S-28 - Jak odstranit vozík a hřídele
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 2. 12. 2022, 8:23
Ahoj všem, omlouvám se, pokud zde uvedená slova a výrazy nejsou zcela správné a „základní“ – používám google překladač (z angličtiny). Některé soustruhy jsem rozebral a opravil, takže jsem docela obeznámen s tím, jak do sebe zapadají.
Jaký je postup pro demontáž sestavy nosiče S-28:
Nerozumím pořadí. Je to jako:
1. Odstraňte vodicí hřídele
2. oddělte zástěru („spodní kontejner“?) ze sedla (horní posuvná věc)
3. Odstraňte vodící svorky ("gibs"?)
Ale ... je to slepice a vejce.
Myslím, že tato svorka je přišpendlená, takže její vytažení směrem ven by ohnulo hřídele. Takže si nemyslím, že mohu odstranit hřídele s nasazenou zástěrou (spodní nádobou).
Také lišty (vodící 'svorky') mají vespod velmi nepohodlný šroub. Viděl jsem obrázek, kde je tato svorka jeden dlouhý kus. Můj není z jednoho kusu. Zdá se, že spodní nádoba by se měla uvolnit jako první .... ale ... nemohu to udělat bez odstranění hřídelí ....
Veškerá pomoc oceňována. Děkuji.
Greg - v Melbourne
Jaký je postup pro demontáž sestavy nosiče S-28:
Nerozumím pořadí. Je to jako:
1. Odstraňte vodicí hřídele
2. oddělte zástěru („spodní kontejner“?) ze sedla (horní posuvná věc)
3. Odstraňte vodící svorky ("gibs"?)
Ale ... je to slepice a vejce.
Myslím, že tato svorka je přišpendlená, takže její vytažení směrem ven by ohnulo hřídele. Takže si nemyslím, že mohu odstranit hřídele s nasazenou zástěrou (spodní nádobou).
Také lišty (vodící 'svorky') mají vespod velmi nepohodlný šroub. Viděl jsem obrázek, kde je tato svorka jeden dlouhý kus. Můj není z jednoho kusu. Zdá se, že spodní nádoba by se měla uvolnit jako první .... ale ... nemohu to udělat bez odstranění hřídelí ....
Veškerá pomoc oceňována. Děkuji.
Greg - v Melbourne
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 2. 12. 2022, 8:23
Vlastně mám demontovaný blok ložiska zadní hřídele. Trik je v tom mít kočár úplně vlevo. V hřídelích je pak právě tolik ohybů, aby bylo možné vytáhnout ložiskový blok.
Ale stále nechápu, jak odstranit hřídele.
Odstranil jsem čep a pojistnou podložku. Použil jsem další otvory v přírubě podávacího hřídele, abych to vytáhl - ale po malém pohybu se to silně zastaví - takže to není ono. Musím tedy odpojit hřídele uvnitř převodovky norton?
Vidím, že objímka na hřídeli šroubu je přišpendlená a je pod ní tato mezera - má to pomoci ji odstranit?
Greg.
Ale stále nechápu, jak odstranit hřídele.
Odstranil jsem čep a pojistnou podložku. Použil jsem další otvory v přírubě podávacího hřídele, abych to vytáhl - ale po malém pohybu se to silně zastaví - takže to není ono. Musím tedy odpojit hřídele uvnitř převodovky norton?
Vidím, že objímka na hřídeli šroubu je přišpendlená a je pod ní tato mezera - má to pomoci ji odstranit?
Greg.
Hi Maybe these photos will help you
https://multicarm22.rajce.idnes.cz/Volman_S28
try using the deepl compiler, it's more accurate.
I understand what is going on from your compiler, but I don't know this lathe that well so I can't advise.
https://www.deepl.com/cs/translator
https://multicarm22.rajce.idnes.cz/Volman_S28
try using the deepl compiler, it's more accurate.
I understand what is going on from your compiler, but I don't know this lathe that well so I can't advise.
https://www.deepl.com/cs/translator
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
the lower hexagonal shaft is secured by a tapered pin. It is necessary to tap the pin in the right direction
here in the link is a drawing
viewtopic.php?t=10511&start=15
here in the link is a drawing
viewtopic.php?t=10511&start=15
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 2. 12. 2022, 8:23
Sundal jsi postel! V závislosti na tom, jak to všechno měří, jsem uvažoval o tom samém, ale myslím, že to vyžaduje určitou odvahu. <potlesk>. Děkuji za obrázky. Uložil jsem si je. Pěkná práce.
Co se týče kuželového kolíku. Ano, ten mám vyjmutý (na výše uvedených fotografiích je zobrazen odstraněný). Mám také přeložený manuál, ale schéma ve vašem odkazu je mnohem jasnější, děkuji.
Přemýšlel jsem, jestli jsou hřídele nějak spojené uvnitř nortonu, ale zdá se, že ne. Tento obrázek také pomohl k pochopení.
Také se zdá, že hřídel šroubu má kolík, ale, na mém není kalený. Stačil jeden úder a udělalo to tohle. Myslím, že by to mohl být střižný kolík. Takže to budu muset dneska vyvrtat.
