V tom případě, bych to nejdříve šoupnul do trouby a nechal naběhnout nějaké tmavší barvy. Po tom nalakování by to mohlo vypadat moc hezky.Cjuz píše: ↑1. 1. 2021, 12:08
Je to speciální prášková barva, žádný sprej. Jen tak ji neoboucháš ani neodřeš.
Potřeba počítat s odmaštěním, minimálně pomocí IPA a pak vypálením při cca 190°C.
Model je malý takže bych to mohl nechat udělat i u nás v laborce, ono v klasické lakovně nevíš na koho natrefíš a pak se to blbě odlakovává.
Co jste dneska bastlili?
- jova
- Příspěvky: 2545
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
- jova
- Příspěvky: 2545
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Taky možnost. Ono v podstatě oboje je vytvořením povrchových oxidů jen různými metodami. Já používám tu tepelnou variantu, velké věci jsem dělal v troubě, drobnosti na vařiči v mosazných pilinách. Při té tepelné úpravě se podle mě dosáhne mnohem větší barevné škály a barvičky jsou někdy luxusní

-
- Příspěvky: 3417
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Ahoj Pepo,
na dosiahnutie fialovej-modej-čiernej farby teplom je treba súčiastku vyhriať na 300-400°C. Nestrácajú kalené súčasti pri takýchto teplotách už tvrdosť? Predsa len pri tom brunýre má kúpel "iba" 140°C
na dosiahnutie fialovej-modej-čiernej farby teplom je treba súčiastku vyhriať na 300-400°C. Nestrácajú kalené súčasti pri takýchto teplotách už tvrdosť? Predsa len pri tom brunýre má kúpel "iba" 140°C
SU32, MN80, FN25, ISEL4433, Jakobsen SJ25, N1, V20, Anycubic Kossel
Jestli ten material nema prilis chromu a Niklu, tak se da snadno udelat studene rychlocerneni. Chce to jen dobry pripravek na bazi oxidu seleniciteho a dodrzet postup. Zdaleka ne vsechny prodavane pripravky funguji. Vlastne se da rict, ze vetsina nefunguje dobre.
Mam po letech praktikovani overene dva: kapalny Chem-weld 9310 a pro nejnarocnejsi aplikace polotuhy Chem-weld 9300. Jsou perfektni, brynyr je po nich cerny jako bota a drzi na veky.
Na mene narocne aplikace jeste funguje pripravek Klever prodavany na drobne opravy brynyru u zbrani (to je ta mala zelena flasticka na obrazku). Cerneni je hotove do peti, deseti minut. Nutno ale pracovat opatrne a soustredene, ten oxid je celkem toxicka chemikalie.
Mam po letech praktikovani overene dva: kapalny Chem-weld 9310 a pro nejnarocnejsi aplikace polotuhy Chem-weld 9300. Jsou perfektni, brynyr je po nich cerny jako bota a drzi na veky.
Na mene narocne aplikace jeste funguje pripravek Klever prodavany na drobne opravy brynyru u zbrani (to je ta mala zelena flasticka na obrazku). Cerneni je hotove do peti, deseti minut. Nutno ale pracovat opatrne a soustredene, ten oxid je celkem toxicka chemikalie.
Naposledy upravil(a) Dawe dne 1. 1. 2021, 1:21, celkem upraveno 1 x.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Je prosím možné po naředění a použití pak ten použitý roztok dlouhodobě skladovat a znovu používat, nebo to nějak časem degraduje?
Přece jen úplně zadarmo to zrovna není. A hodilo by se mi to vždy jen čas od času na nějaké jednorázové drobnosti.
Díky.
Přece jen úplně zadarmo to zrovna není. A hodilo by se mi to vždy jen čas od času na nějaké jednorázové drobnosti.
Díky.
Ano, da se to skladovat, degraduje postupne jako treba chlorid zelezity pri leptani PCB.
Navic, ten chem-weld je tak silny, ze na vetsinu materialu staci potrit slabouckou vstvickou nanesenou stetcem, takze spotreba je minimalni. Jen to chce timto zpusobem dvakrat opakovat po tech asi 5 minutach s rychlym mezioperacnim oplachem.
Navic, ten chem-weld je tak silny, ze na vetsinu materialu staci potrit slabouckou vstvickou nanesenou stetcem, takze spotreba je minimalni. Jen to chce timto zpusobem dvakrat opakovat po tech asi 5 minutach s rychlym mezioperacnim oplachem.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Zrovna cernim srouby k jedne nozove hlave. Tak davam pro predstavu fotku sroubu napul nacernenych (aplikovana jedna vrstva steteckem a foceno po par minutach.
edit> a kdyz vylozene sedne material, tak po dvou opakovanich to rychlocerneni vypada tak jako ty QCTP rychloupinace na druhem obrazku.
Naposledy upravil(a) Dawe dne 1. 1. 2021, 3:59, celkem upraveno 1 x.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Děkuji.Dawe píše: ↑1. 1. 2021, 3:46 Ano, da se to skladovat, degraduje postupne jako treba chlorid zelezity pri leptani PCB.
Navic, ten chem-weld je tak silny, ze na vetsinu materialu staci potrit slabouckou vstvickou nanesenou stetcem, takze spotreba je minimalni. Jen to chce timto zpusobem dvakrat opakovat po tech asi 5 minutach s rychlym mezioperacnim oplachem.
Pak už je to i ekonomicky zajímavé.