spadol pri prevoze to by som kupoval za srotovu cenu. inak by som sa povazoval za spadnuteho ja.xener píše: ↑5. 6. 2020, 6:42 pozri sa,chcel si diskusiu, tak ti ludia pisali svoje nazory, nenapisal si na zaciatku ze chces aby ti pisali len to co chces pocut
mas trosku idealisticke nazory na kupu stroja z druhej ruky a poviem ti uprimne a narovinu co si tu vacsina mysli, je jedno co si kupis, aj tak hodne dlho nerozonas rozdiel medzi weilerom a bernardom![]()
Weiler LZ 330
Keby som kupoval prvý sústruh, tak by som si v prvom rade zohnal poriadneho sústružníka a šiel to s ním obzrieť, kľudne by som mu za to aj zaplatil. Niekto kto sa do toho nevyzná bude zbytočne obzerať vôle v skrutkách, univerzálku a podobné veci a pri tom si nevšimne, že je na vretene vôľa a v prevodovke sú vylámané zuby (ako keď som kupoval sústruh ja
).
A k tomu výkonu, na domáce sústruženie sú 3kW úplne postačujúce, kopa ľudí práve mení v sústruhoch motory za slabšie, kvôli isteniu. Nemám síce Weiler, ale myslím, že potrebný výkon na obrábanie sa nenásobí koeficientom značky sústruhu

A k tomu výkonu, na domáce sústruženie sú 3kW úplne postačujúce, kopa ľudí práve mení v sústruhoch motory za slabšie, kvôli isteniu. Nemám síce Weiler, ale myslím, že potrebný výkon na obrábanie sa nenásobí koeficientom značky sústruhu

Tos C45-2000
xener píše:
V každé činnosti najdeš nějakou vyjímku z pravidla. Akorát, že s ní nemůžeš argumentovat nebo něco změnit.
Na mondeu jsem to opravdu nemusel řešit, jezdím totiž jako člověk, nikoliv jako prase.
A jaké mám kotouče na Trojce, to opravdu nevím, třeba je tam nějaký atyp, a stáčení se nevyhnu, kdo ví .)
Jinak k té litině na soustruhu... Moc bych to neřešil. Sice už je jasné, že tazatel tento předmětný soustruh nekoupí, ale kdyby náhodou ano, tak stejně bude muset stáčet z litiny příruby na univerzálky a podobně. Vsadím se, že k tomu nebudou, a originální polotovary stojí 150e, a do toho se mu také moc chtít nebude.
Zrovna dnes jsem točil přírubu na univerzálu 125. Podívejte, kolik je z toho bordelu.)

Nejsme ve sporu s tím, že se najde situace, kdy to stáčení možná má smysl. Ale argumentovat brzděním z 200? To je jako v diskuzi o soustruzích řady 300 radit a doporučovat poznatky ze Schaublinaok, trosky ti rozsirim obzory.
vazne brzdenie je napriklad z 200 na 50 alebo menej
skrutene kotuce sa nestacaju, ale ked menis platnicky tak si pozri ako tvoj kotuc vyzera - ako gramofonova platna, stacanie kotuca znamena zarovnanie brzdnej plochy pred nasadenim novych platniciek a robi sa to len raz, po prvych platnickach, po druhych sa meni rovno aj kotuc.
samozrejme za predpokladu ze pouzivas originalne diely a nie auto kelly a podobne nezmysly.
ate aj brembo after market vo farebnych krabickach su uplne sracky v porovnani s oem robenych pre znacku.
ale zas chapem ze to ty na mondeu riesit nemusis, tam je uplne jedno co das

V každé činnosti najdeš nějakou vyjímku z pravidla. Akorát, že s ní nemůžeš argumentovat nebo něco změnit.
Na mondeu jsem to opravdu nemusel řešit, jezdím totiž jako člověk, nikoliv jako prase.
A jaké mám kotouče na Trojce, to opravdu nevím, třeba je tam nějaký atyp, a stáčení se nevyhnu, kdo ví .)
Jinak k té litině na soustruhu... Moc bych to neřešil. Sice už je jasné, že tazatel tento předmětný soustruh nekoupí, ale kdyby náhodou ano, tak stejně bude muset stáčet z litiny příruby na univerzálky a podobně. Vsadím se, že k tomu nebudou, a originální polotovary stojí 150e, a do toho se mu také moc chtít nebude.
Zrovna dnes jsem točil přírubu na univerzálu 125. Podívejte, kolik je z toho bordelu.)

Dakujem za fotky...velmi pekne...ja nie som odkazany kupit tento sustruh, nezivi ma to, je to len hobby do dielni. Ale nepoznal som tuto znacku, tak som chcel vediet porovnanie s TOS v niektorych parametroch. Myslim, ze ty asi jediny si to pochopil a vysvetlil veci (aj nazorne). Ostatni tu tocia o stesti, resp. su zamindrakovani, lebo ten pan je podvodnik a stroj srot a pod. Pritom mne je to uplne jedno, ja nie som pre tento sustruh rozhodnuty a nikdy som nebol. Ale teraz, vdaka tebe, viem, ze ho kludne mozem zvazit (nemusi to byt presne tento kus pre menej chapavych/domyslavych
). To je cele...

-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
Ještě Ti ten hadr univerzála nenabrala? 

vidim, ze debata sa tu zvrhla od odhovarania, cez ohovaranie az po sustruzenie liatiny
No, mal som vyssiu mienku o ludoch na tomto fore, to by sa asi na nasom elektrikarskom (elektrika.cz) len tak nestalo. Ja som vsetky info dostal od Arisa asi v troch spravach,cela ostatna diskusia je akesi sedenie v krcme. Co sa tyka stacania kotucov...nie, nikdy som neplanoval na sustruhu stacat kotuce ako nejaku prioritnu pracu. Ale ked bude treba bratovi, ci veeelmi dobremu znamemu raz za rok dorovnat, tak nepojdem hladat ineho sustruznika s menej vznesenym sustruhom,ale stocim si to. Ja uz fakt nechapem o co tu poniektorym ide. Radsej sa pochvalte, co zaujimave ste vytvorili na svojich masinach a nerieste,co ini urcite nebudu robit na strojoch, ktore by nemali kupovat. Lebo to nie je odborne forum (ktore ma poradit aj zacinajucim amaterom), ale 4. cenova. Praci cest !

Možná si to celé přečti ještě minimálně jednou od začátku, křivdíš tu mnoha lidem.karol.net píše: ↑9. 6. 2020, 9:25 vidim, ze debata sa tu zvrhla od odhovarania, cez ohovaranie az po sustruzenie liatinyNo, mal som vyssiu mienku o ludoch na tomto fore, to by sa asi na nasom elektrikarskom (elektrika.cz) len tak nestalo. Ja som vsetky info dostal od Arisa asi v troch spravach,cela ostatna diskusia je akesi sedenie v krcme.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Keď sa na tvojom fóre niekto spýta rovnakú hlúposť, ako ty tu
tak mu tam rovno vynadajú a povedia, nech sa elektriky radšej nechytá. Navyše keď už si elektrikár, tak by si mohol vedieť, že výkon absolútne nezáleží od dĺžky obrobku.
Inak ja v tomto vlákne vidím kopu dobrých rád, ak ti tak prekáža, že si tu niekto dovolil pridať pár príspevkov o sústružení liatiny, tak sa vráť na elektrikárske fórum. Tam sa to určite nestane

Tos C45-2000