
AutoCad, Inventor, EdgeCam
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
S konstruktéry, mám takovou skušenost, skutečně mnohým z nich schází aspon' pár procent z technologa, prostě něco nakreslí, ale jestli to jde vůbec vyrobit, tak z toho už si těžkou hlavu nedělají, a když se konstruktéra zeptám, jak tu mám udělat, tak standartní odpověd je udělej to jak to nejlíp umíš a určitě to bude dobrý
Rosta

Bob píše:S konstruktéry, mám takovou skušenost, skutečně mnohým z nich schází aspon' pár procent z technologa, prostě něco nakreslí, ale jestli to jde vůbec vyrobit, tak z toho už si těžkou hlavu nedělají, a když se konstruktéra zeptám, jak tu mám udělat, tak standartní odpověd je udělej to jak to nejlíp umíš a určitě to bude dobrýRosta


Ale pokud je šikovnej zámečník-nástrojař a má na čem dělat, tak udělá i z prdu kuličku.

bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak tohle znám....říkám jim virtuální konstruktéři. Nakreslit v počítači umějí cokoliv, ale dost často mají problém to navrhnout tak aby to šlo ekonomicky vyrobit a někdy je problém to vyrobit vůbec...Bob píše:S konstruktéry, mám takovou skušenost, skutečně mnohým z nich schází aspon' pár procent z technologa, prostě něco nakreslí, ale jestli to jde vůbec vyrobit, tak z toho už si těžkou hlavu nedělají, a když se konstruktéra zeptám, jak tu mám udělat, tak standartní odpověd je udělej to jak to nejlíp umíš a určitě to bude dobrýRosta

Bohužel to je dle mého soudu výplod současnýho školství. Během studia se naučí několik 2D, teda spíš 3D programů, ale o tom jak se díly, který kreslej či berou z knihoven doopravdy vyrábějí nemaj často ani potuchy. No a po škole se přeci nepůjdou umazat někam k soustruhu, nebo se něco naučit v technologii, to smrdí moc prací.

Problém výkresů je znám dost z dokumentace z Německa a USA. Tam asi hodně využívají levné pracovní síly školáků. To mnohny bez překreslení v nějakém CADu, nebo CAMu a následném překótování nelze vůbec ani zjistit některé rozměry. O použití *.DWG, nebo *.DXF v CAMu se nedá většinou ani uvažovat.
NC soustruhy s ŘS Sinumerik 810T a 840D, YASNAC LX3. CAM KOVOPROG 2.7 až 4.13
Tohle je pomerne problem a casto za to nemuzou ani ti studenti, sam sem prikladem v 3D cadu umim pomerne dobre, mam rozdelanych i par realnych projektu, ale stale na to narazim ze na tom pc to proste vypada jinak nez ve skutecnosti, bohuzel ac sme se ve skole dostali ke soustruhu, frezce i brusce neni to ono delali jsme jen modelove priklady nic co by sme si sami navrhli. Proste chybi predmet kde by se dej etomu trida rozdelila na dve poloviny a kazda by delala nejaky projekt od navrhu az po vyrobu, ale na to asi jen tak nebudou v ceskem skolstvi penize. Vysoka je mozna v tomhle i jeste horsi, je tam moc lidi. Kurpikladu me nadchnul projekt CVUT dopravni katedry kde si studenti navrhuji realnou formulku (motor z motorky) a pak s ni budou i zavodit realne zavody proti jinym univerzitam ( http://images.google.cz/images?hl=cs&q= ... e&resnum=4 ). Verim ze neco takoveho da budoucimu konstrukterovi vice nez par let studia ...Engineer píše: Tak tohle znám....říkám jim virtuální konstruktéři. Nakreslit v počítači umějí cokoliv, ale dost často mají problém to navrhnout tak aby to šlo ekonomicky vyrobit a někdy je problém to vyrobit vůbec...
Bohužel to je dle mého soudu výplod současnýho školství. Během studia se naučí několik 2D, teda spíš 3D programů, ale o tom jak se díly, který kreslej či berou z knihoven doopravdy vyrábějí nemaj často ani potuchy. No a po škole se přeci nepůjdou umazat někam k soustruhu, nebo se něco naučit v technologii, to smrdí moc prací.
Tak, když se to tu takhle rozjelo, tak se taky přidám.
Momentálně jsme řešili nábor nové síly ke mě do konstrukce. Uchazečů bylo dosti, ale nikomu z nich se nelíbil můj prosazovaný postup a to, že uchazeč nejprve nastoupí jako " zámečník " na dílnu a po nějakém čase stráveném na dílně se teprve usadí k PC. Jelikož máme omezené strojní vybavení, tak se musí konstruktér přizpůsobit dílně a to je ta správná škola.
Chceš práci? - koukej makat na dílně a dojde ti potom co si můžeš dovolit nakreslit.
A světe div se, našel se takový a zatím funguje.
Momentálně jsme řešili nábor nové síly ke mě do konstrukce. Uchazečů bylo dosti, ale nikomu z nich se nelíbil můj prosazovaný postup a to, že uchazeč nejprve nastoupí jako " zámečník " na dílnu a po nějakém čase stráveném na dílně se teprve usadí k PC. Jelikož máme omezené strojní vybavení, tak se musí konstruktér přizpůsobit dílně a to je ta správná škola.
Chceš práci? - koukej makat na dílně a dojde ti potom co si můžeš dovolit nakreslit.
A světe div se, našel se takový a zatím funguje.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Naprostý souhlas, jenže já mám třeba přímo doma příklad takovýho studenta. Mám dílny vybavený od konvence až po CNC, ale zájem studenta o praktickou činnost i když má téměř neomezený možnosti je nulový. Ale přesto mi bylo vysvětleno, že mladý pán bude špičkový konstruktér (virtuální). Takže ono to asi nebude jen v tý škole, ale především v hlavě. Buď se to chci naučit a pak se cesty najdou a nebo ne.....Mambo píše:Tohle je pomerne problem a casto za to nemuzou ani ti studenti, sam sem prikladem v 3D cadu umim pomerne dobre, mam rozdelanych i par realnych projektu, ale stale na to narazim ze na tom pc to proste vypada jinak nez ve skutecnosti, bohuzel ac sme se ve skole dostali ke soustruhu, frezce i brusce neni to ono delali jsme jen modelove priklady nic co by sme si sami navrhli. Proste chybi predmet kde by se dej etomu trida rozdelila na dve poloviny a kazda by delala nejaky projekt od navrhu az po vyrobu, ale na to asi jen tak nebudou v ceskem skolstvi penize. Vysoka je mozna v tomhle i jeste horsi, je tam moc lidi. Kurpikladu me nadchnul projekt CVUT dopravni katedry kde si studenti navrhuji realnou formulku (motor z motorky) a pak s ni budou i zavodit realne zavody proti jinym univerzitam ( http://images.google.cz/images?hl=cs&q= ... e&resnum=4 ). Verim ze neco takoveho da budoucimu konstrukterovi vice nez par let studia ...Engineer píše: Tak tohle znám....říkám jim virtuální konstruktéři. Nakreslit v počítači umějí cokoliv, ale dost často mají problém to navrhnout tak aby to šlo ekonomicky vyrobit a někdy je problém to vyrobit vůbec...
Bohužel to je dle mého soudu výplod současnýho školství. Během studia se naučí několik 2D, teda spíš 3D programů, ale o tom jak se díly, který kreslej či berou z knihoven doopravdy vyrábějí nemaj často ani potuchy. No a po škole se přeci nepůjdou umazat někam k soustruhu, nebo se něco naučit v technologii, to smrdí moc prací.

