motory pro frekvenční měniče
Nevíte jaký je rozdíl mezi klasickým motorem a motorem určený pro frekvenční měnič?? Vím, že na měnič se dá použít i klasický, ale vžy když kupuji nový motor tak se mě na to ptají. Jestli je na měnič nebo není?
Je to jen jinou izolací vunutí??
Je to jen jinou izolací vunutí??
kdo nic nezkusí, nic nezíská.
Motor, který není určen pro FM, tedy je konstruován pouze pro frekvenci 50Hz může při 60Hz v plné zátěži vlivem tepelnych ztrat klidne zhoret.
Tomáš
Tomáš
Ahojky BenAsh ,
hezká potvůrka asi z truhlárny podle zaprášenosti a doporučení výrobce na jaké obrábění je vhodný...,Polycarbonate RIGID PLASTIC-Sheets,Solid HARDWOODS, Oak, Maple, Ash-All,PLYWOOD & OSB-Sheets,Solid SOFT WOODS, Pine, Fir, Birch-All,FLEXIBLE PLASTIC & PVC-Sheets & Pipes,MDF (Medium Density Fiberboard)-Sheets,
PARTICLE BOARD-Sheets,RIGID FOAM (Vitrified Plastic)-Blocks & Molde,
,...snad se dovíš víc v tomhle katalogu...

hezká potvůrka asi z truhlárny podle zaprášenosti a doporučení výrobce na jaké obrábění je vhodný...,Polycarbonate RIGID PLASTIC-Sheets,Solid HARDWOODS, Oak, Maple, Ash-All,PLYWOOD & OSB-Sheets,Solid SOFT WOODS, Pine, Fir, Birch-All,FLEXIBLE PLASTIC & PVC-Sheets & Pipes,MDF (Medium Density Fiberboard)-Sheets,
PARTICLE BOARD-Sheets,RIGID FOAM (Vitrified Plastic)-Blocks & Molde,
,...snad se dovíš víc v tomhle katalogu...


- Přílohy
-
- ELETTROMECCANICA GIORDANO COLOMBO_catalogo.pdf
- (2.08 MiB) Staženo 1540 x
- Ben Ash
- Site Admin
- Příspěvky: 1408
- Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Jo u nás zlikvidovali továrnu na nábytek UP závody, později tusculum, nyní jitona nejprve udělali ze dvou velkých provozoven jednu a teď se zdá že i ta jedna šla do ....... Popravdě jsem ještě ani nehledal katalog 

Jojo - řekl bych, že ten motor sloužil na průběžné formátce, už podle toho sloupu na kterém je připevněn a podle těch přírub na pilový kotouč. Tento stroj znám celkem důvěrně
. Ale k věci - většinou to bylo zapojený tak, že buď to běželo na 50Hz z klasické sítě (pak to dávalo 2800ot/min) s tím, že se to dalo přepnout na mechanický frekvenční měnič (motor s generátorem). Samozřejmě bych dnes použil nějaký elektronický měnič - výběr je veliký, příkon ten motor nemá nijak závratný, tak to nebude nijak drahý. Spíše jde o to, jak to vřeteno chceš řídit a co od něj očekáváš. Každopádně to na vřeteno má dost malý otáčky a budeš se muset popasovat s nějakým upínáním, protože tohle je děláno na nástroje s dírou

