Portálovka 6000x2200 :)

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pipik
Příspěvky: 850
Registrován: 9. 11. 2016, 3:32
Bydliště: České Budějovice

1. 9. 2020, 10:01

fmodel píše: 31. 8. 2020, 9:46 No můžeš na tom dělat slévárenské modely a různý taškařice pro dizajnéry a nábytkáře :wink:
No, to pěkně děkuju... Slévárenské modely ještě dejme tomu, tam by to asi šlo, ale s "dizajnérama" mi jdi k šípku. Nevím jaký máš zkušenosti ty, ale když mi "renomovaná" Ing. Bc. Mgr. Prof. slečna Chytrá Csc poslala 50MB *.dwg soubor obsahující šest čar do tvaru písmene L (ve skutečnosti těch čar bylo 14... :? ), přičemž se na dvou místech křížily, na třech nespojily, a jedna čára byla prostě ...jiná?, tak už jsem prosil Boha ať mě radši zabije... :roll: :|
A nábytkáři moc 5osku neocení, nějak nemaj nápady co s tím, když jim takovou výrobu nabízím tak jim to připadá zbytečný, pracný, drahý... Viva la hranatá skříň! :roll:
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit :wink:
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8867
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

1. 9. 2020, 10:11

Pipik píše: 1. 9. 2020, 10:01 A nábytkáři moc 5osku neocení, nějak nemaj nápady co s tím, když jim takovou výrobu nabízím tak jim to připadá zbytečný, pracný, drahý... Viva la hranatá skříň! :roll:
Díky bohu :)

Jinak to DWG je možná takto ošklivě generováno již programem, který slečna použila, aniž by to tušila či mohla ovlivnit.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10102
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

1. 9. 2020, 10:19

Já mám docela štěstí ,jen je musíš usměrnit a vysvětlit že takhle s drobnou úpravou je to za dvacku a po jeho pětkrát tolik :wink:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Pavel R
Příspěvky: 477
Registrován: 5. 7. 2008, 5:52
Bydliště: Hlinsko

28. 9. 2020, 3:47

Pipik píše: 1. 9. 2020, 10:01
fmodel píše: 31. 8. 2020, 9:46 No můžeš na tom dělat slévárenské modely a různý taškařice pro dizajnéry a nábytkáře :wink:
A nábytkáři moc 5osku neocení, nějak nemaj nápady co s tím, když jim takovou výrobu nabízím tak jim to připadá zbytečný, pracný, drahý... Viva la hranatá skříň! :roll:
Tak nevím, já jezdím denně po nábytkářích a mohu říct, že z nově instalovaných mašin je cca 80% pětiosek, tříosky kupují tak překližkáři, nebo plastaři (bazenáři), případně jako dnes módní nestingové linky.
Ale to se bavíme o profi mašinách, tam je cenový rozdíl poměrně malý proti minulosti, navíc pětiosa dává zcela jiné možnosti - a tím nemíním zdaleka jen nějaké reliéfy a podobné kuriozitky.
Uživatelský avatar
Pipik
Příspěvky: 850
Registrován: 9. 11. 2016, 3:32
Bydliště: České Budějovice

11. 10. 2020, 3:20

Aneb jak může znít nový vřeteno z číny...
https://www.youtube.com/watch?v=hwZ0gpZVfvY

2.2kW čínskej vodník, keramický ložiska. Je to trošku jinej výrobce než ty masivně prodávaný všude po ebay, i když cena je jen řádově o 1000,- vyšší. Taky kvalita je úplně někde jinde, jak můžu potvrdit. Tyhle vřetena při 24tis otáčkách prakticky neslyšíte, největší hluk je svištění vzduchu kolem matice.
Akorát u tohohle (třetího) kusu se to trošku nepovedlo. Nutno ale podotknout, že se k tomu postavili zcela rovně a bez jakýchkoli vytáček posílaji nový vřeteno, tohle "špatný" si můžu nechat. Kéž by byli takoví obchodníci běžní i u nás...
Tak jen kdyby jste si někdo pořizovali ty klasický čínský vřetena poprvý a slyšeli něco podobnýho, zvlášť při těch nejvyšších otáčkách, tak je to špatně.
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit :wink:
Uživatelský avatar
Pipik
Příspěvky: 850
Registrován: 9. 11. 2016, 3:32
Bydliště: České Budějovice

