Mart_68 píše: ↑22. 5. 2021, 1:05
když si vezmu akumulatory do náklaďáku 2x 125 Ah , za předpokladu že start bere cca 300 A, P= U *I ,tzn. 24 * 300 = 7,2 Kw, kdybych takové akumulátory nabíjel jen ze sítě, tak každé nastartování auta mě stojí 1,5 EUR !? Samozřejmě v autě mám alternátor, takže tento náklad je kompenzován k limitě nula z důvodu naftového motoru , ale rozjíždět se a jezdit za ceny současných tarifů + vyšší pořizovací cena e-vozu? Ta ekologie je celkem drahý špás. Pokud i pekař bude jezdit na elektriku to zvýšení důchodů nebude stačit, i kdyby se Maláčová sebevíc snažila.
Jak to počítáš?
A co s tím má společného kapacita těch baterek?
Já sice mám řidičák C na náklaďák, ale už jsem v tom od autoškoly strašně dlouho neseděl a nepamatuju si, jak dlouho to startuje.
Nicméně předpokládám, že to startování snad celou baterku nevymlátí, ne?
Pokud to při startování bere těch 7.2 kW, a start bude tak 15 sekund (?), tak to spotřebuje 0.03 kWh.
Pokud bude elektrika po 5 Kč/kWh, tak je to 0.15 Kč na jeden start.
Je to bez započtení účinnosti nabíjecího/vybíjecího procesu. V reálu by to bylo asi tak někde kolem 0.25-0.30 Kč/start.