šuplera a baterky
jak bylo uvedeno v jiném vlákně, Mitutoyo šuplera se mimo jiného pozná na baterce / spotřebě. udělal jsem inventuru co kde mám a je to zajímavý způsob orientace
(spotřeba vypnutá/zapnutá )
Mitutoyo spotřeba 2μA /4μA, nevypíná se sama, i vypnutá měří absolutní i relativní hodnotu, oproti ostatní zobrazuje skutečně rychle, z mých jako jediná si pamatuje dvě hodnoty absolutní a relativní polohu LR44 koupená kdysi do firmy jako dražší šuplera, spotřeba 13μA /14μA - sama se vypíná (ač to asi nemá význam), i vypnutá měří a pohybem se zapíná
LR44 Lidlovka - 2μA /40μA - sama se brzo vypíná, nutno zapnout tlačítkem, po zapnutí se vynuluje ať stojí kdekoliv CR 2032 Lidlovka DE spotřeba 13μA /14μA - sama se vypíná, i vypnutá měří a pohybem se zapíná LR44
Ty tři "hobby" jsou srovnatelné provedením, ač ta firemní stála tipuji 1500,- a ty Lidlovky někde okolo 200,-
Lidlovky by možná šly rozlišit baterkou ?
(spotřeba vypnutá/zapnutá )
Mitutoyo spotřeba 2μA /4μA, nevypíná se sama, i vypnutá měří absolutní i relativní hodnotu, oproti ostatní zobrazuje skutečně rychle, z mých jako jediná si pamatuje dvě hodnoty absolutní a relativní polohu LR44 koupená kdysi do firmy jako dražší šuplera, spotřeba 13μA /14μA - sama se vypíná (ač to asi nemá význam), i vypnutá měří a pohybem se zapíná
LR44 Lidlovka - 2μA /40μA - sama se brzo vypíná, nutno zapnout tlačítkem, po zapnutí se vynuluje ať stojí kdekoliv CR 2032 Lidlovka DE spotřeba 13μA /14μA - sama se vypíná, i vypnutá měří a pohybem se zapíná LR44
Ty tři "hobby" jsou srovnatelné provedením, ač ta firemní stála tipuji 1500,- a ty Lidlovky někde okolo 200,-
Lidlovky by možná šly rozlišit baterkou ?
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
A co naměří každá z nich na stejné kostce, prosím?
Nějaké uA jsou sice fajn pro rozlišení, ale praktický význam to asi moc nemá. Zvlášť když Lithiovka CR2032 má proti LR44 (ale i proti SR44) kapacitu několikanásobně větší, a stojí 5-10Kč.
Ale co v praxi naměří, to už (podle mě) význam má fest.
Pokud bude přesná, tak jí klidně odpustím i to samovypínání, i když je to někdy opruz.
Díky.
Nějaké uA jsou sice fajn pro rozlišení, ale praktický význam to asi moc nemá. Zvlášť když Lithiovka CR2032 má proti LR44 (ale i proti SR44) kapacitu několikanásobně větší, a stojí 5-10Kč.
Ale co v praxi naměří, to už (podle mě) význam má fest.
Pokud bude přesná, tak jí klidně odpustím i to samovypínání, i když je to někdy opruz.
Díky.
Hmm, tak když jsou všechny přesné, tak musí být i rovnoběžné.
Tak v čem je pak rozdíl (kromě nálepky)?
Jestli jedna "chodí sametověji" než druhá, tak na to sere bílý tesák, když ta druhá stojí 200 Kč (tedy méně než desetinu té první).
Já mám spousty různých elektro-měřáků. A tam teda rozhodně to, že chodí +-1LSD, určitě neplatí. O to víc třeba měřáky teploty, tlaku atd.
Takže ani u těch šupler nevěřím, že budou ukazovat +-0.01 mm (což je zde většinou LSD). Pokud ale ano, tak pak touhu po originálu nechápu.
to byl jen nástin, že jsou uvnitř různá střeva - a že těch variant "čipů" je méně, než variant popisků lídlovek.
ad kvalita - magnetický pásek uvnitř bude asi dost podobný a to i přesností. Co je hlavní rozdíl je kvalita/přesnost opracování. V principu jde o vozík po kolejnici a stejně jako u lineárů - mohu vozík o setinu posunout a nebo bez posunutí jen naklonit díky jeho vůli. (i lineáry se vyrábí v růném stupni předpětí, tedy různé přesnosti a tím i různé ceny) Lidlovka mi změří průměr vrtáku ale setiny lítají podle toho, jak zatlačím.
