Jakou čínu .... zkušenosti

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Odpovědět
Trevor2
Příspěvky: 113
Registrován: 29. 9. 2019, 8:55

1. 9. 2020, 6:49

100usd za dopravu môže byť reálne, ale je to len lodná doprava, takže sústruh bude niekde na brehu európy ako nejaký migrand a až potom začne kolotoč peňazí.

Kľudne to môže byť ďalších 1000eur ako z toho Ruska 😃

Ak nechceš zažiť veľké prekvapenie, je lepšie riešiť dopravu u nejakej českej firmy, lebo tam by si mal dostať reálnu cenu, ktorá bude samozrejme násobky tych 100usd 😃
atlan
Příspěvky: 3382
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

1. 9. 2020, 8:12

Tusim ze uzivatel robocop tu ma nejake skusenosti, a za nejake to euro by to asi vedel zariadit, bolo by to lacnejsie rychlejsie a bez nervov.
mek123
Příspěvky: 120
Registrován: 28. 3. 2017, 9:44

1. 9. 2020, 8:15

100USD píše do Prahy... když mu dám přesnou adresu, tak dají cenu s dopravou až před dveře.

Samozřejmě nemám iluze, že bsude stát doprava jen 100 USD 😁
Reinkarnace
Příspěvky: 1227
Registrován: 21. 11. 2017, 9:16

1. 9. 2020, 3:25

Možná když za to ještě jednu nulu přidáš.... :wink:
Uživatelský avatar
Caltapavel
Příspěvky: 65
Registrován: 29. 8. 2018, 8:18
Bydliště: Horní Krupá
Kontaktovat uživatele:

13. 10. 2020, 3:26

Pardon, nějakou dobu jsem nestíhal číst fórum. Nyní jsem to trochu dotáhnul a byť je to již pár týdnů zpět, tak zde byla vzpomínána reálná cena dopravy z Číny.
Obecně je nutno hodně rozlišovat ceny dopravy + k tomu nutné poplatky, které jsou vždy, záleží, kdo je platí.

Já jsem si vezl soustruh z Číny, nyní frézku také. U soustruhu váhy zásilky necelých 500kg a objemu 1,4m3 jsem se dostal na cenu cca 7000 Kč, což na dolary máme cca 300. Je to ale relativně finální cena (nepočítám clo).

Může se stát, že bude nabídka i na těch napsaných 100 dolarů, rozhodně to ale není až do té prahy za tuto cenu. Číňan skutečně předplatí (a vy jemu) to, že se ta zásilka dostane z číny do Prahy, nepředplatí ale veškterý handling, různé poplatky za byrokracii atd.

Rozlišujme tedy 2 typy: importní doprava, exportní doprava. Importní je to, že si zde v ČR objednám přepravu, v číně se můj dodavatel spojí s mým agentem a domluví se přeprava.
Exportně znamená, že vše zařizuje číňan, ten sám neví, kudy se sem zásilka dostane. Obvykle ty ceny si tendruje, ale na nás zbydou poplatky, které nejsou malé. Tedy je to lákavá, ale není to obvykle nejlevnější cesta.

Dále nám cenu dopravy dost ovlivní finanční podmínka objednávky, zda je to cena typu FOB, tedy že v ceně výrobku je zahrnuto vše od lokálních poplatků v číně (exportovní zaclení, poplatky v přístupu, přeprava v rámci číny, exportovní licence). Tato cena bývá obvykle vyšší, než jiný typ, který známe a to je EXW, kde si naopak všechny náklady na sebe bere kupující a pro prodejce to končí tím, že to zabalí. Pak je potřeba si tam poslat nějaký svoz, vyřídit papíry atd... Na všechno toto jsou v Číně firmy, které to umí, ale nechají si za to zaplatit. Ty lokální poplatky v Číně mohou být docela peklo. Například jsem takto vezl v rámci číny asi 200km daleko náhradní díly na kočárky (bednu ložisek), pak to exportně clil atd... Vyjde to pak hodně i kvůli nutnému pořízení exportní licence. Ideální tedy je, cena FOB.

