Přemotání vřetene

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5060
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

22. 12. 2009, 8:46

Je to někdo kdo by dokázal odhadnout počet závitů na namotání spindlu?
Zapojení do trojúhelníku a bude na měnič 220 V. Stator délka 40 mm venkovní průměr 48 a vnitřní díra 22. Původně to byl dvoufáz ale shořel a já si při rozebíraní vše nakreslil a ale ztratil tak to chci udělat na 3 fáz abych nemusel shánět originální měnič. Materiál statorových plechů je pravděpodobně permaloy.
Přílohy
spindle.JPG
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

22. 12. 2009, 11:33

jedna vec je odhadnout a druha vec je to tam nacpat.. co zkusit primo firmy co to budou motat, urcite budou mit zkusenosti a poradi podle me na vysi urovni nez nekdo z fora podle jedne fotky.. tim se nechci nijak dotknout odborniku z fora..
Monteg
Příspěvky: 1513
Registrován: 30. 10. 2006, 5:37
Bydliště: LOUNY

23. 12. 2009, 1:09

Řešil bych to stejně nechat přemotat ve firmě se zárukou atd.
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5060
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

23. 12. 2009, 8:37

No už sem to trochu zkoušl poptat, většina firem to co přemotává jsou stejně matláci kteří to dokáží odmotat a podle toho taky namotat ( bavil sem se asi s třema maníkama co to dělají a v podstatě ani nerozumí tomu co a ja a proč je tak jak je). Navíc vždy řeknou že na to záruký nedají a výsledek nemusí být použitelný když neví kolik tam má být závitů ( chtít po nich něco zpočítat je už z říše scifi).
Běžně motám BLDC motory a tak nemám problém to namotat, sice jsem ještě vnitřní vinutí nedělal ale jsem smířenej s tím že to na poptrvé nebude ono. U BLDC motorů je není tak těžké odladit jenže tam jsou otáčky úměrné počtu závitů tady to ale neplatí tak nevím od čeho se odpíchnout viděl bych to tak na 60 závitů a uvidím co se tam vleze za vodič.
nevedkosenior
Příspěvky: 120
Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
Bydliště: Stará Ľubovna

23. 12. 2009, 9:08

nemaš k tomu nejake údaje? typ a pod. kolko to malo pôvodne otáčok?
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
Pupak
Příspěvky: 1457
Registrován: 28. 8. 2006, 8:12
Kontaktovat uživatele:

23. 12. 2009, 9:17

Pocet zavitu neni az tak kriticky. Kdyz zvolis prumer dratu tak 0.8mm,pro proud cca 3A,tak proste namotas,co se tam vejde. Jde o to,aby civky jedn. polu byly stejne a musis zvolit spravny krok vinuti,ale to asi vis.Az to udelas,tak si na FM odladis vhodnou U/f chrakteristiku,nebo pokud mas vektorak,tak ti ti ji najde sam. Vubec se toho neboj.Kdybys to mel natvrdo strkat do zasuvky s pevnym napetim,tak bys musel pocitat, ale pres FM je to uplne jedno,co tam namotas,protoze FM to vzdycky v pohode uridi. Jediny problem by nastal,kdybys zvolil tenky drat a vyslo ti moc zavitu,pak by ti menic nemusel dat dostatecne napeti na dosazeni jmen. vykonu vretene.
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5060
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

23. 12. 2009, 11:30

jasně tak sem to nějak počítal, původní vřeteno bylo na 180V a tuším 2,5 A a původně točilo až 60 tisíc já k tomu měl 2fáz. měnič který umí jen 35tisíc ( šlo o vřeteno s ATC na tištáky precise SC-52). I tak to chodilo super než to vyhořelo ( jinak řečeno než sem to vlastní chybou zkurvil :-) ) počítám že výkon by měl být okolo 500 W chci to hlavně na měké materliály občas durálek ale žádné velké špony konstrukce není moc dělaná na zažížení hlavní ložisko je 61902-2RS1 a nahoře jsou dvě zasebou ale bez kosoúhlého styku páč sem v tom přiblblém rozměru žádné nenašel ( vnitřní díra je 800 a vnější průměr asi20 to nevím mám to v práci). FM ještě nemám čekám jestli Ladiluk něco nebude mít případně pokud by nědko něco okolo 1Kw měl budu rád. Původně jsem chtěl motat každý nástavec zvlášt ale nidke sem to tak neviděl nevíte někdo proč? Co jsem viděl zatím všude tak se to motá přes 3 nástavce.
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5060
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

23. 12. 2009, 11:34

Původně to bylo tohle vřeteno
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?t=1655
ale vyměnil sem hřídel kterou mi udělal Jojanisberg
Pupak
Příspěvky: 1457
Registrován: 28. 8. 2006, 8:12
Kontaktovat uživatele:

23. 12. 2009, 11:57

Vidim,ze asynchornni motory asi vubec neznas. Vynuti ma tzv. krok,t.j.
civka ve nevytvari na kazdem polovem nastavci,ale krok vynuti se voli podle poctu polu a poctu polovych nastavcu. Je to sice 35 let,co jsem motal v trafacce posledni motor a uz bych si asi presne nevzpomnel,ale vzorce pro vypocet najdes na netu bez problemu. Civka se navine na sablonu a vinuti se pak nasype do drazky,ktera je vylozena izolacnim papirem,zajisti zaverkou a klinkem. Pak se jednotlive civky pospojuji , udelaji se vyvody a cele se to zalakuje vypalovacim lakem. Čela civek se jeste pred lakovanim bandazuji tkalounem. Pokud jsi to nikdy nedelal,venuj priprave velkou peci. Snadno lze udelat chybu,ktera je po vypaleni laku nenapravitelna. Pred pouzitim je treba zmerit izolacni pevnost,ale to asi vis.
Uživatelský avatar
Pavel R
Příspěvky: 479
Registrován: 5. 7. 2008, 5:52
Bydliště: Hlinsko

23. 12. 2009, 8:27

Nechci Ti brát naděje, ale znám jediný případ, kdy si kunčoft nechal přemotat vřeteno (konkrétně HSD) a funguje. Problém je však v tom, že ačkoliv to vřeteno funguje, má znatelně menší výkon a mnohem více se hřeje - tedy natolik, že k původnímu chlazení si museli dobastlit topení z famózní Š1203, aby to bylo vůbec možné uchladit.
Pupak
Příspěvky: 1457
Registrován: 28. 8. 2006, 8:12
Kontaktovat uživatele:

23. 12. 2009, 8:34

Pavel R píše:Nechci Ti brát naděje, ale znám jediný případ, kdy si kunčoft nechal přemotat vřeteno (konkrétně HSD) a funguje. Problém je však v tom, že ačkoliv to vřeteno funguje, má znatelně menší výkon a mnohem více se hřeje - tedy natolik, že k původnímu chlazení si museli dobastlit topení z famózní Š1203, aby to bylo vůbec možné uchladit.
HF motor je motor jako kazdy jiny.V cem se lisi od bezneho jsou kvalitnejsi a tenci plechy na statoru kvuli ztratam VP pri vetsi frekvenci a stator ma, predpokladam, puvodni. Na vinuti neni nic unikatniho,jen by melo byt pecliveji udelane,protoze je tam mene mista nez u beznych motoru.Neexistuje zadny racionalni duvod,pro by se oprava nemela podarit,kdyz se provede spravne.
Uživatelský avatar
pájač
Příspěvky: 1115
Registrován: 28. 1. 2008, 8:35
Bydliště: Levice

23. 12. 2009, 8:50

Pavel R píše:Nechci Ti brát naděje, ale znám jediný případ, kdy si kunčoft nechal přemotat vřeteno (konkrétně HSD) a funguje. Problém je však v tom, že ačkoliv to vřeteno funguje, má znatelně menší výkon a mnohem více se hřeje - tedy natolik, že k původnímu chlazení si museli dobastlit topení z famózní Š1203, aby to bylo vůbec možné uchladit.
Ja som robil v závode , kde sme dávali mesačne prevíjať cca 10 motorov . Väčšina z nich bola previnutá dobre , ale našli sa aj také , ktoré po zložení išli desať minút a mohli ísť znovu na previnutie . Po ďaľšom previnutí a znovuzložení už išli v poriadku . Čiže nám bolo hneď jasné , že prvé prevíjanie motora bolo odfláknuté . Bolo to za socíku , takže nám to bolo v podstate jedno , štát si akurát presúval peniaze . 8)
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5060
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

23. 12. 2009, 9:00

ano asyncronní motory jsou pro mě neznámá :) stator má 12 nástavců rotor má 10 tyší v kleci. Přodpokládal sem že to namotám následovně každá fáze bude ze 4 cívek
fáze A první cívka přes nástavec 1-3 druhá 4-6 třetí 7-9 čtvrtá 10-12
fáze B první cívka přes nástavec 2-4 druhá 5-7 třetí 8-10 čtvrtá 11-1
fáze C první cívka přes nástavec 3-5 druhá 6-8 třetí 9-11 čtvrtá 12-2
Uživatelský avatar
Pavel R
Příspěvky: 479
Registrován: 5. 7. 2008, 5:52
Bydliště: Hlinsko

23. 12. 2009, 9:03

Pupak píše: HF motor je motor jako kazdy jiny.V cem se lisi od bezneho jsou kvalitnejsi a tenci plechy na statoru kvuli ztratam VP pri vetsi frekvenci a stator ma, predpokladam, puvodni. Na vinuti neni nic unikatniho,jen by melo byt pecliveji udelane,protoze je tam mene mista nez u beznych motoru.Neexistuje zadny racionalni duvod,pro by se oprava nemela podarit,kdyz se provede spravne.
To je jasné, problém je však v tom, že je problém namotat ručně vinutí stejně a se stejným počtem závitů jako to dělají Taliáni. Věř, že jsem se mooooc snažil sehnat tu někoho, kdo by byl schopen převinout kunčoftům stator tak, aby byl použitelný. Nový je totiž záležitostí značně nákladnou.
Pupak
Příspěvky: 1457
Registrován: 28. 8. 2006, 8:12
Kontaktovat uživatele:

23. 12. 2009, 10:03

Motal jsem motory vseho druhu na ucnaku 1/2 roku a to od tech mrnavych 120W az po 300kW mrchy. Je uplne jedno,jestli vinuti navines rucne,nebo strojne.Vzdy se dela na sablonu a pak se rucne zaklada do drazek. Na kvalite zalozeni zavisi kvalita motoru.Jde nejen o estetiku,ale hlavne o funkcnost vinuti z hlediska mechanickeho a tepelneho namahani.
Jde o to dodrzet alespon priblizne amperzavity, o zbytek se postara FM.
Krok vinuti se voli s ohledem na to,je jedna strana civky tvori jeden pol a druha strana druhy. Pokud mas 12 drazek a chces dva poly,volis krok vinuti 3 a mas 6 civek.Vzdy dve na jednu fazi.Takze civku vines pres tri drazky. Je to fakt uz 35 let a nejsem si jisty v kramflecich.Chtelo by to refresh. Mrkni na net,to vygooglis za 10 min.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“