hobby pásová pila

Odpovědět
atlan
Příspěvky: 2190
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

11. 11. 2020, 3:50

Ako vam to reze 8.8 skrutky, som sa bal a pasom 14/10 to islo ako do masla, M16 som rezal, tak neviem ci mi predali nejake blato.
Syrius
Příspěvky: 9
Registrován: 21. 12. 2016, 8:16
Kontaktovat uživatele:

11. 11. 2020, 5:12

atlan píše:
11. 11. 2020, 3:50
Ako vam to reze 8.8 skrutky, som sa bal a pasom 14/10 to islo ako do masla, M16 som rezal, tak neviem ci mi predali nejake blato.
Jestli se nemýlím, tak by se mělo jednat o obyčejnou ocel, někdy se zinkovou povrchovou úpravou. Mezi základní vlastnosti šroubů 8.8 M16 patří tvrdost 23-34 HRC nebo 800-830 N/mm². To je pro pilové pásy snadný kousek k přeříznutí :D . Standardní M42 bez obtíží řeže 40 HRC (mezní hodnota je 45 HRC) nebo do pevnosti v tahu 1000 N/mm².
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 6466
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

19. 11. 2020, 9:38

Donesl se ke mě zajímavý pohled na použití emulze od jistého lokálního praktika (zprostředkovaně) - emulze sice pomáhá s kvalitou řezu a pás vydrží déle, ale zbytky emulze komplikují svařování, takže jemu se vyplatí emulzi nepoužívat.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Milan199
Příspěvky: 1091
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

19. 11. 2020, 11:05

Thomeeque píše:
19. 11. 2020, 9:38
Donesl se ke mě zajímavý pohled na použití emulze od jistého lokálního praktika (zprostředkovaně) - emulze sice pomáhá s kvalitou řezu a pás vydrží déle, ale zbytky emulze komplikují svařování, takže jemu se vyplatí emulzi nepoužívat.
Nepíšeš jaké svařování a čeho.
Pokud se jedná o normální konstrukční oceli a sváření CO2 tak je to jedno. Okolí svaru bys měl tak jako tak očistit od rzi, okují, mastnot // ten blívajz na normálním jeklu je mnohem horší nežli zbytky emulze //.

Pokud se jedná o sváření nerezi: Nasucho uřízne leda prd ! Pro sváření TIGem je třeba mnohem vyšší čistota okolí svaru, takže to stejně musí očistit.

Můj názor : pánovi se nechce uklízet pila a vymýšlí zástupné problémy
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 6466
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

19. 11. 2020, 11:17

Nepíšu, víc toho nevím, můžu se zeptat. Ale také bych to odhadl na konstrukční ocel a CO2.

Tipuji, že tu rez a okuje řeší flexou a nechce se mu odmašťovat. Jak se správně/efektivně odmašťuje?

Dík, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
oscar
Příspěvky: 1119
Registrován: 2. 5. 2010, 8:50
Bydliště: Perníkovice

19. 11. 2020, 12:08

ja Ti nevim jestl iv tom nehledas nejakou moc raketovou vedu :)
ja jako amater vezmu dva cerny kusy, trochu bruskou ocistim, ohranim a MAGem to svarim.

ale je mozne ze to delam spatne :D
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 6466
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

19. 11. 2020, 12:55

Ani ne, jen mi to přišlo zajímavé :)
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Milan199
Příspěvky: 1091
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

19. 11. 2020, 2:59

Thomeeque píše:
19. 11. 2020, 11:17
Nepíšu, víc toho nevím, můžu se zeptat. Ale také bych to odhadl na konstrukční ocel a CO2.
Tipuji, že tu rez a okuje řeší flexou a nechce se mu odmašťovat. Jak se správně/efektivně odmašťuje?
Dík, T.
Odmašťovat lze i saponáty. Pokud to ale děláš profi je dobré na to mít "horkou" Wapku. Ta špína na jeklech je děsně úporná a jseš pořád jak prase. Dokáže vylézt i přes komaxit a to je dost malér.

Rez a okuje je nejlepší otryskat // opískovat //. Těch technologií je mrak.
Uživatelský avatar
ypres_bass
Příspěvky: 50
Registrován: 29. 10. 2019, 6:34
Kontaktovat uživatele:

20. 11. 2020, 1:53

Thomeeque píše:
19. 11. 2020, 9:38
Donesl se ke mě zajímavý pohled na použití emulze od jistého lokálního praktika (zprostředkovaně) - emulze sice pomáhá s kvalitou řezu a pás vydrží déle, ale zbytky emulze komplikují svařování, takže jemu se vyplatí emulzi nepoužívat.
to je o složení emulze, my třeba prodáváme DUDRcool 2040F který nenechává film, takže se svařováním problém není.
Je to jenom o tom, že každý potřebuje jiný poměr "maže/chladí/omývá" kdo potřebuje hned svařovat, tak prostě potřebuje něco co dobře "omývá".

Teda pokud zůstaneme u procesu kdy to musí jít z pily rovnou pod svářečku...
Třístovku malou pilou neuřízneš!
www.bit.ly/pilovepasy | www.politicon.eu
Odpovědět

Zpět na „Jiné stroje“