Existuje, ale prakticky se napoužívá ještě varianta DDU, kde na kupujícího dopadne pouze clo, ale už ne poplatky za vyclení atd..

Těch přepravních podmínek a cen je ještě více, ale výše jsou zahrnuty ty běžné.

No a jak s tím:
Pokud kupuju jednu věc, vzorek, cena bude prakticky vždy EXW. Pokud kupuju námořní kontejner věcí, pak ta cena je obvykle ujednaná na FOB.
Pokud se jedná o soustruh, pak většinou výrobce dává FOB.

Výrobci se nehledají na Aliexpressu, ale jinde. Na Aliexpressu a podobných serverech se obvykle dokáží najít i lepší ceny kvůli dopravě zdarma, než ve finále přímo jednat s výrobcem.
Myslím to tak, že pokud chci 1 čínský multimetr (digitální mají velmi kvalitní), tak je lepší koupit na aliexpressu, kde sice stojí o něco více jak u výrobce, ale zase neřeším dopravu.
Když chci 100 multimetrů, tak se již vyplatí si zaplatit dopravu.


Neříkám, že jsem na dopravu z číny borec, ale protože tam spolupracujeme v rámci naší firmy asi s dvaceti továrnami, tak to tvoří cca polovinu mé práce. Umím v tom možná i někomu poradit. Případně nechť je mi voláno 737 680 455 kdyby někdo opravdu potřeboval pomoci.
soustruh CZ1224G, frézka ZAY7045A/1, vrtačka Dačice V20, Průša MK3S :)
FrantaB
Příspěvky: 105
Registrován: 21. 12. 2018, 3:16
Bydliště: Praha

18. 12. 2020, 6:53

Prosba o radu:

MN-80 zoufale přestává stačit úplně vším krom tuhosti (taktak, ale dobré) a přesnosti (super).
Vzhledem k dostupnému prostoru (velikostně i nosností podlahy) se cokoliv dalšího musí vejít do cca. 350-380 kg úplně se vším. A do délky ideálně 112-115, max. 130 cm vč. všech kliček a podobně, které z něho můžou někam trčet doprava od koně.
Upozornění: po přečtení požadavků je nejsnazší doporučení přestěhování a Schaublin 102, Weiler 220, SM16, malý bulhar a podobně. Vím, chtěl bych-ale ta možnost teď prostě není.

Požadavky:
-Co nejširší a nejtužší lože
-Průchod vřetene min. na 25 (ideálně 30-32)
-Točný průměr nad suportem aspoň 140
-Prostor od koně k univerzále 430 a víc, takže 550-600 mezi hroty (při zachování max. délky stroje viz výše)
-Nejmenší podélný posuv ideálně 0,01-0,015/ot, v nejhorším 0,04-0,05 (ale z toho radost nemám). 0,07-0,08 nepřichází do úvahy, je to moc. Pokud to bude znamenat vložit někam kolo/dvojkolo které chybí, no problem-pokud je kam.
-Mělo by to mít strojní příčný posuv
-Dosedací plocha točny křížového suportu o průměru min. kolem 80 mm
-Nejmenší podélný posuv a řezání závitů se stoupáním 1 a 1,5 (lépe i 0,5; 0,75; 1,25) dostupný zároveň, jen škubnutím za páku, bez výměny kol
-minimální otáčky do 60 ot/min
-Kroutící moment na vřeteni na závitování nožem i závitníkem do M8 k dispozici i na min. otáčky
-Střídavý motor buď 380V, nebo i 230V-nemusí být s regulací. V žádném případě brushless DC krokáč/servo a podobné výmysly z hračkářství (vím že to může fungovat, ale ne s elektronikou za 3-5k)
-Rozpočet bych nerad zvedal nad 70k bez DPH za stroj s oběma lunetami a lícní deskou, když bude samostatně přestavitelná čtyřčelist a nějaká generická třípakna, bude to fajn (ta stejně půjde Tos 1M1, tak co...). Bez stojanu/stolu.