a to se prosím u mne rozhodně nekonstruují nudný věci....dělám právě třeba ty auta na vysílačky nebo řadu dalších podobných zajímavých výrobků.

Tak to je ten správný přístup!!!!Mad_BOXs píše:Tak, když se to tu takhle rozjelo, tak se taky přidám.
Momentálně jsme řešili nábor nové síly ke mě do konstrukce. Uchazečů bylo dosti, ale nikomu z nich se nelíbil můj prosazovaný postup a to, že uchazeč nejprve nastoupí jako " zámečník " na dílnu a po nějakém čase stráveném na dílně se teprve usadí k PC. Jelikož máme omezené strojní vybavení, tak se musí konstruktér přizpůsobit dílně a to je ta správná škola.
Chceš práci? - koukej makat na dílně a dojde ti potom co si můžeš dovolit nakreslit.
A světe div se, našel se takový a zatím funguje.

Mad_BOX: jj to je idealni postup, clovek ma pak aspon prehled a vic co se da a co ne, me aspon usmernuje obcas kamos kdyz mu neco navrhuju a on to pak vyrabi, tak mam aspon trosku zpetnou vazbu ..
Engineer: nj vidis to by bylo moc jednoduchy kdyby vse slo jak ma
u me je to naopak chut je, ale strojni dilna ne :DD
Engineer: nj vidis to by bylo moc jednoduchy kdyby vse slo jak ma

tak teketo nieco mam namysli. presne to som robil.Hardmesr píše:Problém výkresů je znám dost z dokumentace z Německa a USA. Tam asi hodně využívají levné pracovní síly školáků. To mnohny bez překreslení v nějakém CADu, nebo CAMu a následném překótování nelze vůbec ani zjistit některé rozměry. O použití *.DWG, nebo *.DXF v CAMu se nedá většinou ani uvažovat.
presne tak!mambo píše:... u me je to naopak chut je, ale strojni dilna ne D
svata pravda!mambo píše:bohuzel ac sme se ve skole dostali ke soustruhu, frezce i brusce neni to ono delali jsme jen modelove priklady nic co by sme si sami navrhli. Proste chybi predmet kde by se dej etomu trida rozdelila na dve poloviny a kazda by delala nejaky projekt od navrhu az po vyrobu, ale na to asi jen tak nebudou v ceskem skolstvi penize. Vysoka je mozna v tomhle i jeste horsi, je tam moc lidi. Kurpikladu me nadchnul projekt CVUT dopravni katedry kde si studenti navrhuji realnou formulku (motor z motorky) a pak s ni budou i zavodit realne zavody proti jinym univerzitam ( http://images.google.cz/images?hl=cs&q= ... e&resnum=4 ). Verim ze neco takoveho da budoucimu konstrukterovi vice nez par let studia ...
Doufám, že nejste takoví, kteří z největšího zdechláka , majitele olšových rukou, který na co sáhne zk...í, maje sice titul Bc, ale jinak k nepotřebě, že z něj uděláte mistra. Ten se obklopí podobnými individualitama a pak to vypadá tak, že nikdo nic neumí, mistr neporadí, ale jsou nepostradatelní pracovníci. Práci na dvě tři hodiny dělají klidně dva týdny i více, přesto jsou nejlepší. I tak to bohužel chodí.
-
- Příspěvky: 1672
- Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
- Bydliště: Martin,Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
no bohuzial napriklad ani u nas na priemyslovke,ani na strojnickej VS nas za 3 roky nenaucili nic co sa tyka technologie,takze taky Bc. nema ponatia ako veci prakticky vyrobit, to malo co nas naucili o vyrobe by si ktokolvek precital z knizky za hodinku...