Přesně takhle to bude, k tomu hlídání rychlosti podle GPS a dopravních značek , pak už jenom strhávání pokut z účtu.
To mi hlava nebere toto
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
od pristiho roku v novych autech, automaticke pokuty za rychlost budou az po upgrade v 2024
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
To nevím, ale zatím to funguje a myslím, že ještě dlouho bude.
Ani nejde o ten noční proud, ale v RD neřeším hororové scénáře tahání prodlužky po sídlišti.
Mám tarif D25d, tam je rozdíl mezi denním a nočním cca 2 koruny. Existuje sice D27d na elektromobil, ale cena je oproti D25d nižší o pár haléřů. Takže to nic neřeší.
To je pak výhodnější nechat doinstalovat tepelné čerpadlo nebo přímotopy a přejít na tarify D35d, D45d, D56d nebo D57d. Tam jsou ty ceny podstatně nižší. Jen nevím, jaké jsou podmínky připojení těch tarifů, jestli je tam nějaké blokování atd. aby se to dalo použít i pro nabíjení auta. Barák je připojený předimenzovaně a trafačku z 22kV mám 50 metrů od baráku.
Vývoj HW, návrhy DPS (OrCAD, Eagle, Pads)
Obávám se, že jakmile se to rozšíří, tak do toho hodí vidle - stejně jako do přímotopů v devadesátých letech.
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
A čemu se přátelé divíte? Vždyť to je normální marketing a business plan. A dělají to tak všechny firmy ve všech odvětvích. Dokonce i politické strany (viz jejich program a jeho následné "plnění"). Nebo převod na digitální vysílání. Cokoliv.
To je jen mezikrok kdy už nebudeš kroutit volantem a šlapat plyn.
Pak se rychlosti zase budou zvedat a budeš dělat Brno-Praha za 1,5h normálně.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Tak jest,Left hand handwheel (SN32,SN50) ofšem znamená,že na suportu zaměnili umístění kola pro podélný posuv suportu za páku řazení posuvů.Tahle úprava se mi moc líbí,už je to takové normální ovládání,jako na všech jiných moderních strojích..Je zkrátka vidět ten pokrok..-že tam už nepracují bačové,jejich děti a vnuci už se naučili a modernizují na rozdíl od jejich předků cíleně,promyšleně a smysluplně.Sancho Panza píše: ↑20. 5. 2021, 3:58 jinak aby bylo jasno - u té SN je to přímo v exportním katlistu - že se DÁ jako option objednat levá.
Viz strana 2, Optional executions - "Left hand handwheel (SN32,SN50)"
https://strojimport.at/wp-content/uploa ... atalog.pdf
71 (ta největší) je jenom pravá (levá se nedělá)
Naposledy upravil(a) david.1 dne 21. 5. 2021, 6:33, celkem upraveno 1 x.
Pár technickejch. Noční proud jako takovej neexistuje, ale je to pouze počet hodin, kdy jedeš v levnější sazbě. Nemusí a ani není to celková doba levné sazdy z denního tarifu, jednotlivé časové bloky nesmí být kratší než 2 hodiny.
Další věcí je, že ke konci minulého roku došlo ke změnám v cenách tarifu a rozdíl mezi levným a drahým je fakt docela malej a v některejch odběrech může být klidně 60 halířů za kWh. Stálá platba za dvousazbovej elektroměr taky není zadarmo, mě to dělá za 2x32A nějaký šestikilo měsíčně.
Co je blbý, tak i ten autotatrif (ale už si ho nemůžeš objednat) s levnejma 8 hodinama je bude mít levný klidně přes den a když budeš v noci nabíjet, tak za draho. Jinak pro srovnání, provozní náklady Fabia 1,6 benzín a Citigo elektro ta lepší verze za skoro mega je stejná, okolo 2,80 za kilák. Soused je má obě . Jedním jezdí dcera, druhým žena.
A na závěr, kdo z vás jel elektrikou třeba 150 kiláků? Za sebe já jednou a dobrý. Akcelerace jako kráva, trochu moc tichý, člověk slyší každý drncnutí ze silnice. Akorát ten dojezd, jsem zvyklej jezdit třílitrovou Audinou a při podobném stylu jízdy (ne rychlosti) mi v Trutnově baterka ukazovala 97 procent a v Boleslavi 16 procent a to mě už před Jičínem Martin hodně brzdil, ať jedu plynule.
Další věcí je, že ke konci minulého roku došlo ke změnám v cenách tarifu a rozdíl mezi levným a drahým je fakt docela malej a v některejch odběrech může být klidně 60 halířů za kWh. Stálá platba za dvousazbovej elektroměr taky není zadarmo, mě to dělá za 2x32A nějaký šestikilo měsíčně.
Co je blbý, tak i ten autotatrif (ale už si ho nemůžeš objednat) s levnejma 8 hodinama je bude mít levný klidně přes den a když budeš v noci nabíjet, tak za draho. Jinak pro srovnání, provozní náklady Fabia 1,6 benzín a Citigo elektro ta lepší verze za skoro mega je stejná, okolo 2,80 za kilák. Soused je má obě . Jedním jezdí dcera, druhým žena.
A na závěr, kdo z vás jel elektrikou třeba 150 kiláků? Za sebe já jednou a dobrý. Akcelerace jako kráva, trochu moc tichý, člověk slyší každý drncnutí ze silnice. Akorát ten dojezd, jsem zvyklej jezdit třílitrovou Audinou a při podobném stylu jízdy (ne rychlosti) mi v Trutnově baterka ukazovala 97 procent a v Boleslavi 16 procent a to mě už před Jičínem Martin hodně brzdil, ať jedu plynule.
To je zvláštní. Co do toho všechno počítá?
To Citigo by mělo jezdit za nějakých 15 kWh/100km, ne?
Při ceně kolem 4 Kč/kWh to vychází v elektrice na nějakých 0.60 Kč/km.
Kde mu vzniká ta vysoká cena?
Když píšeš o provozních nákladech, tak do toho předpokládám pořizovací cenu nerozpočítává.
To asi bude hodně záležet kudy a kdy jedeš. I když na nějaké crcání v koloně je ta "elektrika" minimálně pohodlnější.
Při denním ježdění // pracovní dny // cca 50 km z toho asi 80 % mimo obec // a ročním nájezdu do 15000 km to vychází benzin / elektrika - prašť nebo uhoď. To co se dříve dalo za benzin dnes +- přidalo na platbě za elektriku.
Kontroloval jsem tachometr a vychází to asi 1,44 CZK / km za elektriku. Přivedl jsi mne na myšlenku dát na tu zásuvku elektroměr.
Porovnávám benzinovou Toyotu Aygo a CitigoE iV. Ta Toyota stála nová 174k a CitigoE 520k.
Toyota jezdila 11 let // jednou kotouče, asi dvakrát destičky, olej a filtry cca 1500 / 15k km // a bacha baterka těch 11 let !!!!!
Citigo ti povím za pár let. Zatím jen dobíjíme a pneu je celoroční. Jezdí se s tím ale moc příjemně, jenom je pakoška to pravidelně // ob den // krmit. Na benzin se jezdilo dva týdny.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;