Pořízení frézky

"Zdroje tu jsou"
Odpovědět
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 5224
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

18. 1. 2025, 10:39

https://a.aliexpress.com/_ExhMKli něco takovýho? Akorát to bude chtít ověřit velikost těch pinů, budou ruzný velikosti těch klíčů. Nebo to vyrobit, a nebo do toho píchnout kleště na ségrovky :D
H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 6010
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

19. 1. 2025, 2:39

SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber.. propagator www.atreon.cz
j.p.m
Příspěvky: 135
Registrován: 13. 12. 2009, 10:27
Bydliště: Obříství
Kontaktovat uživatele:

19. 1. 2025, 8:33

To by se dalo lehce vyrobit z obkročáku. Najdu nějaký horší kus a mám hned co dělat.
Ne že bych jinak neměl. Dokončil jsem restaurování Pionýra, čeká Babeta a S 11.
j.p.m
Zbýňa
Příspěvky: 2057
Registrován: 3. 9. 2010, 8:45
Bydliště: Čelákovice

19. 1. 2025, 8:59

Prostě se do toho píchnou klěště na segrovky nebo očkovky a kombinačkama se s nima otočí.
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2511
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

19. 1. 2025, 9:27

Zbýňa píše: 19. 1. 2025, 8:59 Prostě se do toho píchnou klěště na segrovky nebo očkovky a kombinačkama se s nima otočí.
Asi tak. Nebo mezi to vrazíš šroubovák. Výborný jsou origo klíče na strakonický vřetena - takový černěný. Tam jsou otevírací obě strany - cca v jedný třetině. A koukají čepíky z obou stran. Takže jsou čtyři velikosti čepů.
miv
Příspěvky: 1135
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

19. 1. 2025, 3:36

To jsou ony. Hned v pondělí se tam zastavím.

Mám dotaz:
Kolik oleje patří dolů do převodovky zdvihového trapézového šroubu Z? V dokumentaci tvrdí 1,5 litru. Ovšem také říkají, že olej se má doplňovat tak, aby byl k dolnímu okraji napouštěcí zátky. Jenže už jsem tam nalil tak 2,5 litru a pořád nic nevytéká. Tak jsem z toho poněkud zmaten.
capajev
Příspěvky: 467
Registrován: 6. 12. 2021, 9:05
Bydliště: Praha 8 - Bohnice

19. 1. 2025, 4:18

miv píše: 19. 1. 2025, 3:36
To jsou ony. Hned v pondělí se tam zastavím.

Mám dotaz:
Kolik oleje patří dolů do převodovky zdvihového trapézového šroubu Z? V dokumentaci tvrdí 1,5 litru. Ovšem také říkají, že olej se má doplňovat tak, aby byl k dolnímu okraji napouštěcí zátky. Jenže už jsem tam nalil tak 2,5 litru a pořád nic nevytéká. Tak jsem z toho poněkud zmaten.
Jj, ten obejm tam je větší, myslím že u mne se tam vešlo něco pod 3 litry.
miv
Příspěvky: 1135
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

19. 1. 2025, 4:32

capajev píše: 19. 1. 2025, 4:18
Jj, ten obejm tam je větší, myslím že u mne se tam vešlo něco pod 3 litry.
Tak to sedí, u mne také. Takže dokumentace poněkud kecá. Doufám, že u ostatních převodovek to bude správně, objednal jsem jen dalších 10 litrů oleje.
capajev
Příspěvky: 467
Registrován: 6. 12. 2021, 9:05
Bydliště: Praha 8 - Bohnice

19. 1. 2025, 4:54

v průměru jo, do jedné o něco méně, do druhé o něco více.
miv
Příspěvky: 1135
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

20. 1. 2025, 5:47

capajev píše: 19. 1. 2025, 4:54 v průměru jo, do jedné o něco méně, do druhé o něco více.
Tak jsem vyměnil oleje a zvedla se hlučnost vřeteníkové převodovky. Vypadá to, že ta předloha, která řadí vyšší řadu otáček je načnutá. Při zařazení vyšší řady otáček je zvuk nepravidelný v rámci jedné otáčky. Takové to hu-hu-hu-hu.. To asi znamená poškozené ozubení - nebo se mýlím? Jak složitá a potřebná je výměna příslušných ozubených kol?
capajev
Příspěvky: 467
Registrován: 6. 12. 2021, 9:05
Bydliště: Praha 8 - Bohnice