22. 12. 2020, 12:04

Tak jo.
A máme tady další etapu. Portál.
Dotaz - může mi někdo vysvětlit výhody a nevýhody posazení kolejnic ve dvou rovinách místo v jedné? Viz ilustrační obrázek, pohled z boku -
(zelená Zosa, šedá rameno portálu, modré kolejnice)
nahled.png
Kromě toho, že to co trčí ze Zosy dozadu k vozíku musí být vyrobeno poměrně přesně, aby se vozíky nekřížily, nebo že bych teoreticky mohl seřizovat/rozhazovat kolmost Zosy, a že mi to umožňuje umístit hřeben na horní plochu a otočit ho směrem od poletujícího bordelu, tam v podstatě žádnou jinou výhodu nevidim. Nebo...?

Mimochodem stále platí pravidlo že je dobrý umisťovat hřeben/šroub/prostěpohon co nejblíže bodu obrábění (čili čelu fréze)?
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit :wink:
Uživatelský avatar
GeeSnake
Sponzor fora
Příspěvky: 1289
Registrován: 14. 9. 2011, 8:56
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

22. 12. 2020, 12:19

To zelene neni asi osa z, to bude drzak osy Z.
Zrejma vyhoda tady bude v rozlozeni pusobicich sil, jen by mohly byt nahore dve kolejnice paralerne. Pri absenci bocni kolejnice to nebude podeprene, a pri zaveseni pouze z boku to bude mit tendenci k vyvraceni, ale on by to nekdo mohl nasimulovat v nejakem programu a pridat to sem. jako darek vanocni.
Mám frezku z roku 38, a tam je cely drzak dvou Z os zaveseny na horni plose (plocha - planzeta - loziska) a bocni plochy jsou kluzne, tedy hlavni zatizeni pusobi na tu horni plochu skrytou pod planzetou.
Každý softwarový problém má hardwarové řešení: "Kup si to nové, jiné,vole!"

http://www.sleddogs.cz
chb
Příspěvky: 3787
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

22. 12. 2020, 12:30

ona většina řeší problém jak udělat dost dlouhou "rovinu" pro kolejnice a "protirovinu" pro vozíky. Dělat to ve dvou rovinách je jistě obtížnější/nákladnější.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Uživatelský avatar
Pipik
Příspěvky: 850
Registrován: 9. 11. 2016, 3:32
Bydliště: České Budějovice

22. 12. 2020, 6:57

No že je problém udělat dvě drážky v jedné rovině víme, ale tak když už je to jednou upnutý v pětiose a zvládneš udělat drážky kdekoli v kterýmkoli směru, tak už to moc neřešíš, všechny budou paralelní.
No zátěž hlavy asi nebude tak nutný řešit, visí na tom "pouhých" sedmdesát kilo, to bez problému zvládne jeden vozík, a dávám na každou kolejnici pro jistotu tři, takže myslíte že těch sedmdesát kilo bude opravdu třeba podpírat navrchu? Já tam totiž furt nějak postrádám nějakou výhodu tý zadní/horní kolejnice, respektive její umístění. Aby něco nesla, to by musela být blíž těžišti a ne naopak takhle vystrčená co nejdál od vřetena. Takže jediný co dělá je, že poskytuje druhý bod opory. Jinak nese prd. Všechno leží na dolní kolejnici. Ta to má sice vertikálně v malíku, horizontálně (čili v rovině x/y frézky ) taky, je v této rovině podepřená, ale je na to vlastně víceméně sama. Tak proč to někteří výrobci takhle řeší? U velkých, jako fakt velkých mašin to chápu, ale u "malých" portálovek?
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit :wink:
r4cv
Příspěvky: 2681
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

22. 12. 2020, 7:07

čím väčšia vzdialenosť medzi koľajnicami, tým lepšie. sily pri obrábaní sa lepšie zachytia-
3 vozíky na 1 koľajnicu je zbytočné.
pri správnom uložení koľajníc a vozíkov, napr. podľa toho obrázku, musia byť nastavené vozíky tak, aby každý zachytával svoju časť (1/4) zaťaženia.
Nie je správne, aby všetko chytal 1 vozík, resp. koľajnica.
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

