SV 18 RA
V suportové skříni je posuvová tyč "uložena" v jednom ložisku (uložení musí být dostatečně volné, protože se ložisko zároveň po tyči pohybuje s podélným pohybem suportu). Je to 6005. Bylo plné marastu a chtěl jsem ho vyměnit, ani po vyčistění se netočí. Jenže 6005 má mít vnitřní průměr 25 mm, moje 6005 má 25,5 mm. Nějak to nechápu, kde se vezme 6005 s nestandardním vnitřním rozměrem? Brousili to? To bych radši udělal slabší tyč...
Asi nakonec bude nutný to ložisko rozchodit....
Asi nakonec bude nutný to ložisko rozchodit....
Aha, oni se vyrábějí i nestandardní rozměry ložisek neodpovídající značení, např. https://www.123bearing.eu/bearing-6005-2RS-1.php. Ložisko 6005 s vnitřním rozměrem 25,4 mm (tzn. 1 palec).
Kdepak asi udělali soudruzi ze Slovenska chybu, že to nenapsali do manuálu?gaminn píše: ↑8. 9. 2020, 3:29 Aha, oni se vyrábějí i nestandardní rozměry ložisek neodpovídající značení, např. https://www.123bearing.eu/bearing-6005-2RS-1.php. Ložisko 6005 s vnitřním rozměrem 25,4 mm (tzn. 1 palec).
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Chybu udělali asi v tom, že ho tam vůbec nenapsali. Tohle není v nortonce ale v rozvodové skříni. Asi usoudili, že to ložisko tam stejně není potřeba

Tak já teda nevím, kde to ložisko je. Můžeš prosím vyfotit místo odkud jsi ho vyndal?
Díky
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Nerozdělával jste někdo spojkový díl v suportové skříni?
Je tam jedna segerovka, tu jsem vyndal. Zkoušel jsem pak lehce poklepávat hřídel ( na obrázku směrem odshora dolů - snad to je správný směr). Ložiska mají snahu povylézt, ale po 5 mm se to, asi někde na kolech, zasekne. Asi zase pomůže větší síla, ale říkám si, že se zase radši zeptám, jestli tam není nějaký špek, kterého jsem si nevšiml. Celá ta hřídel je nějaká složitější, některá kola se otáčí nezávisle na jiných.
Je tam jedna segerovka, tu jsem vyndal. Zkoušel jsem pak lehce poklepávat hřídel ( na obrázku směrem odshora dolů - snad to je správný směr). Ložiska mají snahu povylézt, ale po 5 mm se to, asi někde na kolech, zasekne. Asi zase pomůže větší síla, ale říkám si, že se zase radši zeptám, jestli tam není nějaký špek, kterého jsem si nevšiml. Celá ta hřídel je nějaká složitější, některá kola se otáčí nezávisle na jiných.
Já to rozebíral, ale je to už dlouho. Matně si vzpomínám, že jsem to vyhodnotil jako nedebilnější součástku celého soustruhu. Rozebral jsem to, až když jsem dostal ven jedno z ložisek a to tak, že jsem na něj navařil podložku se závitovkou a reverzním kladivem ho vyrazil ven. Možná existuje i jiný způsob, ale nebyl čas ptát se kdo je kdo 

Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Jsem v háji
Dvě hodiny jsem do toho dneska čuměl a skoro jsem s tím nepohnul.
Z téhle strany jsem dostal ven ložisko a podložku.
Z téhle strany šel ven kroužek.
Axiálně se teď celá sestava volně hýbě o cca 2 cm.
Řekl bych, že kolo nejvíce vpravo nepůjde na hřídeli posunout směrem doleva. Hřídel tady má dva průměry. Pod kolem jsou vidět dva půlkroužky a klínek. Půlkroužky i klínek jsou volné.
Z druhé strany je mezi kolem a ložiskem (co půlkou kouká z litiny) nějaké profilovaná podložka.
Tenhle díl jde posunout na hřídeli směrem doleva (lze poznat podle toho, že se díra po červíku posune vůči důlku, co je vevnitř). Na druhou stranu se nehne ani o milimetr (tzn. závit červíku a důlek vevnitř jsou zarovnané).
Hvězdice a prostřední kolo se na hřídeli otáčejí volně, ty myslím žádný problém nedělají.
To druhé ložisko bych mohl sundat navařením vnitřní závitu a vytlučením reverzním kladivem, ale nemyslím si, že bych si nějak pomohl - hřídel je dlouhá a ven musí projít otvory v litině.

Z téhle strany jsem dostal ven ložisko a podložku.
Z téhle strany šel ven kroužek.
Axiálně se teď celá sestava volně hýbě o cca 2 cm.
Řekl bych, že kolo nejvíce vpravo nepůjde na hřídeli posunout směrem doleva. Hřídel tady má dva průměry. Pod kolem jsou vidět dva půlkroužky a klínek. Půlkroužky i klínek jsou volné.
Z druhé strany je mezi kolem a ložiskem (co půlkou kouká z litiny) nějaké profilovaná podložka.
Tenhle díl jde posunout na hřídeli směrem doleva (lze poznat podle toho, že se díra po červíku posune vůči důlku, co je vevnitř). Na druhou stranu se nehne ani o milimetr (tzn. závit červíku a důlek vevnitř jsou zarovnané).
Hvězdice a prostřední kolo se na hřídeli otáčejí volně, ty myslím žádný problém nedělají.
To druhé ložisko bych mohl sundat navařením vnitřní závitu a vytlučením reverzním kladivem, ale nemyslím si, že bych si nějak pomohl - hřídel je dlouhá a ven musí projít otvory v litině.