Vychází z toho čína na způsob Warco GH 600, nebo WM 280 (ta je s rozměry dost na hraně a taky zrovna nesplňuje požadavek na snadnost jemné práce načisto a zároveň závitování).
Warco proto, protože z dostupných informací se zdá, že má o něco těsnější tolerance na házivosti a rovnoběžnosti než obdobná konkurence z téže fabriky, ale možná má někdo těsnější (ne, bílý bratr to není).
Stůl počítám s vlastní výrobou ze spousty dřeva a oceli a s tím, že takhle malý stroj přijde přišroubovat na náhrobek-žulovou desku kolem 8 cm silnou.

Zní to jako úplná blbost, přehlédl jsem lepší možnost, typ z exotické evropské dílny z doby před sedmdesáti lety...?
Pokud to dopadne na novovýrobu, mám se dívat tady v ČR, nebo už má smysl obrátit se na Taiwan/do Číny napřímo, nebo žádat o pomoc některého místního člena?

Díky za nápovědu
Modros
Příspěvky: 1966
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

18. 12. 2020, 7:51

já v tom ležel půl roku než sem něco koupil...a kvuli rozměrům sem šel do Warco GH1322 a tahle věc nemá chybu.....dělal sem na hodně mašinách jak v práci tak ve škole....ale snad až tento činský soustruh splnil mé představy.....na mou méně náročnou práci uplný luxus....mám ho rok...a dělám na něm každý den....upravy pouze předělání vložky suportu na multifix takže dávám originál nožovku s velkejma nožema nebo během 10 vteřin nahodím multifix ten nejmenší na jemnou práci...řezání závitů luxus...brzda na nohu...
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
FrantaB
Příspěvky: 105
Registrován: 21. 12. 2018, 3:16
Bydliště: Praha

18. 12. 2020, 8:24

Ten je o 200-250+ kg těžší, než u mne přichází do úvahy. Těch 380 kg je u mne naprostý limit na stroj, stůl (odhadem 70 kg) a kamennou desku (cca. 90 kg). Takže z toho vychází samotný stroj kolem 200-230 kg, což se s trochou základní techniky z roku bambus dá odstěhovat ve dvou ručně. 1322 ani náhodou.
Navíc za ty peníze jsem mohl mít neprojetou SM16 které stačilo trocha práce se škrabákem, nově udělat pár drobností jako stírátka a ještě by zbylo, kdybych ji měl kam postavit :-( Takže se strojky jako 1322 a příbuzné na mne nechoďte
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5403
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

18. 12. 2020, 8:39

Nebojíš se, že se Ti přišroubováním lože k té žulové desce lože zkroutí?
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Aris
Příspěvky: 775
Registrován: 15. 11. 2012, 8:21

18. 12. 2020, 8:57

Jen tak pro zajímavost, zítra končí aukce na weiler 220 v Neu Ulmu. Podle mě nepůjde moc vysoko.

https://www.ebay.de/itm/Weiler-Drehbank ... Swi3Bf0iNk
FrantaB
Příspěvky: 105
Registrován: 21. 12. 2018, 3:16
Bydliště: Praha

18. 12. 2020, 10:01

Tak po tvém vláknu tady a sérii na D-F o něj bude rvačka jak...
I když-víme, že řemen jsi v Evropě koupil poslední a pokud zvuk úplně neklame, tenhle mlaská jak stará blažková po třech dnech o hladu-takže na výměnu. Se seřízením variátoru podobný problemset jaku u tebe, protože to vypadá, že by se dal z řemenic na vysoké rychlosti i vyhodit, takže bude mít okousané kraje... Navíc potřebuje kompletní rozborku, čištění, kytování, nátěr-a já na to nemám místo (brečící smajlík hír)