22. 12. 2020, 7:35

Viděl bych to jako amatér čistě o vzdálenosti.
Logicky čím dál vozíky jsou od sebe, tím mám tužší celek a dát je stejně daleko v jedné rovině znamená větší zástavbový rozměr.
Takto to mám na výšku poloviční a vozíky přesto vytváří solidní základnu.
(jak psal r4cv :) )
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Uživatelský avatar
Pipik
Příspěvky: 850
Registrován: 9. 11. 2016, 3:32
Bydliště: České Budějovice

22. 12. 2020, 9:03

O tom nikdo nepochybuje že čím dál jsou vozíky tím líp. Ale zrovna v tomto případě bohužel není 1/4 na vozík, ale dva vozíky nesou většinu, a ty zbylý dva - horní - nesou prd. Proto, a nejen proto, se ptám, zda je takovéto uložení nějak výhodnější, jestli to něco přináší. Já tam skoro nic nevidím, jen malé bonusy, viz vzdálenost, a nevidim zádrhely, tak jestli s tím má někdo zkušenost nebo aspoň názor.
Přední plocha, na které by případně vozíky byly v jedné rovině, bude tak jako tak nejmíň 250mm vysoká, kolejnice by tak mohly být řekněme 180mm od sebe, to není nějak zvlášť málo.

A úplně s tebou nesouhlasím že víc jak dva vozíky na kolejnici jsou zbytečný. Jako ano, dva jsou plně dostačující, ale jsou mašiny kde jich je třeba šest na jedný kolejnici, nesoucí jedno břemeno. Jen kvůli váze?
A musím říct že když jsem použil na stávající mašině tři vozíky na kolejnici (prostě přebejvaly), je to pocitově solidnější a tužší.
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit :wink:
Uživatelský avatar
Pipik
Příspěvky: 850
Registrován: 9. 11. 2016, 3:32
Bydliště: České Budějovice

22. 12. 2020, 9:16

A pak tu mám ještě jeden praštěnej nápad :D

Vzpoměl jsem si jak mi tu kdysi RaS psal o toaletní ruličce papíru (což měl pravdu, to nikdo nezpochybňuje).
A protože na kulatinu se blbě umisťujou kolejnice, tak mám takovej praštěnej nápad tu kulatinu vložit do toho čtvercovýho profilu, na několika místech ten čtvercovej profil proříznout a tam jej přivařit k té kulatině :D Kulatina neporušená, skrze sváry blokuje kroucení čtverce :wink:
Je to dostatečně blbej nápad?

...samozřejmě přefrézování, vyžíhání v peci, atd atd...
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit :wink:
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

22. 12. 2020, 9:44

Pipik píše: 22. 12. 2020, 9:16 A pak tu mám ještě jeden praštěnej nápad :D

Vzpoměl jsem si jak mi tu kdysi RaS psal o toaletní ruličce papíru (což měl pravdu, to nikdo nezpochybňuje).
A protože na kulatinu se blbě umisťujou kolejnice, tak mám takovej praštěnej nápad tu kulatinu vložit do toho čtvercovýho profilu, na několika místech ten čtvercovej profil proříznout a tam jej přivařit k té kulatině :D Kulatina neporušená, skrze sváry blokuje kroucení čtverce :wink:
Je to dostatečně blbej nápad?

...samozřejmě přefrézování, vyžíhání v peci, atd atd...
No nechceš to rovnou vylít nějakou hmotou bez svařování (mezi trubkou a 4hranem)
Zvedne se tlumení vibrací a bude to tvořit celek místo nějakých sem tam svárů.

A s těmi vozíky nesouhlasím, tu hmotnost by nesl spodní jen tehdy pokud by ta konstrukce byla extrémě poddajná.
Když je dost tuhá tak ti celek jen tak nedovolí zatížit jen spodní vozík.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
r4cv
Příspěvky: 2681
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

22. 12. 2020, 9:54

Pipik píše: 22. 12. 2020, 9:03 O tom nikdo nepochybuje že čím dál jsou vozíky tím líp. Ale zrovna v tomto případě bohužel není 1/4 na vozík, ale dva vozíky nesou většinu, a ty zbylý dva - horní - nesou prd.
páka - dva horné vozíky sú náhrada pevného bodu na páke. silové pomery nech si zistí každý sám.
dva spodné musia zachytiť reakciu od nástroja.
nástroj bude ako ďaleko od horného vozíku? a aká tam bude pôsobiť sila?
Odpovědět

Zpět na „Zacinam stavet a nevim jak na to“