20. 1. 2025, 7:02

To je zvláštní, že s výměnou oleje. Dělají ti to všechny rychlosti, nebo jen jedna konkrétní. Je tam i pár ložisek, hluk mohou dělat i ty.
Nechal bych to chvilku běžet na nižší otáčky cca 250. V manuálu píšou zaběhnutí na tyhle otáčky 4-6 hodin. Pro dosažení důkladného promazání rychlostní skříně a vřeteníku. Přeci jen jsi kompletně vypustil olej a propláchl ho petrolejem, jestli si pamatuju správně z dřívějších příspěvků.

Pokud hluk bude přetrvávat můžeš sundat víko převodovky a kouknout se zda jsou kola v pořádku. A budeš moudřejší a případně mít klid v duši.
miv
Příspěvky: 1135
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

20. 1. 2025, 7:34

capajev píše: 20. 1. 2025, 7:02 To je zvláštní, že s výměnou oleje. Dělají ti to všechny rychlosti, nebo jen jedna konkrétní. Je tam i pár ložisek, hluk mohou dělat i ty.
Nechal bych to chvilku běžet na nižší otáčky cca 250. V manuálu píšou zaběhnutí na tyhle otáčky 4-6 hodin. Pro dosažení důkladného promazání rychlostní skříně a vřeteníku. Přeci jen jsi kompletně vypustil olej a propláchl ho petrolejem, jestli si pamatuju správně z dřívějších příspěvků.

Pokud hluk bude přetrvávat můžeš sundat víko převodovky a kouknout se zda jsou kola v pořádku. A budeš moudřejší a případně mít klid v duši.
Dělají to všechny rychlosti při zařazené vyšší sadě otáček. Při nižší sadě otáček se to neděje. Z toho soudím, že to souvisí s tím předlohovým převodem. Jak se to postupně promazává, zlepšuje se to. On ten nový olej je řidší díky tomu, že je nový, takže to je asi jen více slyšet. Nahraju to a nechám vás to poslechnout. Víko převodovky je z boku? Ta obdélníková deska přitažená 6 šrouby, ve které je napouštěcí zátka?
miv
Příspěvky: 1135
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

20. 1. 2025, 8:38

Dotaz na absolventy strojních fakult.
Můžete mi, prosím, doporučit nějakou literaturu, z níž bych se mohl naučit číst kinematická schémata převodovek. Čumím do toho jako husa do flašky a zatím z toho nejsem příliš moudrý.
miv
Příspěvky: 1135
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

21. 1. 2025, 3:43

capajev píše: 20. 1. 2025, 7:02

Pokud hluk bude přetrvávat můžeš sundat víko převodovky a kouknout se zda jsou kola v pořádku. A budeš moudřejší a případně mít klid v duši.
Otevřel jsem víko převodovky. Kola jsou voňavoučká jako nová. Všiml jsem si ale, že boky dvou kol se o sebe mohou otírat, když nejsou v záběru. Myslím, že to je zdroj toho hluku. Dělá to jen v jedné poloze páky řazení sady převodů. V druhé poloze jsou od sebe daná kola hodně daleko. Všiml jsem si také, že některá kola zabírají jen asi polovinou šířky. Takže osy nejsou axiálně úplně správně. Až se to lépe naučím, převodovku rozeberu a pokusím se tu vůli vymezit a současně také vyměnit ložiska.
Nemá tady někdo konstrukční výkresy celého stroje? Ty by se moc hodily. Výrobní firma již neexistuje, takže dokumentace bude asi někde v koši. A není se ani možno obrátit na výrobce.
Milan199
Příspěvky: 3340
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

21. 1. 2025, 4:16

Něco podobného jsem kdysi řešil u FA3 U. Nebylo to potřeba rozebírat . Stačilo přenastavit ty kulisy co řadí // přesouvají // kola.
Odpovědět

Zpět na „Kde koupit starší stroje“