Tak dobře, posadím to přes plechy tl.5mm pod stavěcími šrouby přímo na zem a s podbetonováním udělám přesně to, co doporučuješ. Stejně je to těžké jak sviňa a i na dvou paleťácích to nebylo úplně snadné rozpohybovat.
sv18 R
Tak základem z nožů je samozřejmě stranový pravý nůž, pak nějaký vnitřní do díry, nějaký upichovák se také hodí, pokud se chystáš na soustružení závitů tak nože závitové V nožích je spousta možností a různých druhů dle použití. Jestli klasické s letovaným plátkem nebo s VBD je na tobě. Já osobně mám obojí. Pro výškové ustavení nože do osy soustružení je dobré mít podložky pod nože - já mám z plechu různých tlouštěk, takže dokážu vyskládat potřebnou výšku podle použitého nože.
Do vřetena se hodí redukce z metrického kuželu na morse kužel (do něj se vloží pevný hrot při soustružení např. hřídelů mezi hroty, nebo na trnech, k tomu je pak ještě zapotřebí použít unášecí srdce a desku). Takže pevný hrot a různé průměry unášecích srdcí a unášecí deska není na škodu.
Také není od věci mít více než jednu přírubu s vyrovnanou univerzálkou,
Do koníka samozřejmě redukční pouzdra pro upínání vrtáků s kuželovou stopkou. Pro menší vrtáky s válcovou stopkou je nejvýhodnější samosvorné vrtací sklíčidlo. Pak samozřejmě také středící vrtáky. Samozřejmě se neobejdeš bez otočného hrotu, někdy se také používá zploštělý pevný hrot.
Nezbytným příslušenstvím jsou samozřejmě také měřidla.
Toho potřebného příslušenství je samozřejmě mnohem víc.
Do vřetena se hodí redukce z metrického kuželu na morse kužel (do něj se vloží pevný hrot při soustružení např. hřídelů mezi hroty, nebo na trnech, k tomu je pak ještě zapotřebí použít unášecí srdce a desku). Takže pevný hrot a různé průměry unášecích srdcí a unášecí deska není na škodu.
Také není od věci mít více než jednu přírubu s vyrovnanou univerzálkou,
Do koníka samozřejmě redukční pouzdra pro upínání vrtáků s kuželovou stopkou. Pro menší vrtáky s válcovou stopkou je nejvýhodnější samosvorné vrtací sklíčidlo. Pak samozřejmě také středící vrtáky. Samozřejmě se neobejdeš bez otočného hrotu, někdy se také používá zploštělý pevný hrot.
Nezbytným příslušenstvím jsou samozřejmě také měřidla.
Toho potřebného příslušenství je samozřejmě mnohem víc.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Když si vzpomenu, jak jsem začínal, doporučil bych jediné - nespěchat. Až teprve s konkrétníma kusama člověk zjistí, co opravdu potřebuje. Takže si řekni, co za operaci potřebuješ na jakém kusu udělat/vyrobit a co ti k tomu chybí to si nastuduj a sežeň. Takhle se postupně vybavíš věcma, které opravdu potřebuješ a finanční zátěž se rozloží v čase.
Díky chlapi za rady. Soustruh mám usazen na zemi. Teď jej vyrovnám strojní vodováhou a pak vyměním oleje. Mírně sákne Nortonka. Ale asi to není natolik kritické, abych se pouštěl do jejího rozebírání. Zatím se toho trochu bojím. Nejdřív si musím zažít výkresy z manuálu a porozumět tomu.Tom Dvk píše: ↑21. 9. 2022, 12:04 Když si vzpomenu, jak jsem začínal, doporučil bych jediné - nespěchat. Až teprve s konkrétníma kusama člověk zjistí, co opravdu potřebuje. Takže si řekni, co za operaci potřebuješ na jakém kusu udělat/vyrobit a co ti k tomu chybí to si nastuduj a sežeň. Takhle se postupně vybavíš věcma, které opravdu potřebuješ a finanční zátěž se rozloží v čase.
Jediné co ještě udělám, je předrátování rozvaděče. Vyměním pojistky za jističe a dám tam svorkovnici plus vyvazovací kanály. Slovenští soudruzi se tím nezatěžovali a propojili vše na přístrojích. Zasloužili by nakopat. Mé srdce elektotechnika pláče.
