soustužení - cyklo

Požadavky na výrobu dílů - poptávkové fórum
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
milan584
Příspěvky: 1939
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

20. 11. 2020, 2:38

kenybz píše:
20. 11. 2020, 2:28
tak tak milane no brách když si za socíků našetřil na favorit speciál tak mu ta hřídelka taky praskla...ve fabrice to žádný soustružník nechtěl dělat protože ten závit tam byl ještě do kuželu...no a pak mu to někdo udělal myslím franta ze střediska 102 to byl machr jenže když se to vysoustruží tak je to jeden vrub vedle druhého i když to vyleštíš podle mě je ten polotovar výkovek jo a vždycky to prasklo na konci závitu
Originál (tím nemyslím tu variantu z favoritu - ta buď jenom praskala a nebo se natahovala a praskala) je pevnostní trubka.
A i ten originál z tý trubky, s naválcovanýma závitama není nějaký předimenzovaný.
Takže když to někdo vyhlodá z plný tyčky, s dírou co má schod uprostřed a ještě pečlivě udělaný vruby (v výběhu toho závitu), tak to je sázka na jistotu.
Uživatelský avatar
GeeSnake
Sponzor fora
Příspěvky: 1108
Registrován: 14. 9. 2011, 8:56
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

20. 11. 2020, 3:27

Kus hlavňoviny?
Každý softwarový problém má hardwarové řešení: "Kup si to nové, jiné,vole!"

http://www.sleddogs.cz
matej
Příspěvky: 102
Registrován: 27. 8. 2018, 6:19

20. 11. 2020, 3:59

milan584 píše:
20. 11. 2020, 2:38
..." pečlivě udělaný vruby (v výběhu toho závitu)"

Súhlasím, 99% sústružených hriadelí s odlomeným závitom čo som videl, stroskotali presne na tom "odfláknutom"(ostrý prechod) výbehu závitu. S týmto problémom sa stretávam aj pri drážkovaniach napr. pri poloosiach... Tvar ukončenia má zásadný vplyv na životnosť. Dalšia kapitola je dodržiavanie rádiusov závitovacieho noža... Osobne som za plátky pre dané stúpanie, nie univerzálne... Kolmosť noža k osi obrobku, lícovanie, závitu, povrch závitu...
Tiež je potrebné si uvedomiť, že na sústružené závity je potrebné použiť primerane kvalitnejší materiál ako na valcované...

Skrátka nie je to jednoduché ako by si niekto mohol myslieť, ale tiež by som technológiu trieskového obrábania úplne nezatracoval.

Samozrejme nikoho na to nenahováram, ani nikomu nevnucujem môj pohľad na vec len otváram priestor pre diskusiu.
milan584
Příspěvky: 1939
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

20. 11. 2020, 4:25

matej píše:
20. 11. 2020, 3:59
milan584 píše:
20. 11. 2020, 2:38
..." pečlivě udělaný vruby (v výběhu toho závitu)"

Súhlasím, 99% sústružených hriadelí s odlomeným závitom čo som videl, stroskotali presne na tom "odfláknutom"(ostrý prechod) výbehu závitu. S týmto problémom sa stretávam aj pri drážkovaniach napr. pri poloosiach... Tvar ukončenia má zásadný vplyv na životnosť. Dalšia kapitola je dodržiavanie rádiusov závitovacieho noža... Osobne som za plátky pre dané stúpanie, nie univerzálne... Kolmosť noža k osi obrobku, lícovanie, závitu, povrch závitu...
Tiež je potrebné si uvedomiť, že na sústružené závity je potrebné použiť primerane kvalitnejší materiál ako na valcované...

Skrátka nie je to jednoduché ako by si niekto mohol myslieť, ale tiež by som technológiu trieskového obrábania úplne nezatracoval.

Samozrejme nikoho na to nenahováram, ani nikomu nevnucujem môj pohľad na vec len otváram priestor pre diskusiu.
Kudlu můžeš mít sebelepší, stejně to bude praskat - protože prostě ty závity se tam neválcují pro srandu králíkům.
Ale pokud někdo touží objevovat, jak si s jistotou nabít hubu, tak tohle je ideální a desítky let profláknutý dílec.
matej
Příspěvky: 102
Registrován: 27. 8. 2018, 6:19

20. 11. 2020, 7:03

Ešte ma napadá jedno riešenie :twisted: :

https://webshop.schachermayer.com/cat/s ... /104425158

Myslím, že aspoň cestu do obchodu po rohlíky a späť by to zvládlo, použitie samozrejme na vlastné riziko! :lol:
obráběč
Příspěvky: 185
Registrován: 23. 4. 2015, 12:16

