložisky. Takhle to ve světě chodí nebojte se bejt troch progresivní a utratit někej peníz ze tel.

Nemusíte mě to ani kreslit ani vyrábět. Děkuji Vám za pomoc, jste velice laskav, ale klidně můžete toto vlákno ignorovat. Nehledě na to , že forum je o vyměňování zkušeností a rad. To si tedy každý má s čímkoli zavolat výrobci ?
Pak tedy tady to forum nemusí být. N.
Pak tedy tady to forum nemusí být. N.
Není vedení jako vedení.
Tady si určitě něco vybereš a bude to určitě levnější než kusová výroba, podivej se na kleštinové upínače s válcovou stopkou - jsou pro různé typy kleštin a v různých rozměrech já jsem si od nich kupoval kleštinový upínač + kleštiny, akorát, že mě pasoval přesně ten co měl dřík s palcovým rozměrem ale ložiska jsou k mání bez problému já jsem kupoval NTN, a tělo vřetena je z duralu a tady je odkaz: http://www.pm-tech.cz/produkty/08_drzak ... inace.html
Rosta.

Ahoj,
chci se zeptat odborníků. Je potřeba broušenou hřídel nějak dovažovat,
nebo, pokud je přesně broušená, materiál by měl být přesně rozdělen
a měla by být tedy teoreticky vyvážená. N.
chci se zeptat odborníků. Je potřeba broušenou hřídel nějak dovažovat,
nebo, pokud je přesně broušená, materiál by měl být přesně rozdělen
a měla by být tedy teoreticky vyvážená. N.
Naposledy upravil(a) nemo dne 7. 4. 2009, 9:00, celkem upraveno 1 x.
Není vedení jako vedení.
- Ben Ash
- Site Admin
- Příspěvky: 1406
- Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Zkus pohledatJá bych také neváhal, ale nemohu najít firmu, která vyvažování dělá.
Zatím jsem na netu nic nenašel. Neznáte někdo firmu, která se tím zabývá? N.
A. firmy co opravují elektromotory
B. firmy co repasují turbodmychadla
C. modeláře kteří se zabývají stavbou proudových motorů
Jak taková vyvažovačka vypadá najdeš v RC Revue ročník 2003 číslo 1 strana 41 zkusím ti to případně zítra naskenovat.
Dost seriózně se tím zabývají lidé v modelklubu Lipence.