Je to jak říká testone,
bohužel ale pokud to děláš na stroji kam to má přijít je to trochu opruz - sundavat to a lícovat to pokud to nedáš na první dobrou.
Já jsem to na číně - a to je mnohem jednodušší - taky nedal na první dobrou měl jsem tech koleček víc

Tady bych se zeptal zkušenějších jestli je to dobrý postup nebo zná-li někdo lepší.
Moje idea (jestli je blbě jen do mě
1. Vemu koláč litiny - upnu ho.
2. Srovnám zadek do roviny
3. vyvrtám díru podle vnitřního průměru závitu
4. Vyřežu závit - protikus vřetene
5. Vysoustružím válcovou díru - protikus vřetene
6. Pak bych to sundal i přírubu s univerzálou (polotovar je stále upnutý) a vyzkoušel.
7. Pokud jsem udělal válcovou díru větší - je potřeba vzít novou litinu a vrátit se k bodu 1.
8. Pokud jem udělal díru menší - nesedne to - dal bych univerzálu zpět na vřeteno a ověřil hodinkami jestli a jak moc to hází a doklepal aby to bylo ve 0.01 nebo lepší.
9. pokud se to povede usadit obrobek s univerzálou do 0,01 je možné zvětšit díru na požadovaný průměr.
Bez mikrometru bych to já nedokázal.
Ještě mne napadlo jednodušší řešení změřit si mikrometrem průměr válcové plochy vřetene a vysoustružit si válec se stejným průměrem v délce cca 50 mm jako kalibr
Pak by nebylo nutné univerzálu sundavat pouze až při závěrečném vyzkoušení.