Dnes jsem se časově urval na chvilku k frézce.
Odšrouboval jsem šrouby co drží olejoznak a přírubu s olejoznakem, pak jsem místo jednoho z šroubků dal "bombarďák" (vyrážecí pomůcku) a odrazil jsem celou přírubu s olejoznakem.
Tím jsem zjistil, že ve frézce není žádné olejové čerpadlo a že je to všechno mazáno pouze rozstřikem z ozubených kol. Spodní kola brodí v oleji a nabírají olej, který se potom rozstříká po celé převodové skříni. Na olejoznaku jsem neviděl nic odkapávat, protože byl zezadu úplně ucpaný. Zezadu je takové "korýtko" do kterého stéká rozstříkaný olej, na spodku je dírka, kterou olej protéká přes olejoznak dopředu, aby byl vidět přes sklíčko a poté věší dírkou teče dolů do zpět do převodovky.
Takže jsem rád, že frézka maže, že byl pouze zacpaný olejoznak.
Olej jsem vypustil (byl hodně tmavý) a nalil jsem olej nový (dal jsem tam OL-J46). Vešlo se ho tam 15 litrů.
Tak a ještě mi zbývá najít čerpadlo na emulzi (bude asi schované někde v podstavě) a budu mít nachystáno na frézování

. I když už i teď mohu valit, ale bez emulze.
Přikládám pár foteček olejoznaku.