To mi hlava nebere toto

jak na ebayi kupovat a prodavat, odkazy na zajimave veci obchodniky
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Odpovědět
Dawe
Příspěvky: 2858
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

13. 9. 2024, 4:07

el_fuego333 píše: 13. 9. 2024, 11:31 Pred nejakym casom tu niekto pisal, ze v praci tusim jeho kolega dostal ulohu prepracovat nejaku suciastku, tusim gulovy cap tak, aby sa znizila zivotnost zo 120tis km na 90tis.. takze tak..
Tak urcite :lol:
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
jergus.balaz
Příspěvky: 1701
Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
Kontaktovat uživatele:

13. 9. 2024, 5:29

Dawe: Ano Volvo je už geely, a ešte pôvodne Volvo motory (nie VEA) dobiehali vo výrobe do cca 2014. Napríklad dvojlitrové patvalce sa robili v Belgicku. Teraz už v EU motoraren nie je, aj keď sa stále tvária, že pre najvyššiu radu XC90 sa všetko robí vo švédsku - no a rozoberies motor, a všade Made in china.
Ohľadom toho oleja, konkrétne Volvo urobilo pár základných úprav v motore. Prvá bola, že prestali používať oceloliatinove vložky valcov a začali používať tvrdonastreky priamo na hliníkový blok. Väčšinou išlo o nikasil, práve kvôli treniu. V prvých rokoch bola hrúbka vrstvy 0,15mm, aktuálne okolo 0.05mm. Ďalšia úprava na zníženie trenia bola v šírke piestnych krúžkov, stieracie tuším osekali až na polovičnú šírku (aktuálne ich zas robia v pôvodnej šírke). Tretia bola zmensenim vodiacich puzdier ventilov, opäť trenie. K tomu sa pridali intervaly výmeny oleja na 30tkm. Samozrejme vo výsledku to malo efekt presne opačný, degradaciu oleja, následne opotrebenie dielov, a už spomínanú spotrebu oleja. K tomu sa ešte pridali problémy s turbami, nakoľko ich degradovany olej nevie umazat. Zaujímavé je, že motory pred VEA používali olej 0w-30 a najazdili bežne 300-400tkm, kdežto VEA používajú 0w-20 a majú problém urobiť 200tkm. Ako benzín, tak diesel.

Keď si už ale pri tých turbach, mohol by si mi vedieť odpovedať na dve otázky, na ktoré mi nik nevie. Pri koncepte biturba ma zaujímajú maximálne pracovné otáčky, a pracovná teplota. Vieš / môžeš dať info ohľadom toho?
BalazKovo.sk
Dawe
Příspěvky: 2858
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

13. 9. 2024, 6:34

jergus.balaz> o tom Volvu a jejich motorech vis urcite vic, ja delal na jejch motorech jen okrajove a naposled trochu vic jen na D5 druhe generace, nez na tech novejsich.
A urcite nechci obhajovat nejake prusery, tech bylo, je a bude hromada. Mohl bych vykladat hodiny o praskajicich blocich, prehrivani, rozpoustejicich se remenech, opotrebeni vseho mozneho, ruznych kontaminacich, vadach materialu, nekompatibilite oleju, prilis malych nebo prilis velkych tolerancich apod. Ale to k tomu proste patri, ICE neni jednoduchy vyvoj a se zkracujicim se vyvojovym cyklem a vsech tech value engineering aktivitach (katovani kostu kde to jde pro udrzeni konkurenceschopne ceny) se neni ani cemu divit. Ale kdyz jsi sledoval cele odvetvi a jeho trendy, smerovani, tak proste fungovalo lip a efektivneji nez kdy predtim. Nez prisel GD a fit for 55 atd.

Keď si už ale pri tých turbach, mohol by si mi vedieť odpovedať na dve otázky, na ktoré mi nik nevie. Pri koncepte biturba ma zaujímajú maximálne pracovné otáčky, a pracovná teplota. Vieš / môžeš dať info ohľadom toho?
Urcite umel, to nejsou slozite otazky. Jen potrebuju vedet o jaka turba konkretne jde. Jestli to je benzin nebo diesel a jaky system z jake doby na jaky motor. Lidi (a marketing) casto zamenuji two stage turbo nebo i twinscroll za biturbo, tak at se bavime o tomtez. :)
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10211
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

16. 9. 2024, 12:24

Tak u nás se zrušila tvrdochromovna, protože eko, a tady asi běží výroba dál :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=jiqLlsdEkFY
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8336
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