ad kvalita - magnetický pásek uvnitř bude asi dost podobný a to i přesností. Co je hlavní rozdíl je kvalita/přesnost opracování. V principu jde o vozík po kolejnici a stejně jako u lineárů - mohu vozík o setinu posunout a nebo bez posunutí jen naklonit díky jeho vůli. (i lineáry se vyrábí v růném stupni předpětí, tedy různé přesnosti a tím i různé ceny) Lidlovka mi změří průměr vrtáku ale setiny lítají podle toho, jak zatlačím.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
-
- Příspěvky: 1605
- Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
- Bydliště: Martin,Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Sak ale nato su tam tie srobiky aby si si volu nastavil, a potom uz len mat kazdu jednu posuvku "v ruke" lebo aj na najdrahsia sa pod tlakom pohne. Trosku menej su na to citlive budikove posuvky, pouzivam iba tie (do 150mm).
Mex: tys tech supler jeste asi moc nemel, co? Nove a zanovni v pohode meri na tu plusminus stovku. Rozdil oproti originalu je hlavne ve zpracovani, ostre hrany, volny a blbe pripevneny hloubkomer,zadrhavajici jezdec nebo naopak jezdec ma vuli (co se projevi nepriznive pri pritlaku jak pise kolega). Taky original ma o dost rychlejsi sampling a DMX rozhrani je taky daleko rychlejsi nez ten dig. interface faku. Ale oproti dobe pred rekneme peti lety se rozdily zmensuji. Dnesni "drazsi fake s koleckem. eBay" je u docela slusna suplera.
Naposledy upravil(a) Dawe dne 29. 6. 2019, 7:33, celkem upraveno 1 x.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
zkusím měřit (přesně rozměr nevím) - pořadí viz obrázky nahoře
35,99 - na konci čelistí 35,98 (je už přeci jen starší)
druhá - 36,00, moc používaná nebyla, seřízená - na konci čelistí o setinu méně
třetí - 36,01-35,99 dle tlaku, na konci čelistí až o 2 setiny méně
čtvrtou jsem neměřil.
takže jako hlavní rozdíl je jak dlouho vydrží baterka a jak rychle přebíhají čísílka a jak dobře jde seřídit aby nedrhla a aby tlakem neměnila výsledek.
35,99 - na konci čelistí 35,98 (je už přeci jen starší)
druhá - 36,00, moc používaná nebyla, seřízená - na konci čelistí o setinu méně
třetí - 36,01-35,99 dle tlaku, na konci čelistí až o 2 setiny méně
čtvrtou jsem neměřil.
takže jako hlavní rozdíl je jak dlouho vydrží baterka a jak rychle přebíhají čísílka a jak dobře jde seřídit aby nedrhla a aby tlakem neměnila výsledek.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Mám 4 elektronické, jednu mechanickou a 2 pastové. Jestli je to moc nebo málo neumím posoudit.
Mám jich tolik proto, že mám víc pracovišť (mechanická dílna, elektronická dílna).
Suverénně nejvíc používám ty plastové. Ty mám furt na stole vedle klávesnice, protože každou chvilku potřebuju něco změřit, a většinou mě nějaká desetina až tak nepálí.
Všechny kovové chodí (podle mě) příjemně.
Kovovou mechanickou už jsem pár let nevytáhl, přece jen pohodlí elektronických je návykové (a oči se s věkem bohužel nezlepšují).
Pak nechapu proc jsi predtim zpochybnoval tu +-0.01mm.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Hele neklickuj, tady u digitalnich kovovych posuvek plati +/- 1LSB = +/- 0.01mm (jak jsi sam koneckoncu napsal).
Zkus si to nekdy taky zmerit, kdyz uz jich mas tolik. Usetrime si psani.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Promiň, ale asi nevím, o čem píšeš.
Já jsem napsal (a stále si to myslím), že tvrzení, že všechny šuplery chodí s přesností +-1 LSB je hodně odvážné.
A že to platí obecně u měřáků, že máloco měří s absolutní přesností +-1 LSB.
Pokud Ty si myslíš něco jiného, tak na to máš samozřejmě právo, máme demokracii. Ale já si to prostě nemyslím. A proto každý nový měřák čehokoli si po jeho pořízení vždy aspoň amatérsky zkontroluju. Důvěřuj ale prověřuj.
Vůbec nechápu, cos myslel nějakým kličkováním. Proč a v čem bych měl zrovna před Tebou kličkovat?
Sorry, nerozumím.