SV 18 RA
Já myslím, že tu páčku musíš mít nasazenou. Matně si vzpomínám, že jsem tu páčku nasadil, vřeteník spasoval a znovu jsem ho musel zvedat, protože páčka byla nějak blbě pootočená a nešla s nasazeným vřeteníkem povytáhnout a otočit.
Moc si to nepamatuju, ale dej na to pozor.
Moc si to nepamatuju, ale dej na to pozor.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
To je právě ono. Mě ta páčka nešla vytáhnout, protože v díře na loži koukala jen ta vidlička páčky a mezi páčkou a tělem lože bylo málo místa.
Možná co kus to je jinak, ale já bych tam tu kuličku určitě nedal.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Pořádně vybrousit a zavařit? V místě praskliny to není nijak namáhaný.
Já konečně dočistil a odmastil nohy a lože. Celkem tak 25 hodin. První fáze byla oškrabat vrstvu barvy a tmelu karbidovým škrabákem (trochu fyzicky náročnější, ale zase to nepráší...). Pak jsem odstranil špínu a mastnotu čističem motorů (žere to i barvu) a brousil kotoučem na odstranění barvy nebo drátěným kotoučem. Nakonec ještě oplach čističem motorů.
S ložem jsem si hrál pěkně dlouho, to je očištěné skoro perfektně. Jestli se budu o svátcích nudit, tak nohy ještě jednou přejdu - i když to asi bude stačit tak jak to je, je to obroušené na litinu, jen v nerovnostech povrchu jsou ještě zbytky červeného základu/tmelu.
Po oplachu to samozřejmě chytlo trochu lišku, takže hlavně plochy lože, co se nebudou brousit, musím přeleštit.
Já konečně dočistil a odmastil nohy a lože. Celkem tak 25 hodin. První fáze byla oškrabat vrstvu barvy a tmelu karbidovým škrabákem (trochu fyzicky náročnější, ale zase to nepráší...). Pak jsem odstranil špínu a mastnotu čističem motorů (žere to i barvu) a brousil kotoučem na odstranění barvy nebo drátěným kotoučem. Nakonec ještě oplach čističem motorů.
S ložem jsem si hrál pěkně dlouho, to je očištěné skoro perfektně. Jestli se budu o svátcích nudit, tak nohy ještě jednou přejdu - i když to asi bude stačit tak jak to je, je to obroušené na litinu, jen v nerovnostech povrchu jsou ještě zbytky červeného základu/tmelu.
Po oplachu to samozřejmě chytlo trochu lišku, takže hlavně plochy lože, co se nebudou brousit, musím přeleštit.
Bohužel horkou vodu na místě nemám. Je to blbá kombinace, zima + oplach studenou vodou. Po oplachu jsem to akorát utřel hadrem a vyfoukal kompresorem. Ono se ale prakticky nic nestalo - plochy na loži stejně byly zašlé už před oplachem a musely by se i tak leštit, aby to nějak vypadalo.
Ja som dnes tiež pokročil.
Ďakujem gaminnovi za návod ako vybral tu poslednú hriadelku. Šiel som na to rovnako.
Prasklina zavarena ešte zistím aké mám to ložisko v Tom poslednom puzdre. Či to je tiež atyp jedno je však isté že už je po smrti
Prasklina zavarena a vypadá že úspešne.
Ďakujem gaminnovi za návod ako vybral tu poslednú hriadelku. Šiel som na to rovnako.
Prasklina zavarena ešte zistím aké mám to ložisko v Tom poslednom puzdre. Či to je tiež atyp jedno je však isté že už je po smrti

Prasklina zavarena a vypadá že úspešne.
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
C.R.E.A.M
Řešíš kraviny,ale když na to máš čas a místo.. V generálkách se to napatlalo horkým roztokem louhu a opláchlo tlakovou vodou. Mělo to tu výhodu,že jeden dělník za měsíc stihnul omýt daleko víc než jeden soustruh. Škrábalo se jen minumum špíny,raději se to třeba pětkrát zopakovalo. Nerezlo to a mašina byla i odmaštěná(červený kyt je vždycky nasáklý olejem,pokud se to při opravě kytovalo zase tím stejným způsobem,tat to až tak moc nevadilo,kyt držel i na mastném podkladu,ale když se v novějších dobách používaly už polyesterové kyty, muselo to být umyté louhem všechno,aby se na tom kyt udržel). Kde se louh špatně nanášel(svislé plochy anebo místa,kde bylo hodně popraskaného kytu),tak horký roztok louhu smíchat s pilinami a vzniklou břečku naplácat na stroj,nebo namočit hadry a těmi místa obalit.Základní pravidlo je,že při práci brýle,rukavice,zástěru a gumovky. Montérky to nežere,ale kdo si s louhem vykloktá v oku,už uvidí jen světlo a tmu..gaminn píše: ↑24. 12. 2020, 12:12 Bohužel horkou vodu na místě nemám. Je to blbá kombinace, zima + oplach studenou vodou. Po oplachu jsem to akorát utřel hadrem a vyfoukal kompresorem. Ono se ale prakticky nic nestalo - plochy na loži stejně byly zašlé už před oplachem a musely by se i tak leštit, aby to nějak vypadalo.
