
Pořízení frézky
https://a.aliexpress.com/_ExhMKli něco takovýho? Akorát to bude chtít ověřit velikost těch pinů, budou ruzný velikosti těch klíčů. Nebo to vyrobit, a nebo do toho píchnout kleště na ségrovky 

H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber.. propagator www.atreon.cz
To by se dalo lehce vyrobit z obkročáku. Najdu nějaký horší kus a mám hned co dělat.
Ne že bych jinak neměl. Dokončil jsem restaurování Pionýra, čeká Babeta a S 11.
Ne že bych jinak neměl. Dokončil jsem restaurování Pionýra, čeká Babeta a S 11.
j.p.m
Asi tak. Nebo mezi to vrazíš šroubovák. Výborný jsou origo klíče na strakonický vřetena - takový černěný. Tam jsou otevírací obě strany - cca v jedný třetině. A koukají čepíky z obou stran. Takže jsou čtyři velikosti čepů.
To jsou ony. Hned v pondělí se tam zastavím.
Mám dotaz:
Kolik oleje patří dolů do převodovky zdvihového trapézového šroubu Z? V dokumentaci tvrdí 1,5 litru. Ovšem také říkají, že olej se má doplňovat tak, aby byl k dolnímu okraji napouštěcí zátky. Jenže už jsem tam nalil tak 2,5 litru a pořád nic nevytéká. Tak jsem z toho poněkud zmaten.
Jj, ten obejm tam je větší, myslím že u mne se tam vešlo něco pod 3 litry.miv píše: ↑19. 1. 2025, 3:36To jsou ony. Hned v pondělí se tam zastavím.
Mám dotaz:
Kolik oleje patří dolů do převodovky zdvihového trapézového šroubu Z? V dokumentaci tvrdí 1,5 litru. Ovšem také říkají, že olej se má doplňovat tak, aby byl k dolnímu okraji napouštěcí zátky. Jenže už jsem tam nalil tak 2,5 litru a pořád nic nevytéká. Tak jsem z toho poněkud zmaten.
Tak jsem vyměnil oleje a zvedla se hlučnost vřeteníkové převodovky. Vypadá to, že ta předloha, která řadí vyšší řadu otáček je načnutá. Při zařazení vyšší řady otáček je zvuk nepravidelný v rámci jedné otáčky. Takové to hu-hu-hu-hu.. To asi znamená poškozené ozubení - nebo se mýlím? Jak složitá a potřebná je výměna příslušných ozubených kol?
To je zvláštní, že s výměnou oleje. Dělají ti to všechny rychlosti, nebo jen jedna konkrétní. Je tam i pár ložisek, hluk mohou dělat i ty.
Nechal bych to chvilku běžet na nižší otáčky cca 250. V manuálu píšou zaběhnutí na tyhle otáčky 4-6 hodin. Pro dosažení důkladného promazání rychlostní skříně a vřeteníku. Přeci jen jsi kompletně vypustil olej a propláchl ho petrolejem, jestli si pamatuju správně z dřívějších příspěvků.
Pokud hluk bude přetrvávat můžeš sundat víko převodovky a kouknout se zda jsou kola v pořádku. A budeš moudřejší a případně mít klid v duši.
Nechal bych to chvilku běžet na nižší otáčky cca 250. V manuálu píšou zaběhnutí na tyhle otáčky 4-6 hodin. Pro dosažení důkladného promazání rychlostní skříně a vřeteníku. Přeci jen jsi kompletně vypustil olej a propláchl ho petrolejem, jestli si pamatuju správně z dřívějších příspěvků.
Pokud hluk bude přetrvávat můžeš sundat víko převodovky a kouknout se zda jsou kola v pořádku. A budeš moudřejší a případně mít klid v duši.
Dělají to všechny rychlosti při zařazené vyšší sadě otáček. Při nižší sadě otáček se to neděje. Z toho soudím, že to souvisí s tím předlohovým převodem. Jak se to postupně promazává, zlepšuje se to. On ten nový olej je řidší díky tomu, že je nový, takže to je asi jen více slyšet. Nahraju to a nechám vás to poslechnout. Víko převodovky je z boku? Ta obdélníková deska přitažená 6 šrouby, ve které je napouštěcí zátka?capajev píše: ↑20. 1. 2025, 7:02 To je zvláštní, že s výměnou oleje. Dělají ti to všechny rychlosti, nebo jen jedna konkrétní. Je tam i pár ložisek, hluk mohou dělat i ty.
Nechal bych to chvilku běžet na nižší otáčky cca 250. V manuálu píšou zaběhnutí na tyhle otáčky 4-6 hodin. Pro dosažení důkladného promazání rychlostní skříně a vřeteníku. Přeci jen jsi kompletně vypustil olej a propláchl ho petrolejem, jestli si pamatuju správně z dřívějších příspěvků.
Pokud hluk bude přetrvávat můžeš sundat víko převodovky a kouknout se zda jsou kola v pořádku. A budeš moudřejší a případně mít klid v duši.
Otevřel jsem víko převodovky. Kola jsou voňavoučká jako nová. Všiml jsem si ale, že boky dvou kol se o sebe mohou otírat, když nejsou v záběru. Myslím, že to je zdroj toho hluku. Dělá to jen v jedné poloze páky řazení sady převodů. V druhé poloze jsou od sebe daná kola hodně daleko. Všiml jsem si také, že některá kola zabírají jen asi polovinou šířky. Takže osy nejsou axiálně úplně správně. Až se to lépe naučím, převodovku rozeberu a pokusím se tu vůli vymezit a současně také vyměnit ložiska.
Nemá tady někdo konstrukční výkresy celého stroje? Ty by se moc hodily. Výrobní firma již neexistuje, takže dokumentace bude asi někde v koši. A není se ani možno obrátit na výrobce.