20. 11. 2020, 7:18

Skoro před třiceti lety jsem si vyrobil na favorita kompletní přední náboj z duralu (bylo to nějaké bláto) s osazením na plovoucí kotoučovou brzdu z nerezi ⌀ 200mm, třmen, upravené brzdové destičky, včetně ovládacího hydraulického válečku vše vlastní výroby, nalítal jsem na tom spoustu kilometrů a nikdy mi nic neprasklo.
vlkzhor
Příspěvky: 73
Registrován: 30. 5. 2013, 9:01

21. 11. 2020, 6:41

Když si seženeš materiál, tak ti to sjedu i s dírou, závity M10x1, G 1/4 a G 3/8 válcuju denně jak na ocel, tak mosaz, to jsou nejpoužívanějěší v lustrařině. Mám tři válcovací hlavy nastavené vedle stroje. Větší na tlustostěnné trubky jedu už plátkovým nožem. Válcuje se tenkostěnná trubka, aby měl pevnost. Měsíc z5 jsem dělal zadní kazetu na svojem 25 let starém mongoosovi a osu jsem měl venku - středy stx parallax a osa je výkovek, závity válcované. Jen teď koukám, délka závitu 40mm - to nedám, do hlavy se vejde jen tuším 35mm, tak jestli to stačí?
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1171
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

21. 11. 2020, 8:38

Nechci tedy prudit, alepokud je to na FATa, tak to není určitě originální náboj. Je tam přece daleko širší. Taky je třeba pamatovat na řetězovou linii.
Já mám na trike pro FAT osu http://www.bitexhubs.com/htm/pd_detail. ... 12-170-177, protože na menším neš Super Boost je to úzké.
RaS
Příspěvky: 8310
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

22. 11. 2020, 9:27

Mrosconi píše:
21. 11. 2020, 8:38
Nechci tedy prudit, alepokud je to na FATa, tak to není určitě originální náboj. Je tam přece daleko širší. Taky je třeba pamatovat na řetězovou linii.
Já mám na trike pro FAT osu http://www.bitexhubs.com/htm/pd_detail. ... 12-170-177, protože na menším neš Super Boost je to úzké.
ta oska z toho odkazu je to samé co poptává? já jen že tam je napsáno Aluminium.. takže pokud to někdo dodává z hliníkové slitiny tak je asi "uplně jedno" z čeho to bude..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1171
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

22. 11. 2020, 3:44

Jojo, běžně je to 7075T6. Ose se ají koupit, ale stojí tak 800-1200 za kus, takže pokud to řeší díky ceně, což se nedivím, tak to chápu. JInak šroum M12 8.8 od Vrabec a Vrabec mi jako osa vydržel týden. Je fakt, že to bylo na singleside, tedy jednostranné uložení, kde jsou úplnějiné tlaky, ale prostě šroub to nevydržel.
Já to zmíňoval z jinéhou důvodu. Na Fatbike ráfek je třeba daleko širší věnec pro výplet, protže jina se to kroutí. I na Azubu mám na obyčejném 2,35" kole osu 157mm tedy SuperBoost. Pro Fatbike je to základ. 142 je málo, 135 už vůbec ne.
Uživatelský avatar
Ferda
Příspěvky: 318
Registrován: 28. 5. 2009, 9:15

23. 11. 2020, 5:53

Ahoj Hoši,

To je kavárna. Fšichni mohou říct své názory. Nikoho nechci naštvat.
To Turoman: Romane já myslím, že mu ten material neřeknou. Musel by dělat hodně hloupého , aby se začali vytahovat. Samo, že by mne zajímalo z čeho to ten Shimano dělá a hned bych si to poznamenal. :D
Samožřejmě , že je taky hlavní podmínka co je zadavatel za jezdce.
Co je to 1/2 roku to je jako letadlo musíš měnít kritický díly.
Já tam mám tu osu cca25 let a jak jsem psal jezdim pomalu :lol: , ale drsný terén.
lesní sjezdy se šutrama i >45stupňů. To opravdu nemůžeš řešit jestli ti materiál (kolo vydrží).
Musíš mu 100%věřit. Mockrát jsem opravdu přemýšlel kdyby osa rupla tak bych se pak již nikdy ničemu nedivil :lol: Jinak kdybych to musel udělat tak souhlasím s tím kdo psal, že by byl nejlepší výkovek nějaký kovář by to třeba povytáhl samo že tam nesmí být žádné vruby a když materiál tak 14220 uhličit tak cca 1 mm a kalit na 60+HRC.
Ale hlavně mne nekamenujte. Hlavní dovozce Shimáno do CZ byla firma PAUL LANGE Ostrava. Ale jestli ještě existujou a nebo se jmenují jinak nevím?
Práce fšeho druhu (hlavně závity)
Jsme ČEŠI, musíme si pomáhat!
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 7604
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

