Co jste dneska bastlili? Vytvareli....
Jak jsem uvedl, abyčejný BLDC motor, tj. s 12 póly, např. pro pohon e-surfu. Zapomněl jsem dodat, že by měl motor max. otáčky, které odpovídají velmi malé vodní turbínce nebo větrné turbínce - např. 200 až 500 RPM.
JInak ale, mám na svém e-kole více pólový motor, řekl bych i od velmi renomovaného výrobce, u něhož používám běžné brždění právě jako rekuperační alternátor, a to se projevuje skoro neznatelně na baterii. Musel bych tedy sjíždět nějaký fakt kopec někde v Alpách, aby rekuperace stála vůbec za to. Snad mi to další majitelé e-kola potvrdí.
JInak ale, mám na svém e-kole více pólový motor, řekl bych i od velmi renomovaného výrobce, u něhož používám běžné brždění právě jako rekuperační alternátor, a to se projevuje skoro neznatelně na baterii. Musel bych tedy sjíždět nějaký fakt kopec někde v Alpách, aby rekuperace stála vůbec za to. Snad mi to další majitelé e-kola potvrdí.
Výzkum/vývoj techniky pro dynamiku tekutin, její prototypování v 3D CAD a měření
Není důvod, aby BLDC motor ve funkci alternátoru s permanentními magnety měl nějakou extra malou účinnost. Naopak bude podle mě fungovat dobře.
Ale jestli chceš nějaký rozumně napěťově stabilní výstup, tak si za ten alternátor připoj usměrňovač a DC-DC měnič. Tak z toho dostaneš všechno, co jen lze. Ztráty na měniči se ti podle mě bohatě vrátí na tom, že využiješ mnohem širší rozsah výkonu toho alternátoru.
Místo BLDC motoru můžeš použít krokáč. Pro nízké otáčky bude dávat asi lepší výsledky.
S rekuparací na kole je to trochu problém. Jednak motor při brzdění dává nižší napětí, než jaké jsi použil, abys ho na stejné otáčky roztočil (to je prostě fyzika). Takže kdybys z toho chtěl nabíjet baterky, potřebuješ step-up měnič a napětí zvedout nad napětí baterek. Nebo jet děsně rychle.
A druhý problém je chemie baterek. Baterky se nedokáží okamžitě přepnout z režimu "dávám" do režimu "beru". Než se otočí chemický proces, tak to nějakou dobu trvá, řekneme sekundy nebo spíš desítky sekund (podle toho, jak moc před tím dávaly a jak moc teď mají brát).
Kdybych si mohl vymyslet, jak by se mi to na kole líbilo, tak by to chtělo doplnit superkondenzátorem. Ten by pobral i to nejmenší brzdění, pak by se přioritně pro pohon použila energie z toho supercapu a teprve po jeho vybití by zabraly baterky. Při dlouhých sjezdech, kdy by už bylo energie na ten supercap moc, tak mezitím by už se otočil proces v baterkách a už by přebytek mohl jít do nich.
Ale jestli chceš nějaký rozumně napěťově stabilní výstup, tak si za ten alternátor připoj usměrňovač a DC-DC měnič. Tak z toho dostaneš všechno, co jen lze. Ztráty na měniči se ti podle mě bohatě vrátí na tom, že využiješ mnohem širší rozsah výkonu toho alternátoru.
Místo BLDC motoru můžeš použít krokáč. Pro nízké otáčky bude dávat asi lepší výsledky.
S rekuparací na kole je to trochu problém. Jednak motor při brzdění dává nižší napětí, než jaké jsi použil, abys ho na stejné otáčky roztočil (to je prostě fyzika). Takže kdybys z toho chtěl nabíjet baterky, potřebuješ step-up měnič a napětí zvedout nad napětí baterek. Nebo jet děsně rychle.
A druhý problém je chemie baterek. Baterky se nedokáží okamžitě přepnout z režimu "dávám" do režimu "beru". Než se otočí chemický proces, tak to nějakou dobu trvá, řekneme sekundy nebo spíš desítky sekund (podle toho, jak moc před tím dávaly a jak moc teď mají brát).
Kdybych si mohl vymyslet, jak by se mi to na kole líbilo, tak by to chtělo doplnit superkondenzátorem. Ten by pobral i to nejmenší brzdění, pak by se přioritně pro pohon použila energie z toho supercapu a teprve po jeho vybití by zabraly baterky. Při dlouhých sjezdech, kdy by už bylo energie na ten supercap moc, tak mezitím by už se otočil proces v baterkách a už by přebytek mohl jít do nich.
Honda GX 30L je s alternátorem / motorem
Výstup DC : 10,5V-14,5V_5A-25A
https://www.solidvision.cz/generator-gx30/