Jak už jsem v tomto vlákně psal, tak do kýble s louhem přes noc naložím malé díly. Bylo by samozřejmě hezké takhle omýt celý soustruh ale doma to má pár úskalí, např. do čeho to při oplachu zachytávat, jak ekologicky zlikvidovat kontaminovanou vodu (a že by jí asi bylo), dělám to venku, takže horký louh stejně nemá teď v zimě smysl, tzn. jeho účinnost by byla mnohem menší...
To s tím hadrem napuštěným louhem jsem zkoušel na deklu od lyry soustruhu, kde není žádný tmel. Na jedno namočení hadru to při teplotě cca 15 °C za pár hodin nesežralo veškerou barvu, ještě jednou by se muselo zopakovat. Při použití této metody na díly, které jsou ještě navíc kytované by se muselo opakovat mnohokrát.
Zkoušel jsem zbavení barvy poptávat. Cena byla 7500,- Kč jen za lože, což jsem samozřejmě zavrhnul. Specializovaná firma by to měla určitě být schopná provést levněji, bohužel žádnou takovou firmu neznám.
Čas na to teď docela mám, ale že bych si zrovna tohle čištění užíval, to fakt ne.
To s tím hadrem napuštěným louhem jsem zkoušel na deklu od lyry soustruhu, kde není žádný tmel. Na jedno namočení hadru to při teplotě cca 15 °C za pár hodin nesežralo veškerou barvu, ještě jednou by se muselo zopakovat. Při použití této metody na díly, které jsou ještě navíc kytované by se muselo opakovat mnohokrát.
Zkoušel jsem zbavení barvy poptávat. Cena byla 7500,- Kč jen za lože, což jsem samozřejmě zavrhnul. Specializovaná firma by to měla určitě být schopná provést levněji, bohužel žádnou takovou firmu neznám.
Čas na to teď docela mám, ale že bych si zrovna tohle čištění užíval, to fakt ne.
Tak zajtra pokračujem. Od kedy mám sústruh tak sa mi nepodarilo pretočiť noniusom na pozdĺžnom suporte bolo to zalepene. Niekto predomnou nemal takú trpezlivosť a pretáčali to kliešťami tak celé istenie priecneho suportu je zodraté od klieští. To dám niekomu vyrobiť lebo sa to nedá vymeniť bez demontáže suportu. Tak to budem musieť spraviť teraz.
Trubky sú zasrate že to nemá zmysel čistit vymením ich za medené mali by pasovať klasické brzdové 4x1 MM medená.
Ďakujem gaminnovi za návod ako ich dať dolu.
Aretacny krúžok packy asi vymením nový stojí cca 20 eú. Je dost omackany.
Toto hore sú veci čo má netrápia. Čo ma ale trápi je to nešťastne puzdro s loziskom a guferom.
Ložisko má v Tom puzdre vôľu tak 1mm, pochybujem že by to zodralo z ložiska. Nové aby som skúsil doma nemám.
Ložisko bolo plné bordelu a zadrete. Ložisko je medzi dvoma krúžkami l. Kto ste to rozoberali ešte a ako ste to tam mali ? Díky.
Musím ešte skontrolovať tyč ako tá ide či náhodou nezodralo aj tu ale to hádam nie.
Trubky sú zasrate že to nemá zmysel čistit vymením ich za medené mali by pasovať klasické brzdové 4x1 MM medená.
Ďakujem gaminnovi za návod ako ich dať dolu.
Aretacny krúžok packy asi vymením nový stojí cca 20 eú. Je dost omackany.
Toto hore sú veci čo má netrápia. Čo ma ale trápi je to nešťastne puzdro s loziskom a guferom.
Ložisko má v Tom puzdre vôľu tak 1mm, pochybujem že by to zodralo z ložiska. Nové aby som skúsil doma nemám.
Ložisko bolo plné bordelu a zadrete. Ložisko je medzi dvoma krúžkami l. Kto ste to rozoberali ešte a ako ste to tam mali ? Díky.
Musím ešte skontrolovať tyč ako tá ide či náhodou nezodralo aj tu ale to hádam nie.
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
C.R.E.A.M
Tak som to porovnal s gaminom ja mám to puzdro na ložisko a gufero iné a tiež tam mám iné ložisko.
Ja mám 6205 25x52x15. Vnútorný krúžok je prebruseny o 2 desatiny
Gaminn 6005. 25x47x12 gamin písal že má vnútorný krúžok prebruseny o 5 desatín.
Ja mám 6205 25x52x15. Vnútorný krúžok je prebruseny o 2 desatiny
Gaminn 6005. 25x47x12 gamin písal že má vnútorný krúžok prebruseny o 5 desatín.
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
C.R.E.A.M