super, tak až to doladíte potřebuji přistavět stodolu
Co jste dneska bastlili?
sv18ra, KSU250, 2N118, SH-700A, FA3AU, tos 1U, gh450, R5, FN40, HJ8, WKV63
ještě ne, ještě jsem se k tomu nedostal
ale prostuduju, asi se k tomu dostanu v neděli
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Forichtung pro podobné použití byl můj první úkol v Tosu Čelákovice, ale samozřejmě to muselo vypadat profi. Základem byla ráčnová hlavice. Slyšel jsem, že se to k těm strojům pořád dodává, ale prej už nikdo neví k čemu to vlastně je

no, zatím ne, nepřišel
proštudoval jsem ty normy, ta první je o konstrukci měřícího stroje na gumy
hodně zajímavý
pro daný případ se dvěma podezřelýma pneumatikama je samozřejmě nereálný se o něco takovýho pokoušet
ale udělal jsem si podle toho určitě mnohem lepší představu co a jak, děkuju
asi jsem si naivně podvědomě představoval něco jako tabulku "guma o rozměru XXX má povolenou házivost YYY" atd, já pak upnu ty dvě gumy na frézku, změřím hodinkama ZZZ a napíšu z toho nějaký protokol a s ním to půjdu reklamovat
jenže tohle jsou asi vnitřní data výrobců , naměřená právě na takovém stroji a pod zatížením (!!!) a k tomu se nemám šanci dostat
změřit to profesionálně na těch konkrétních dvou gumách by určitě bylo násobně dražší než ty gumy stojí
už jen se vůbec na nějakou příslušně vybavenou zkušebnu dostat
ale asi si to tak změřím, už jen pro porovnání těch čtyř
....
dneska bude venku ta skříň, mezitím si uvolním místo kde mám rozebraný Hermle 900 a pak rozeberu tu poloosu co na ni má podezření gumař
podle zběžné prohlídky zvenku jí nic není
pak udělám něco s tou převodovkou - na chování toho auta skříň ale určitě vliv nemá
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
vnitřní kloub se projevuje pouze v tahu, má to svuj duvod......do vyjeté jamky poškozeného tripodu se pod tahem snaží zajet do hlubšího místa kluzné pouzdro a snaží se zustat v poškozené dráze ložisek a zatíží silentbloky ramen , chová se to jako by s tebou někdo houpal ze strany na stranu......venkovni kloub tohle neumí a pouze v plném rejdu cvaka......takže vnitřní kloub vždy jen v tahu....já je rozeberu, umeju, vysuším a hnedám na povrchu prohluben...někdy je to nepatrná ploška a vibrace jsou obrovské, myslím že tvůj problém bude jinde
konkrétně u fabie I řešíme neustále vybočování směru do prava nebo do leva při ok geometrii a mohou zato vždy pneumatiky, řešíme ruzným přehazování.....pneumatiky jsou nové a nic viditelného na nich neni...v normální gramáži při vyvažování bez bočního házení.....nevíme proč
pak jsem měl extrém kdy házení drážky vzorku bylo extrémní...cca 6 mm a pneu se na autě chovala normálně...auto sedělo, nicméně šla na reklamaci s videem z vyvažovačky a byla uznaná
konkrétně u fabie I řešíme neustále vybočování směru do prava nebo do leva při ok geometrii a mohou zato vždy pneumatiky, řešíme ruzným přehazování.....pneumatiky jsou nové a nic viditelného na nich neni...v normální gramáži při vyvažování bez bočního házení.....nevíme proč
pak jsem měl extrém kdy házení drážky vzorku bylo extrémní...cca 6 mm a pneu se na autě chovala normálně...auto sedělo, nicméně šla na reklamaci s videem z vyvažovačky a byla uznaná
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
přesně tohle mám v plánuModros píše: ↑28. 8. 2023, 9:13 vnitřní kloub se projevuje pouze v tahu, má to svuj duvod......do vyjeté jamky poškozeného tripodu se pod tahem snaží zajet do hlubšího místa kluzné pouzdro a snaží se zustat v poškozené dráze ložisek a zatíží silentbloky ramen , chová se to jako by s tebou někdo houpal ze strany na stranu......venkovni kloub tohle neumí a pouze v plném rejdu cvaka......takže vnitřní kloub vždy jen v tahu....já je rozeberu, umeju, vysuším a hnedám na povrchu prohluben...někdy je to nepatrná ploška a vibrace jsou obrovské, myslím že tvůj problém bude jinde
rozebrat, umýt, prozkoumat na otlačeniny
začínám získávat dojem, že ty gumy co jdou na aftermarket (ne do výroby, "Boleslavi") jsou ne úplně top kvalita asi bez ohledu na značkuModros píše: ↑28. 8. 2023, 9:13 konkrétně u fabie I řešíme neustále vybočování směru do prava nebo do leva při ok geometrii a mohou zato vždy pneumatiky, řešíme ruzným přehazování.....pneumatiky jsou nové a nic viditelného na nich neni...v normální gramáži při vyvažování bez bočního házení.....nevíme proč