Já taky . Po tom frekvenčáku se také dívám. Ale asi koupím nějakou levnou Čínu. Ta na to určitě postačí. PLC si dělám sám. To mám jako úchylku zase já. Ale to až bych dělal odměřování a elektrické posuvy. Zatím hezky pomalu.
Teď jsem koupil sadu nožů od kovonástrojů a nestačil jsem zírat na cenu. To jste mi ale nikdo neřekl, jak je to drahé.
Myslím, že to nakonec všechno vyjde dráž, než ten soustruh.
A počkej až si pořídíš frézku, to teprv budeš zírat na cenu příslušenství a nástrojůmiv píše: ↑21. 9. 2022, 10:07Já taky . Po tom frekvenčáku se také dívám. Ale asi koupím nějakou levnou Čínu. Ta na to určitě postačí. PLC si dělám sám. To mám jako úchylku zase já. Ale to až bych dělal odměřování a elektrické posuvy. Zatím hezky pomalu.
Teď jsem koupil sadu nožů od kovonástrojů a nestačil jsem zírat na cenu. To jste mi ale nikdo neřekl, jak je to drahé.
Myslím, že to nakonec všechno vyjde dráž, než ten soustruh.
Nekupuj sady, jsou tam nože co nikdy nepoužiješ
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
To si jen myslet nemusíš, protože ono to tak bude…
Samotnej stroj je jen základní investice.
FA3V_V20_CZ1337G_Pilous ARG130_Kowax GeniMig 250LCD_Orlík 3JSK75
*** Dokáže mi někdo vysvětlit, proč v té SV RA 18 jsou tepelné ochrany u těch pidi motorků pro chlazení a čerpadla a není tam tepelka pro hlavní 6kW motor? Nějak mi to uniká.
*** K tomu frekvenčáku
Chci použít měnič s výkonem 7.5 kW. Má smysl něco s vektorem nebo stačí obyč. Ten vektor by asi měl smysl až tehdy, když bych chtěl implementovat elektronický závitový šroub. Nebo má smysl i pro obyč řízení otáček vřetene soustruhu?
*** Stačí (výkonově) zabudovaný brzdný odpor měniče nebo se musí použít vnější? Nedokážu odhadnout, jak často se v praxi při práci reverzuje.
*** Nevíte někdo, kde jsou fyzicky umístěny ty spínače K1 pro ovládání směru otáčení?
*** Budu muset přetěsnit víko Nortonky. Hrozí nějaké překvapení, když otevřu přední kryt? Tedy kromě toho, že se vyleje olej . Aby na mne nevypadly nějaké vnitřnosti a pak bych musel bádat, jak to tam patří.
No na něco odpověď dám
Male motorky nezjistíš že je problem, dokud neshori, tepelka je zachráni
Velkej motor jaksi zjistíš hned že je problem
Vektor je lepsi, udrzi ti otacky vretene a krouťák v nizsich otackach, ale jeho přínos neni všespásný. Většinou vyhovi i jen skalarni
Bez brzdneho odporu nezastavis tak rychle jako s ním
No a dál někdo kdo má sv18
Male motorky nezjistíš že je problem, dokud neshori, tepelka je zachráni
Velkej motor jaksi zjistíš hned že je problem
Vektor je lepsi, udrzi ti otacky vretene a krouťák v nizsich otackach, ale jeho přínos neni všespásný. Většinou vyhovi i jen skalarni
Bez brzdneho odporu nezastavis tak rychle jako s ním
No a dál někdo kdo má sv18
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
To je mi jasné. Vůbec také nepočítám, že by tam brzdný odpor nebyl. Proto jsem předpokládal nějaký "lepší" měnič se zabudovaným odporem. Šlo mi o to, zda ten interní výkonově stačí pro běžný počet brždění při práci. Zatím samosebou nedokážu odhadnout, jak často se reverzuje - tam se to brždění uplatní asi nejčastěji. Ten vnější odpor se samosebou dá doplnit i časem. Spíše jde ale o to, aby si člověk pro něj rezervoval fyzické místo. Z tohoto pohledu by se mi samosebou více líbilo, kdyby stačil interní.
Nemáte někdo zkušenost s nějakou "rozumnou a osvědčenou" čínou 7.5 kW?