Přišroubování k desce-ne, nebojím. Protože se to přitom hlídá, podkládá, znova hlídá, pak se to celé povolí, nadzdvihne a buď tradičně podmázne cementovou mazaninou se stříhaným sklem, nebo moderně podlije jemnozrným epoxybetonem nebo hmotou na opravu pojezdových drah a v dostupném čase se to za neustálé kontroly podotahuje zpátky a nechá vytvrdnout. Na stůl se udělá mělká ohrádka, do té se hezky ruční prací gumovou paličkou po obvodu setřese do nivelety na jemno přesáté vápno, v tenké vrstvě, na to se spustí náhrobek s přišroubovaným soustruhem, zase se to hezky pobóchá okolo a pak se ohrádka uzavře dřevěnými lištami, nebo na hulváta epoxidem.
Při vhodně upraveném stolu se to dá udělat i opačně (deska, pak soustruh), což bude rozhodně lepší verze, pokud se bude lože muset podkládat hodně.
Takhle se usazují velká akvárka do dřevěných stojanů, aby nepraskla-a funguje to dokonale (jeden 27 let trvající proof-of-concept máme doma, bez hnutí přežil i stěhování, kdy měli tři chlapi s praxí co dělat).
atlan
Příspěvky: 3382
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

18. 12. 2020, 10:14

http://www.cnc1.eu/sk/sustruh-ss330.htm yoto je uz dlhe co?

Ono to je problem, maly a kvalitny sustruh....
U paulimontakoch si nenasiel?
Petr68
Příspěvky: 880
Registrován: 3. 12. 2015, 9:38
Bydliště: Karlovy vary

18. 12. 2020, 10:43

Modros píše: 18. 12. 2020, 7:51 já v tom ležel půl roku než sem něco koupil...a kvuli rozměrům sem šel do Warco GH1322 a tahle věc nemá chybu.....dělal sem na hodně mašinách jak v práci tak ve škole....ale snad až tento činský soustruh splnil mé představy.....na mou méně náročnou práci uplný luxus....mám ho rok...a dělám na něm každý den....upravy pouze předělání vložky suportu na multifix takže dávám originál nožovku s velkejma nožema nebo během 10 vteřin nahodím multifix ten nejmenší na jemnou práci...řezání závitů luxus...brzda na nohu...
Já jsem těmto typům soustruhů nikdy nevěnoval pozornost, ale musím uznat, že to warco vypadá dobře. Celkem by mě zajímala realita.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
FrantaB
Příspěvky: 105
Registrován: 21. 12. 2018, 3:16
Bydliště: Praha

18. 12. 2020, 11:01

SS330 je na dostupné místo nepříčetně dlouhý a jestli je pravda, že minimum podélného posuvu je 0,1/ot, tak je to pro moje poměry hrubovací stroj. Potřebuju "velkou MN80 s převodovkou". U Paulimontu mají PM3700, což je Warco GH 600/cokoliv dalšího, jak jsou na tom jejich stroje s přesností nevím, fotku protokolu o měření z továrny zatím nemám a na fórech se o tomhle typu taky člověk moc nedočte.
Aris
Příspěvky: 775
Registrován: 15. 11. 2012, 8:21

19. 12. 2020, 10:40

Franta B píše:
Tak po tvém vláknu tady a sérii na D-F o něj bude rvačka jak...
I když-víme, že řemen jsi v Evropě koupil poslední a pokud zvuk úplně neklame, tenhle mlaská jak stará blažková po třech dnech o hladu-takže na výměnu. Se seřízením variátoru podobný problemset jaku u tebe, protože to vypadá, že by se dal z řemenic na vysoké rychlosti i vyhodit, takže bude mít okousané kraje... Navíc potřebuje kompletní rozborku, čištění, kytování, nátěr-a já na to nemám místo (brečící smajlík hír)
Tu aukci jsem dával jen pro zajímavost, pochopil jsem, že potřebuješ se strojem co nejdříve pracovat, a na tomhle by bylo ještě dost práce. Na druhou stranu má kola, zařízení pro kleštiny a vypadá to, že nemá zničený variátor, jen opotřebený řemen.
A fakt si nemyslím, že o něj bude rvačka. Spíš bych řekl, že ty články lidi od koupě odradí.
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“