ty výběrový jdou do fabriky, ty horší na volný trh a ono jich 98% projde taky, prostě proto že běžný uživatel to neví - neřeší - nechá se odbýt atd atd
přesně takový mám plán - až vyloučím věci okolo a budu si jistej, změřím, natočím, sepíšu a budu reklamovat
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tak jsem dneska pokračoval na Hermle
už od včera jsem se sr... s montáží nové brzdy a řemenice na šroub Z
ta stará brzda byla komplet plná oleje, nasáklé obložení atd, ale bez zjevného opotřebení, po vypnutí pomalu sjel stůl až na doraz dolů
holt gufero co ji chrání před olejem co maže šroub už po 30 letech nebylo v kondici
novou brzdu jsem dostal ke stroji při koupi, už ji nestihli namontovat
smontoval jsem to dohromady a furt jsem měl mezi obložením na řemenici a přítlačnou deskou brzdy mezeru do klínu, od oka na jedný straně 0 a na druhý tak 1 mm, mělo by tam být 0,25-0,5 mm
řemenice je tam namontovaná pomocí kuželového pouzdra, říkal jsem si je to nějaký divný, ta řemenice přece nemůže takhle šmajdat
laboroval jsem s tím včera celý večer
nakonec jsem to dneska dal mezi hroty, řemenice běžela tak do 0,05 mm
říkám si je tam nakřivo namontovaný to obložení, měřím tloušťku a nic - tloušťka řemenice + obložení tak +- 0,05 po celém obvodu
sundám řemenici, příruba tělesa ložiska na který to celý stojí ve stroji a na který je namontovaná brzda běží do 0,02
dám hodinky na přítlačnou desku brzdy - a ta hází v axiálním směru o 1 mm !!!!!
deska má tl. asi 6 mm, je z obou stran broušená, rozdíl tl. na jedné a druhé straně je 1 mm !!!!
ta stará běží v pár stovkách......
zjevně západoněmečtí soudruzi z firmy STROMAG udělali někde chybu
edit, přidány 2 fotky
už od včera jsem se sr... s montáží nové brzdy a řemenice na šroub Z
ta stará brzda byla komplet plná oleje, nasáklé obložení atd, ale bez zjevného opotřebení, po vypnutí pomalu sjel stůl až na doraz dolů
holt gufero co ji chrání před olejem co maže šroub už po 30 letech nebylo v kondici
novou brzdu jsem dostal ke stroji při koupi, už ji nestihli namontovat
smontoval jsem to dohromady a furt jsem měl mezi obložením na řemenici a přítlačnou deskou brzdy mezeru do klínu, od oka na jedný straně 0 a na druhý tak 1 mm, mělo by tam být 0,25-0,5 mm
řemenice je tam namontovaná pomocí kuželového pouzdra, říkal jsem si je to nějaký divný, ta řemenice přece nemůže takhle šmajdat
laboroval jsem s tím včera celý večer
nakonec jsem to dneska dal mezi hroty, řemenice běžela tak do 0,05 mm
říkám si je tam nakřivo namontovaný to obložení, měřím tloušťku a nic - tloušťka řemenice + obložení tak +- 0,05 po celém obvodu
sundám řemenici, příruba tělesa ložiska na který to celý stojí ve stroji a na který je namontovaná brzda běží do 0,02
dám hodinky na přítlačnou desku brzdy - a ta hází v axiálním směru o 1 mm !!!!!
deska má tl. asi 6 mm, je z obou stran broušená, rozdíl tl. na jedné a druhé straně je 1 mm !!!!
ta stará běží v pár stovkách......
zjevně západoněmečtí soudruzi z firmy STROMAG udělali někde chybu

Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tak jsem tu skříň rozlousknultestone píše: ↑25. 8. 2023, 12:26jo, něco takovýho bych čekal, díky
rozlousknu ji a uvidíme
...
když jsme to stavěli, tak jsem si všimnul že ta skříň už byla otevřená, opatlaná silikonem
byl na ní dokonce už dřív uraženej nálitek pro vypínací válec spojky
někdo to zavařil, opracoval flexoua místo šteftů dal zevnitř vratový (!!!) šrouby
no ale tlačil mě čas a lenost, tak jsem udělal jenom ten nálitek a dovnitř jsem nelezl
tak se to vymstilo
zatím jsem v ní nic co by zdůvodňovalo to občasné cvakání atd nenašel
ložiska ve skříni uvolněná nejsou
ale přesně jak říkáš
je načatej (pittingy, únavové poškození viz foto) povrch čepu kterej dělá vnitřní kroužek válečkovýho ložiska na pastorku stálého převodu
převodovka Getrag MINI, z auta s nejslabším motorem 66 kW, najeto 60000 km
cvakání co z ze skříně leze atd to nezdůvodňuje, asi ani množství otěru co byl na magnetu a v oleji, ale dobře to určitě není
trochu opotřebení už je i na zubech
holt asi tahle skříň zrovna etalon trvanlivosti nebude, šroťáci je prodávají za 15 k a "nejsou"
...
Modros: To ložisko s opravným kroužkem je originál díl nebo nějaká druhovýroba?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;