23. 11. 2020, 6:35

Bože proč 14220 ?? proč cementovat ?? to přímo po té hřídeli běhají kuličky?? proč 60HRC ?? Takovejch krásnejch ocelí pro dynamické namáhání k zušlechtění se dá použít a zase je tu 14220 :evil: když už cementovat tak 16420 ta je na dynamické namáhání ,dělám z ní ojnice i ozubený kola do převodovek závodních aut .
Nejdřív kluka vyblbnete a pak tohle :lol:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Ferda
Příspěvky: 318
Registrován: 28. 5. 2009, 9:15

23. 11. 2020, 7:01

Ahoj,

Jaký je rozdíl 14220-16420?
Jak se to shání. Je to běžně k dostání? Jádro tam není to je odvrtaný.
Samo že ta 16cka bude lepší ale o kolik? Proč Ti 14220 vadí to je velmi dobrá ocel na hřídele. A proč kalit? Povrch tvrdý a uvnitř houževnatý . Ta osa nepraská přetížením ta praskne ůnavou.
Aby se to dalo více diskutovat tak by to chtěl řez. Kuličky po tom nechodí ty choděj na lůžkách co jsou tam našroubovaný. Když máš defekt tak se dutá hřídel nikdy nevrátí na to samé místo.Takže je namáhaná dokola. Samo že nemáš milion defektů tak to nerotuje.
Přílohy
MATRIAL_14220_16420.png
Práce fšeho druhu (hlavně závity)
Jsme ČEŠI, musíme si pomáhat!
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 7604
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

23. 11. 2020, 7:31

16420 není problém sehnat pokud máš IČO .
16420 a 14220 je dost zásadní rozdíl 16420 je přímo určené pro dynamické namáhání což je právě pro ty vysoce namáhaný ojnice ,čepy ,hřídele ,pro dynamicky zatěžované ozubené kola ( asi si dokážeš představit co dostane autokrosová bugina za rány a co z toho dostane převodovka) tedy i pro tu slavnou únavu materiálu . Ten zjednodušený popis z tvého obrázku by neobstál ani v 1 ročníku SOU před revolucí ,musíš si najít specifikaci alespoň ze strojnických tabulek nebo třeba z tabulek Bolzána https://bbolzano.cz/cz/technicka-podpor ... a-prirucka
Proč cementačka nebo ocel k zušlechťování ?
No jednoduše ,závit se nikdy necementuje a proč si odebrat část jádra cementací když ji k ničemu nepotřebuješ.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1171
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

25. 11. 2020, 4:17

Pánové, toto je běžná osa dnešních kol. Ať už šroubovací tak i rychloupinací je z Alu 7075ky a je uprosted dutá. Síla té stěny je jen 2,5mm a bez problému to udrží, takže vážně není co řešit. Náboj taky není nijak silnější. Dnes je vše odlehčeno na minimum. Na mém Azubu je pdobná osa na předních kolech a to drží jednostrnně. Při skocích často dopadnu na jedno kolo a osa drží jak má. Je tam náboj 110 dlouhá a osa je 20mm v průměru a v rámu drží jen v naříznuté 50mm objímce. Vše je Alu 6061 nebo6082 a osy 7075. Když chcete něco počítat, tak přibližné dynamické síly na zadní osu jsou při dosednutí po skoku kolem 4500N. Bavím se o sestavě 150kg, tedy tlusťoch na těžkém kole. Dříve než rupne osa popraskají špice, protože tym je poměrně velké napětí a když ještě má někdo úzké náby na široké rífky, tak to je pak fakt pecka. Třeba ten Azub na obyčejné MTB ráfky používá osu 157mm místo 135mm, aby zmenšit napětí ve výpletu. Na tříkolce je to obzvlášť důležité.
Pokud jsem tedy pochopil dotaz, tak určitě bych se nepouštěl do výroby z nějaké oceli, ale koupil bych kousek Alu a pro jistotu přidal o 1mm tlouš/tku a neřešil to. Já na svém plánovaném triku budu mít právě tyto osy na všech kolech i jako hlavní čep.
Odpovědět

Zpět na „Potřebuji vyrobit - vypomoc pri vyrobe“