16. 9. 2024, 5:18

Kam to pak vylejou? Do kanalizace, do řeky nebo za barák do země? :D
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10211
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

16. 9. 2024, 9:47

No myslím že do nějaké specializované firmy na likvidaci nebezpečného odpadu která z toho udělá třeba kopretiny :mrgreen: kdyby to bylo u nás tak to nalejem do rybníka nebo na pole :mrgreen:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
jenicek
Příspěvky: 1745
Registrován: 17. 9. 2018, 9:35
Bydliště: Vedle Trautenberka

16. 9. 2024, 10:00

Vy s tím naděláte, pokud vím, z vesmíru se nic moc nedováží, takže všechno pochází ze Země, takže jde jen o přemísťování atomů a molekul a jak praví klasik Země dala, země vzala :lol:
lapa
medaile za lepsi forum
Příspěvky: 2895
Registrován: 6. 5. 2009, 7:18
Bydliště: Praha

16. 9. 2024, 10:04

fmodel píše: 16. 9. 2024, 9:47 ... :mrgreen: kdyby to bylo u nás tak to nalejem do rybníka nebo na pole :mrgreen:
No to pak ani nemusíte v té vesnici moc kouřit :lol:
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Uživatelský avatar
shaolin
dezinfo trol
Příspěvky: 1258
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

17. 9. 2024, 7:27

Zdá sa že Jeniček práve definoval 1.recyklačný zákon. "Čo nepotrebuješ a viac nevyužiješ, vráť zemi" :)
To že niekto nerozumie tomu čo píšem, neznamená že som troll :)
Uživatelský avatar
Mr. MR
Příspěvky: 809
Registrován: 31. 5. 2020, 10:05

17. 9. 2024, 7:33

Kez by to tak slo. Bohuzel, nektere lidske vytvory jsou sakramentsky perzistentni. Jako treba PFAS...
Připrav se, hrajem...
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
Uživatelský avatar
jenicek
Příspěvky: 1745
Registrován: 17. 9. 2018, 9:35
Bydliště: Vedle Trautenberka

17. 9. 2024, 8:05

Chce to jenom čas!
To, že už tady tou dobou nebudou lidi, to je věc druhá :lol:
lubbez
Příspěvky: 3340
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

17. 9. 2024, 8:18

Vím, že je to překvapivé, ale ve fabrice kde jsem za totáče pracoval, byla kontrola odpadních vod z jímky naprostou samozřejmostí. Odpouštění do kanaldy vždy předcházely testy. :cry:
Ekolog
Příspěvky: 20
Registrován: 6. 7. 2015, 12:42

18. 9. 2024, 9:29

Za totáče platil zákon o vodách 138/1973 O vodách. Ostatně vodní zákon tady byl v legislativě již za RU. Povinností producenta odpadních vod podle zmíněného zákona a zákonů následujících je zajištění vyčištění produkovaných odpadních vod a kontrola jejich kvality a množství. To bylo stanoveno rozhodnutím, jež vydával místně příslušný vodní zákon, zpravidla Okresní úřad. připomínám, že vyčištění odpadních vod z galvanovny je docela věda, řeší se i v několika stupních a to různými metodami podle znečišťujících látek. Taky jsem to párkát řešil. Ty firmy už neexistují ...
Ale dá se to úspěšně zvládnout, i na kvalitu pitné vody, leč vyžaduje to docela podrobné znalosti chemie z hlediska rozpustnosti jednotlivých prvků a jejich chemie. Zdraví Ekolog - vodohospodář a dříve opravář šicích strojů.
Uživatelský avatar
shaolin
dezinfo trol
Příspěvky: 1258
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

18. 9. 2024, 10:29

Aaa, zdá sa že konečne je tu niekto môjho druhu :) Ale profesne, pyramidy tu neťahajte ...
To že niekto nerozumie tomu čo píšem, neznamená že som troll :)
Fifík
Příspěvky: 724
Registrován: 4. 4. 2013, 9:28

18. 9. 2024, 10:53

lubbez píše: 17. 9. 2024, 8:18 Vím, že je to překvapivé, ale ve fabrice kde jsem za totáče pracoval, byla kontrola odpadních vod z jímky naprostou samozřejmostí. Odpouštění do kanaldy vždy předcházely testy. :cry:
Já si zase vzpomínám, jak děda vyprávěl, že jim ve Škodovce každý ráno údržbář obešel všechny stroje a do všech dolil kropáčem X litrů oleje. Kde ty litry asi jsou? :o
Odpovědět

Zpět na „Ebay, aukro, a jine“