Jinak abych byl konkrétnější - pro vřetena používáme zejména Commander SK http://www.pohony-menice.cz/dep/16-frekvencni-menice/, nebo Altivar
http://www.schneider-electric.cz/produk ... ar-31.html Jsou bezproblémové
http://www.schneider-electric.cz/produk ... ar-31.html Jsou bezproblémové
Jak konstruován?tomashal píše:Motor, který není určen pro FM, tedy je konstruován pouze pro frekvenci 50Hz může při 60Hz v plné zátěži vlivem tepelnych ztrat klidne zhoret.
Tomáš
kdo nic nezkusí, nic nezíská.
No konstruován na 50Hz se myslí to že konstruktér který stroj navrhoval počítal s tím že stroj poběží na 50Hz a podle toho navrhnul a spočítal magnetický obvod stroje. A protože chtěl i něco málo vydělat tak stroj navrhnul maximálně možně efektivně poměr hmotnost/výkon, čímž se přiblížil hranici povoleného namáhání materiálu (jak mechanického tak magnetického).cncp100 píše:Jak konstruován?
Když postavím jeřáb na 50 tun tak s nim taky nezdvihám 60 tun. Nebo zdvihám, ale předpokládám že to nemusí vydržet (a pokud byl navržen efektivně tak to nevydrží a dojde ke zhoršení některých jeho vlastností - třeba životnosti).
No a pak jsou ještě jiné případy : jeřáb je konstruován velkoryse podle Sovětského vzoru a na materiálu se nešetří a jeřáb unese 150 tun aniž to pocítí, ale spotřeba materiálu na jeho výrobu je 5-ti násobná a jeřáb váží desetinásobek optimálního návrhu.
Druhý případ je optimalizace čínského typu. Pokud je životnost stroje o dva dny vyšší než je záruční doba tak je stroj špatně navržen a je nezbytně nutné někde ještě ubrat i kdyby to mělo znamenat že 10 procent výrobku skončí svou životnost už před zárukou. Jelikož je však cena výrobku srovnatelná s náklady na reklamaci je vše v pořádku a není problém výrobek vyreklamovat.
Já si právě myslím, že to s konstrukcí nemá nic společného, ale jen s použitým izolačním lakem na vinutí. Že má větší (odpor)zkratovou odolnost.
Někdo tu ale psal, že je i lépe vyvážen.
Někdo tu ale psal, že je i lépe vyvážen.
kdo nic nezkusí, nic nezíská.
Mňo ....... až si něco málo zjistíte o hysterezních ztrátách a ztrátách vířívými proudy a magnetických vlastnostech materiálů a s tím související indukčnosti tak si budete myslet zase něco jinéhocncp100 píše:Já si právě myslím, že to s konstrukcí nemá nic společného, ale jen s použitým izolačním lakem na vinutí. Že má větší (odpor)zkratovou odolnost.
Někdo tu ale psal, že je i lépe vyvážen.

No a proč si myslíte že vlastnosti izolačního laku nejsou součástí návrhu / konstrukce ???
Těžko říct jestli je lepší žít v blažené nevědomosti nebo v hrůze při zjištění jak složité věci opravdu umí být pokud se mají využít veškeré znalosti v dané problematice.
Motory se nenavrhuji na Hz,ale na pracovni otacky.Otacky determinuji mechanicke vlastnosti motoru.Magneticke vlastnosti beznych materialu naprosto vyhovuji do 500Hz z hlediska ztrat.Kazdy motor lze ridit FM,ale ne kazdy motor lze provozovat na 250% jmen.otacek. Pokud je motor osmipolovy na 50Hz,klidne pobezi na 200 Hz pri adekvatnim Un,ale dvoupolovy motor delany na 3000 ot. nemusi 10000 ot. vydrzet a muze dojit k havarii.
To že to motor musí ustát i po mechanické stránce je samozřejmě taky součástí návrhu:-) S tím souvisí vyvážení, odstředivé síly v rotoru, volba ložisek a způsoby chlazení a další věci. Ale nemyslím si že by byla pouze mechanická stránka věci jedinou limitující. Je pravda že 500Hz nejsou zas tak vysoké požadavky na materiál z hlediska magnetických vlastností, ale i ty by měly být zohledněny při konstrukci.Pupak píše:Motory se nenavrhuji na Hz,ale na pracovni otacky.Otacky determinuji mechanicke vlastnosti motoru.Magneticke vlastnosti beznych materialu naprosto vyhovuji do 500Hz z hlediska ztrat.Kazdy motor lze ridit FM,ale ne kazdy motor lze provozovat na 250% jmen.otacek. Pokud je motor osmipolovy na 50Hz,klidne pobezi na 200 Hz pri adekvatnim Un,ale dvoupolovy motor delany na 3000 ot. nemusi 10000 ot. vydrzet a muze dojit k havarii.