trosku neobvykly zdroj..

RaS
Příspěvky: 8572
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

18. 8. 2009, 8:46

mechanicka cast je na zaklade elektrodynamickeho retarderu coz jsou pevne civky a otacejici se rotory s malou vzduchovou mezerou.. pruchodem proudu civkami se vytvari elektromagneticke pole a pri otaceni vznikaji virive proudy ktere ohrivaji dane rotory, ktere jsou ve forme vetraku a vyzari ten tepelny vykon cele to ma prumer cca 600mm a vazi to asi 200 kg pro predstavu.. je to upnute ve svarene konstrukci ta ma taky cca 80kg a v teto konstrukci se to otaci sprevodovane cca 1:4 pro transformaci otacek do pracovniho pasma retarderu.. cela konstrukce je nataceci a na dane pace je umisten silomer ktery neprimo meri kroutici moment.. kroutici moment je zavisly rovnez na budicim proudu do civek.. ale merenim pomoci silmeru je to asi jednodussi v podstate me staci jen tohle uridit.. samozrejme se da pokracovat a zdokonalovat ale na to je dost casu..
Mad_BOXs
Příspěvky: 1420
Registrován: 14. 1. 2008, 4:30
Bydliště: Dvůr Kálové n.Labem

18. 8. 2009, 9:28

Toto by měl zvládnout alternátor jehož výstup je do pevné zátěže a budícím proudem kotvy reguluješ. Pokud si dobře vzpomínám, tak tímto způsobem byly vyrobeny profi stroje, před pár lety.
Taky jsem viděl motorovou brzdu na motory do autobusů, kde se to brzdilo vodním čerpadlem - škrtil se průtok vody a na páce se odečítal kroutící moment.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
RaS
Příspěvky: 8572
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

19. 8. 2009, 3:32

Mad_BOXs píše:Toto by měl zvládnout alternátor jehož výstup je do pevné zátěže a budícím proudem kotvy reguluješ. Pokud si dobře vzpomínám, tak tímto způsobem byly vyrobeny profi stroje, před pár lety.
Taky jsem viděl motorovou brzdu na motory do autobusů, kde se to brzdilo vodním čerpadlem - škrtil se průtok vody a na páce se odečítal kroutící moment.
mericich metod je nekolik tve dve plus moje treti jsou tri nejpouzivanejsi kazda ma sve pro a proti.. pak jsou jeste dalsi
problem alternatoru je 1, tezko se shani motor ktery ma 150kW i kdyz vezmu v uvahu kratkodobe zatizeni a reknu si ze ho muzu trikrat pretizit tak me vychazi elektromotor minimalne 50kW, ktery se sice sehnat da ale rizeni buzeni budu mit v podstate obdobne jako tady ale pribyde me jeste druhy problem a to kde tech vyrobenych treba 100kW elektricke energie spalim? v mem reseni se to prebuduje na teplo a to se samo vyzari (vyfouka) tady bych musel delat obrovskou odporovou sit a tu ofukovat a cele by to bylo co se tyka mista vetsi a slozitejsi..reseni ktere popisujes jsou brzdy z 60tych let ,ktere nejsou zadni drobecci a cele to potrebuje celkem vydatny chladici system..
varianta s hydromenicem je co se tyka zastavbovych rozmeru uplne nejjednodussi, ale dynamicky regulovat prutok vody je slozitejsi a drazsi nez regulovat budici proud.. rovnez hydromenic stoji vyrazne vic.. a opet je zde problem velkeho chladice obihajici vody.. vetsina reseni co jsem videl mela jen vstup vody a vystup sel do kanalu.. a kdyz se podivas na vyrobce techto brzd jak to maji resene a podivas se na jejich parametry tak zjistis ze obehove vody je potreba celkem dost nekolik desitek litru za minutu jinak to proste neuregulujes.. ono proste 100kW vytopis 10 domku tak je to problem jen tak to nekam zahodit.. ty elektrodynamicky vetraky se "pouze" rozhavej do cervena a to teplo vyfoukaj a nepotrebujou nic externiho k tomu.. funguje to naprosto splohlive pri brzdeni kamionu a proste me to pripada jako nejjednodussi..
reseni jsem prosel uz spousty a ze vsech pro a proti jsem uz zvolil tohle nebot me ve vysledku vyjde urcite nejlevneji a nejjednoduseji.. rovnez uz vetsinu dilu na tohle reseni mam
Mambo
Příspěvky: 315
Registrován: 5. 4. 2007, 5:38
Bydliště: Turnov/Liberec

19. 8. 2009, 4:02

Hele a co sehnat vetrnou elektrarnu ? ze by si tu vyprodukovanou elektriku jeste prodaval ? :twisted: :lol:
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektronika“