Kluzné vložky
Mrosconi> jestli to ma byt nerotacni ale pouze vykyvne jako rameno na nejakem dopravnim prostredku vystavenem razovemu zatizeni v prachu a vode, tak se da krom tech samomaznych plastu uvazovat asi jen o tom (masivnim ci svinutem) bronzu a lepsi by bylo ho i pocatecne namazat a utesnit.
Vhodny typ ulozeni (tj. materialova dvojice, vule, tloustka pouzdra a mazani) se vybira na zaklade souboru aplikacnich podminek jako unosnost, kluzna rychlost, teplota, charakter zatizeni (razy, vibrace, otaceni, kyv)...
Prostuduj si zaklady treba zde: https://www.pkservis.com/data/web/uploa ... ra_SKF.pdf
edit>jo a mej na pameti, ze licovane srouby se prodavaji (aspon myslim) hlavne jako f9 coz ti s H7 normovanymi pouzdry nemusi jit bez sortovani moc dohromady. (pro 10H7/f9 to muze vyjit az 0.064mm vule, coz je v kazdem pripade uz moc).
Vhodny typ ulozeni (tj. materialova dvojice, vule, tloustka pouzdra a mazani) se vybira na zaklade souboru aplikacnich podminek jako unosnost, kluzna rychlost, teplota, charakter zatizeni (razy, vibrace, otaceni, kyv)...
Prostuduj si zaklady treba zde: https://www.pkservis.com/data/web/uploa ... ra_SKF.pdf
edit>jo a mej na pameti, ze licovane srouby se prodavaji (aspon myslim) hlavne jako f9 coz ti s H7 normovanymi pouzdry nemusi jit bez sortovani moc dohromady. (pro 10H7/f9 to muze vyjit az 0.064mm vule, coz je v kazdem pripade uz moc).
Naposledy upravil(a) Dawe dne 31. 7. 2021, 4:25, celkem upraveno 3 x.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
- Mrosconi
- Příspěvky: 2039
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Ciao,
Pánové díky, koupím asi na zkoušku jedny bronzové a jedny plastové (Q2) a budu srovnávat v provozu.
Nepočítám s tím, že to bude sedět na setinky, ale popravdě nemám jinou možnost. Kulové čepy mně vyjdou rozhodně dráž i váha bude daleko vyšší.
Pokud to vydrží třeba 1000km v terénu, tak budu rád. AZUB TiFLY-X má vše na 6mm šroubech s činnou plochou pouzdra tak 3mm, takže to co jsem navrhnul je minimálně 4x pevnější.
Mimochodem, ty kloubové oka o NSK, SKF a pod jsou celkem hnus a byly vychozeny během asi 500km. Takže tudy cesta rozhodně nejde. Poroto jsem se chtěl toho vyhnout.
Díky
Pánové díky, koupím asi na zkoušku jedny bronzové a jedny plastové (Q2) a budu srovnávat v provozu.
Nepočítám s tím, že to bude sedět na setinky, ale popravdě nemám jinou možnost. Kulové čepy mně vyjdou rozhodně dráž i váha bude daleko vyšší.
Pokud to vydrží třeba 1000km v terénu, tak budu rád. AZUB TiFLY-X má vše na 6mm šroubech s činnou plochou pouzdra tak 3mm, takže to co jsem navrhnul je minimálně 4x pevnější.
Mimochodem, ty kloubové oka o NSK, SKF a pod jsou celkem hnus a byly vychozeny během asi 500km. Takže tudy cesta rozhodně nejde. Poroto jsem se chtěl toho vyhnout.
Díky
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8253
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Mají to tady http://www.wolkoplast.cz/cs/material-zedex/ stačí poptat.
Aleš Procháska
Vydrely se kvuli prachu, nebo vymlatily kvuli razum a prekrocenemu mernemu tlaku?
Jde porad o tu aplikaci co ses ptal minule?
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
- Mrosconi
- Příspěvky: 2039
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Ano Dawe, podle mně díky tlaku. AZUB tam má jen M6ky a to je podle mně trochu málo. Bavíme se o spojovačce. Já mám v návrhu M8 a raději bych tam dal i M10.
Minule jsem to chtěl místo všech čepů, alo to jsem nahradil těmi šrouby, takže oka jdou jen na spojovačku.Ja pouzivam kluzne plasty od firmy murdtfeld. Vydrzi to opravdu hodne, pouziva se to napriklad jako kluzne napinaky retezu apod. Problem muze byt v tom, ze pokud se ti do toho dostane pisek, zamacka se do plastu a bude se vydirat ten kovovy cep.
Ty M6 jsou tam pravděpodobně hlavně kvůli nízké váze. Když tam budeš dávat větší, tak z těch šroubů udělej trubičky. To jádro tyčky stejně nese prdMrosconi píše: ↑1. 8. 2021, 5:19 Ano Dawe, podle mně díky tlaku. AZUB tam má jen M6ky a to je podle mně trochu málo. Bavíme se o spojovačce. Já mám v návrhu M8 a raději bych tam dal i M10.
ti-fly-x-recumbent-trike-photo2.jpg
Minule jsem to chtěl místo všech čepů, alo to jsem nahradil těmi šrouby, takže oka jdou jen na spojovačku.
- Mrosconi
- Příspěvky: 2039
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Ahojky,
měl bych blbý dotaz. U "přírubového kluzného pouzdra se snad počítá s axiálním působením na tu přírubu, že? U mně to bude cca 1/4 působící síly. Původně jsem chtěl použít kuličkové ložiska, ale ideální by byly právě tyto pouzdra. Pohyb je pouze kyvný, jedná se o hlavní čep zadního ramene. Čep bude přenášet celé zatížení, takže musí být dostatečně tuhý. Hodně by mi takové uložení usnadnilo život. Hřídel může být dutá a může obsahovat mazivo, které by se snadno doplňovalo. Teoreticky by ztékalo dolní dírkou v hřídeli přímo do pouzdra.
Jde mi ale o tu kluznou plochu na přírubě.
SKF PBMF 253525 M1G1 Přírubové kluzné pouzdro z masivního bronzu
https://www.mateza.cz/e-shop/kluzne-pou ... 53525-m1g1
Uvažuji správně nebo je to hloupost?
Díky.
měl bych blbý dotaz. U "přírubového kluzného pouzdra se snad počítá s axiálním působením na tu přírubu, že? U mně to bude cca 1/4 působící síly. Původně jsem chtěl použít kuličkové ložiska, ale ideální by byly právě tyto pouzdra. Pohyb je pouze kyvný, jedná se o hlavní čep zadního ramene. Čep bude přenášet celé zatížení, takže musí být dostatečně tuhý. Hodně by mi takové uložení usnadnilo život. Hřídel může být dutá a může obsahovat mazivo, které by se snadno doplňovalo. Teoreticky by ztékalo dolní dírkou v hřídeli přímo do pouzdra.
Jde mi ale o tu kluznou plochu na přírubě.
SKF PBMF 253525 M1G1 Přírubové kluzné pouzdro z masivního bronzu
https://www.mateza.cz/e-shop/kluzne-pou ... 53525-m1g1
Uvažuji správně nebo je to hloupost?
Díky.
Pokud to má stejnou tloušťku stěny jako ta válcová část, tak nevidím důvod, proč ne. Je to pořád stejný materiál. Jedině kdyby to bylo pouzdro s mazacími grafitovými tělísky, které ve válcové části jsou a v přírubě ne... ale to nebude tento případ.
Jinak zmiňovaná řada materiálů Iglidur se dá koupit i jako filament pro 3D tisk. Běžné tvary a rozměry je samozřejmě rozumnější koupit jako výstřik, ale pokud to člověk potřebuje poskládat do nějakých prekérních míst, tak se to hodí. Používám I150, docela snadno se to tiskne a klouže to pěkně.
Jinak zmiňovaná řada materiálů Iglidur se dá koupit i jako filament pro 3D tisk. Běžné tvary a rozměry je samozřejmě rozumnější koupit jako výstřik, ale pokud to člověk potřebuje poskládat do nějakých prekérních míst, tak se to hodí. Používám I150, docela snadno se to tiskne a klouže to pěkně.
-
- Příspěvky: 1641
- Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
- Bydliště: Martin,Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Origo to vyraba kajometal u nas, spravia ti aj vykresove rozmery v malom pocte. Ja pouzivam najviac bronz plneny tukom, B70 to ma oznacenie a vydrzi to dost dlho, ked to spravne nadimenzujes...Mrosconi píše: ↑27. 9. 2021, 2:44 Ahojky,
měl bych blbý dotaz. U "přírubového kluzného pouzdra se snad počítá s axiálním působením na tu přírubu, že? U mně to bude cca 1/4 působící síly. Původně jsem chtěl použít kuličkové ložiska, ale ideální by byly právě tyto pouzdra. Pohyb je pouze kyvný, jedná se o hlavní čep zadního ramene. Čep bude přenášet celé zatížení, takže musí být dostatečně tuhý. Hodně by mi takové uložení usnadnilo život. Hřídel může být dutá a může obsahovat mazivo, které by se snadno doplňovalo. Teoreticky by ztékalo dolní dírkou v hřídeli přímo do pouzdra.
Jde mi ale o tu kluznou plochu na přírubě.
SKF PBMF 253525 M1G1 Přírubové kluzné pouzdro z masivního bronzu
https://www.mateza.cz/e-shop/kluzne-pou ... 53525-m1g1
Uvažuji správně nebo je to hloupost?
Díky.