Co se týče kuželového kolíku. Ano, ten mám vyjmutý (na výše uvedených fotografiích je zobrazen odstraněný). Mám také přeložený manuál, ale schéma ve vašem odkazu je mnohem jasnější, děkuji.
Přemýšlel jsem, jestli jsou hřídele nějak spojené uvnitř nortonu, ale zdá se, že ne. Tento obrázek také pomohl k pochopení.
Také se zdá, že hřídel šroubu má kolík, ale, na mém není kalený. Stačil jeden úder a udělalo to tohle. Myslím, že by to mohl být střižný kolík. Takže to budu muset dneska vyvrtat.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 2. 12. 2022, 8:23
Ano, z druhé strany také, ale, oba způsoby se zdá zasekl a, upřímně řečeno, je těžké vidět nebo měřit, který je malý konec.
Na schématu (v návodu) není jasné, zda se jedná o kuželový kolík, nebo jen o obyčejný kolík. Předpokládám však, že se jedná o kuželový kolík.
Proč musí být v každém projektu kolík nepříjemný!
Jinak se podávací hřídel nakonec uvolnila. Opravdu, držel ho jen kuželový kolík, ale prostě se zasekl.
Nyní používám deepl.com.
Na schématu (v návodu) není jasné, zda se jedná o kuželový kolík, nebo jen o obyčejný kolík. Předpokládám však, že se jedná o kuželový kolík.
Proč musí být v každém projektu kolík nepříjemný!
Jinak se podávací hřídel nakonec uvolnila. Opravdu, držel ho jen kuželový kolík, ale prostě se zasekl.
Nyní používám deepl.com.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 2. 12. 2022, 8:23
No, žádný kuželový kolík tam nebyl.
Při nějaké "opravě" v průběhu jeho života byl původní kuželový otvor ve vodicím šroubu vyplněn a oba otvory v zajišťovacím límci zvětšeny. Ale ... ani jeden konec čepu ve skutečnosti hřídel nezajišťoval. A žádný kolík neprocházel hřídelí. Každý viditelný konec toho, co jsem považoval za kuželový kolík, byl ve skutečnosti každý samostatný kolík - nebyl spojen.
Takže hřídel vodicího šroubu nebyla vůbec zajištěna a mohla se otáčet a také pohybovat do stran. Podívejte se na bodování. Ty malé otvory jsou ode mě nové poškození. Bohužel.
Ale nebyl jsem blázen. Oba konce byly stejně velké a žádný žár a údery by kolík neodstranily!
Při nějaké "opravě" v průběhu jeho života byl původní kuželový otvor ve vodicím šroubu vyplněn a oba otvory v zajišťovacím límci zvětšeny. Ale ... ani jeden konec čepu ve skutečnosti hřídel nezajišťoval. A žádný kolík neprocházel hřídelí. Každý viditelný konec toho, co jsem považoval za kuželový kolík, byl ve skutečnosti každý samostatný kolík - nebyl spojen.
Takže hřídel vodicího šroubu nebyla vůbec zajištěna a mohla se otáčet a také pohybovat do stran. Podívejte se na bodování. Ty malé otvory jsou ode mě nové poškození. Bohužel.
Ale nebyl jsem blázen. Oba konce byly stejně velké a žádný žár a údery by kolík neodstranily!
there are tapered pins with internal threads. The thread is used to remove the pin. Either reverse it with a hammer, or press it out with a bolt washer and nut that is larger in diameter than the pin itself.
The nut rests on the shaft and when the bolt is screwed in, the pin slides out towards the nut
https://www.briol.cz/cs/p-86-kolik-kuze ... im-zavitem
The nut rests on the shaft and when the bolt is screwed in, the pin slides out towards the nut
https://www.briol.cz/cs/p-86-kolik-kuze ... im-zavitem
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 2. 12. 2022, 8:23
Díky Kenybz, ano, přemýšlet o (poté, co byl celý vzrušený a dělat příspěvek zde!) Myslím, že původní kuželový kolík musí mít stříhání. Náhradou pak byl rovný 4mm kolík. Hřídel a límec byly vyvrtány na míru. Pak se zlomil i tento čep... a oba konce zůstaly plavat.
Díky za radu. Zátaras odstraněn.
Máš nějaké vlákno o sestavení / popis přestavby, kterou jsi provedl na 28?
(and English)
Thanks Kenybz, yes, thinking about (after being all excited and making a post here!) I think the original taper pin must have sheared. Then the replacement was a straight 4mm pin. The shaft and collar were drilled to fit. Then that pin also broke ... leaving the two ends floating about.
Thanks for the advice. Roadblock cleared.
Do you have a build thread / description of the rebuild you did on the 28?
Díky za radu. Zátaras odstraněn.
Máš nějaké vlákno o sestavení / popis přestavby, kterou jsi provedl na 28?
(and English)
Thanks Kenybz, yes, thinking about (after being all excited and making a post here!) I think the original taper pin must have sheared. Then the replacement was a straight 4mm pin. The shaft and collar were drilled to fit. Then that pin also broke ... leaving the two ends floating about.
Thanks for the advice. Roadblock cleared.
Do you have a build thread / description of the rebuild you did on the 28?