Battery tester:

jak na ebayi kupovat a prodavat, odkazy na zajimave veci obchodniky
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 5245
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

17. 1. 2021, 9:19

Hromadí se mi baterky, nejčastěji 12V motorky, auta, UPS. Co doporučíte za zátěžový tester kapacity. Ideálně Ali :-) V CZ shopech bud hračky nebo kousky za 10 tis. Co třeba tohle ??

https://www.aliexpress.com/item/3300121 ... web201603_
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 6069
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

17. 1. 2021, 9:48

Jestli ho Barte potřebuješ hned, mám do asi 600A tak půjčím.
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber.. propagator www.atreon.cz
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 5245
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

18. 1. 2021, 12:21

... díky, díky, ono to zase tak nehoří, spíš pls porad co máš a jak seš spokojenej ?
Modros
Příspěvky: 1968
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

18. 1. 2021, 5:42

mam tester za 15 a 50 procent baterii ktere jsou po smrti tak vykazuji 100% a z testru vyjede protokol ok.....autobaterie testuju zasadne na aute a osciloskopem...trva to 2 minuty...znam stav koster a alternatoru. Takze tester zadny doporucit nemuzu. pri specificke zavade baterie bude test vzdy ok....
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
chb
Příspěvky: 3858
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

18. 1. 2021, 7:28

Modros píše: 18. 1. 2021, 5:42 .....autobaterie testuju zasadne na aute a osciloskopem...trva to 2 minuty...
to neznám, co ukáže osciloskop ?
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Modros
Příspěvky: 1968
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

18. 1. 2021, 7:42

chb píše: 18. 1. 2021, 7:28
Modros píše: 18. 1. 2021, 5:42 .....autobaterie testuju zasadne na aute a osciloskopem...trva to 2 minuty...
to neznám, co ukáže osciloskop ?
mam texvika...ma v sobe makra na testovani vseho mozneho...je to autoskop primo urceny na auta.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Modros
Příspěvky: 1968
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

18. 1. 2021, 7:54

Modros píše: 18. 1. 2021, 7:42
chb píše: 18. 1. 2021, 7:28
Modros píše: 18. 1. 2021, 5:42 .....autobaterie testuju zasadne na aute a osciloskopem...trva to 2 minuty...
to neznám, co ukáže osciloskop ?
mam texvika...ma v sobe makra na testovani vseho mozneho...je to autoskop primo urceny na auta.
zjednodusene receno v tom makru jsou definice a chovani dobijeciho proudu pri testu....po zadani vsech parametru baterii, dobijecich proudu atd.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Modros
Příspěvky: 1968
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

18. 1. 2021, 8:06

tyto moderni zatezaky ktere vlastne ani tak nezatezuji baterii tak jako je tatizena v realu jsou podle me k nicemu. pouze pomoci rozboru dobijeciho proudu. presneho mereni poklesu napeti na bateri a zatezovani svetly, vyhrivanim oken a podobnych veci ziskame presnou predstavu o stavu baterie...a praxe to potvrdila.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Modros
Příspěvky: 1968
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

18. 1. 2021, 8:11

a jeste jedna podstatna vec....baterii nejdrive spravnym zpusobem nabijime a potom testujeme....sposta lidi k nam donese baterii na test a nechapou ze jim reknu stav baterie za 6 hodin.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 6069
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

18. 1. 2021, 8:13

Barte mam takovou ohromnou skatuli ve ktere je namotanej odporovy drat na zatez, ma to displej a dve tlacitka. Jednim vybiram proud, druhym startuju test. Je to stary, primitivni, ale funguje to. Vecer to vyfotím.
Je to jen na olovo
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber.. propagator www.atreon.cz
Uživatelský avatar
pavlík
Příspěvky: 896
Registrován: 16. 12. 2018, 10:00
Bydliště: Praha 5

18. 1. 2021, 8:31

Já mám toto, když zátěžák, tak prostě zátěžák se skutečnou (odporovou) zátěží. Ty elektronické testery zatížení akumulátoru imitují proudovými šťouchanci přes nějaký tyristor či co jiného a není to prostě skutečná reálná zátěž v čase, toto je ale jen pro autobaterky...
Tester.PNG
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

18. 1. 2021, 8:48

Kdysi jsem testoval baterky pomocí staré velké UPS. Na ni jsem jako zátěž připojil elektrický vařič.
Některé lepší UPS mají i slušnou možnost diagnostiky.

Píšu to proto, že zrovna Bart má možná přístup ke starým UPS, které umřely na baterky, ale jinak jsou OK.
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3523
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

18. 1. 2021, 8:51

90% baterii odchazi na sulfataci, pokud sulfatace prekroci urcitou mez, dojde k defloraci separatoru a je konec, tzn. pokud baterie drzi napeti, ale nema proud, lze ji desulfataci obnovit az k 90% jejiho zkratoveho proudu, pokud baterie napeti neudrzi, je mrtva
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 6069
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

18. 1. 2021, 9:47

To co ukazuje pavlík mám, jen asi starší model. klidně se Barte stav na kafe.
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber.. propagator www.atreon.cz
Uživatelský avatar
pavlík
Příspěvky: 896
Registrován: 16. 12. 2018, 10:00
Bydliště: Praha 5

18. 1. 2021, 9:54

To nebude starší verze, ony existují dvě provedení, jedno s displejem (na obrázku) a druhé s ručkovým měřáčkem, jinak je to asi to samé...
Odpovědět

Zpět na „Ebay, aukro, a jine“