Výstup DC : 10,5V-14,5V_5A-25A
https://www.solidvision.cz/generator-gx30/
https://t.me/pump_upp
Už máš patentMex píše: ↑24. 3. 2019, 3:09 Kdybych si mohl vymyslet, jak by se mi to na kole líbilo, tak by to chtělo doplnit superkondenzátorem. Ten by pobral i to nejmenší brzdění, pak by se přioritně pro pohon použila energie z toho supercapu a teprve po jeho vybití by zabraly baterky. Při dlouhých sjezdech, kdy by už bylo energie na ten supercap moc, tak mezitím by už se otočil proces v baterkách a už by přebytek mohl jít do nich.

Ale já se už těším jak si na důchod pořídím elektromobil a při výpadku elektriky mi celý den pojede barák z auta.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Dobrý nápad, ale ještě si pořiď k tomu elektromobilu přívěsný vozík se spalovákem a generátorem (jak to už kdosi dělá) a budeš úplně nezávislý na ČEZuCjuz píše: ↑25. 3. 2019, 7:26Už máš patentMex píše: ↑24. 3. 2019, 3:09 Kdybych si mohl vymyslet, jak by se mi to na kole líbilo, tak by to chtělo doplnit superkondenzátorem. Ten by pobral i to nejmenší brzdění, pak by se přioritně pro pohon použila energie z toho supercapu a teprve po jeho vybití by zabraly baterky. Při dlouhých sjezdech, kdy by už bylo energie na ten supercap moc, tak mezitím by už se otočil proces v baterkách a už by přebytek mohl jít do nich.jinak tě čína předběhne.
Ale já se už těším jak si na důchod pořídím elektromobil a při výpadku elektriky mi celý den pojede barák z auta.


jj, to bude potřeba nějakej poladěnej ,aby jsme byli dřív u kontejneru než ty co studovali humanitní obory
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
no jasně superkapacitor a jak to u toho osla funguje?
jednoduché od kapacitoru dva dráty na koncích krokosvorky..
Panel se sundá na osla nasedne jezdec řádně se upoutá a pomocník připne krokosvorky oslovy na koule.
Neskutečná rychlost a zrychlení.
jednoduché od kapacitoru dva dráty na koncích krokosvorky..
Panel se sundá na osla nasedne jezdec řádně se upoutá a pomocník připne krokosvorky oslovy na koule.
Neskutečná rychlost a zrychlení.

Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak to myslíš - mučit?
To je uvědomělý osel, který ví, že CO2 je po ďáblovi hned to druhé nejstrašnější. A že když to nevyřešíme, tak máme posledních 12 let a pak šmytec.
Takže to dělá dobrovolně a rád. Z druhé strany toho panelu má nápis "Stop Climachanges, Donkeys Want to Live!".
Před chvílí jsem vyzkoušel tuto první verzi změření:
Jako alternátor jsem použil BLDC motor s těmito parametry: 12 pólů, 450 RPM/V, max. proud 58 A, max napětí 7s, max. výkon 1260 W. Každý z tří výstupů cívek jsem propojil s halogenovou žárovkou 12 V, 20 W. Nakonec jsem motor roztočil na 500 RPM.
Výsledek: Žárovky se vůbec nerozsvítily, napětí bylo střídavé cca 0,1 V, proud jsem neměřil. Po odpojení žárovek stouplo napětí na 0,6 V.
Závěr: zklamání, takový alternátorek nelze použít po připojení vodní turbínky jako vodní elektrárničku. Ještě zkusím do konce týdne změřit protékající proud žárovkou.
Výzkum/vývoj techniky pro dynamiku tekutin, její prototypování v 3D CAD a měření