milan584 píše:Ta futrová se chová minimálně stejně blbě jako MN-80 - cokoli delšího v hrotech, očistec - ale futrová verze zase je tužší a je lepší geometrie dílce (u 80, ta TB je celkem jako od sekyry - ne ale že by některé kusy MN-80 byly jiný).
Prostě u těhle mašin, co kus, to unikát. Najít dvě stejný (mechanicky, zpracováním) nemožné.
u emeny je největší slabina to, že nemá axiální zajištění, to je řekl bych dost důležitá věc, axiální tlaky zachytává jen osazení na vřeteni, které tlačí do čelní části předního ložiska, proto se většinou při věších úběrech hřeje víc to přední ložisko jak zadní a pak to nutně vypadá, že je to moc utáhlé, tak to nutí neznalého povolovat, když už to někdo rozdělává, tak je dobré ten předek zaškrábnout, pokud už je vyjetá i čelní plocha vřetene tak i tu přebrousit, bude se to chovat o dost líp
ad ty hroty a vrtání, to je daň za neinovovanou konstrukci ze čtyřicátých let, kdy tohle uspořádání vřetene je vhodné spíše na frézku jak soustruh, např. první frézky deckel, hodně radiálních sil, sem tam axiální
konstrukčně by to vřeteno sneslo klasiku, NNpředek, dvakrát kosoúhlé na zadek místo tam na to bylo