zachytavac padu nepoznam, ale podla vzhladu to vyzera ako navinute lano na silnej pruzine? Netusim. V mojej branzi by to nepreslo... A 150 kg je aj tak malo.
Domácí výtah
Thomeeque, zakaznik mal poziadavku na "nulovy priehyb" nosnika, tak som to trosku predimenzoval. Je to manipulator, chodi v osi z a x. A na 3 m vodorovnom nosniku chceli 0,cosi mm priehyb
Dal som to preratat aj statikovi, lebo mi nevychadzala hmotnost. Ten to o cca 30 kilo dokazal odlahcit, ale aj tak som o 200 kilo nad pozadovany limit. Na tom max. vysunuti sa mi ten vodorovny nosnik pri zatazeni 100 kilo prehne asi 1 mm.
zachytavac padu nepoznam, ale podla vzhladu to vyzera ako navinute lano na silnej pruzine? Netusim. V mojej branzi by to nepreslo... A 150 kg je aj tak malo.
zachytavac padu nepoznam, ale podla vzhladu to vyzera ako navinute lano na silnej pruzine? Netusim. V mojej branzi by to nepreslo... A 150 kg je aj tak malo.
Ahoj Tomáši
Jsem dozorce výtahu a teď jsme s naším výtahem měli veliké starosti museli jsme ho složitě rekonstruovat najít řešení takže trochu něco o tom vím.
Tak samozřejmě jak píšeš Udělat si okolo místa pro zdvihání ohrádku která bude mít branku jištenou blokovanou koncovým spínačem s magnetem aby ze shora nikdo nespadl do díry a naopak zase dole to na někoho nespadlo a neskříplo Ok to jde zvládnout to bude fungovat
Nějaká nosná konstrukce to se také dá vychytat ale pohon je dost zásadní věc
Nějaký Čínský motorek , s převodovkou s lankem nebo nějaké domádo a použít to ,na každodenní mnohonásobně použití přepravu lidi na dlouhé roky je sebevražda !!!
Ten inzerát kde pán nabízí za 6000 kompletní výtah tak toto je jeden z nejpovedenějších pohonů jak se u nas i kdy vyráběl!!
My máme v práci podobný výtah s podobným pohonem akorát že výtah má nosnost 1,2 t a motor s převodovkou je asi tak třikrát větší. Nicméně tento motor který pohání přes masivní převodovku hřídel ,která Přes ozubená kola a kladky pohání řetěz je nezkutečně masivní a nezkutečně spolehlivý. V naší firmě tento výtah , který má také jen dvě stanice a sloužil k zásobování a který byl určeny na 1,2 t běžně vozil palety 1,5 až 2 tuny 50 let v kuse i stokrát za den!!! Nikdy se neporouchal . Ono na něm se ani nemá co porouchat jediný co se stane že za tu dobu 50 let se vytáhl řetěz. Firma která nám dělá revize nás přemlouvala ať si pořídíme moderní lanový nebo hydraulický výtah. Nesmysl je to všechno poruchové. Nechali jsme si vyměnit veškerá ozubená kola na kladkách přes Které prochází řetěz a samotný řetěz. Stálo to asi 270 000 a to nedělali nic s tím motorem a převodovkou !!! Ten zůstal původní !! Jen se v něm vyměnil převodový olej!
Na něm se nemá co rozbít jak je to všechno masivní.!
Náš výtah jezdí v uzavřené šachtě a samotnou plošinu tvoří klec bez vnitřních bezpečnostních dveřích.Dále nás tlačili do vnitřních dveřích ale ty zabírají prostor a zmenšují kabinu. To lze obejít stačí napsat , že výtah bude obsluhovat proškolený řidič a do výtahu vyvěsit seznam oprávněných osob , které můžou po proškolení výtah uvádět do chodu . Další problém ve výtahu je nouzový zvonek dnes už nestačí . Tak ve výtahu visí další papír , že každý řidič musí mít uvnitř výtahu mít komunikační zařízení - telefon v kapse a tak dal můžeme používat 50 roků starý výtah bez vnitřních dveří zcela legálně dle současných předpisů. Po této Go opravě věřím , že bude opět fungovat 50let
Já sám jsem také o takovémto výtahu uvažoval a nikdy by mě nenapadlo použít jiný motor než ten který jsem ti ukázal v tom inzerátů za 6000
Ten motor je neskutečně kvalitní včetně převodovky bronzového kola šnekového převodu a i samotné uložení té hřídele poháněcí. Všimni si že vlevo je motor a na druhé straně je umístěn speciální spínač ten spínač je spřažený s touto hřídelí.
Od této hřídele je tento spínač poháněný a je tam páka která se přepíná nahoru dolů a sepne ty dva spínače dá se přesně nastavit kdy přepne do které polohy. Kdyby se stalo z nějakého důvodu že selže koncák a výtah přejede v jedné nebo Nebo druhé stanici tak tento spínač který je poháněný od této hlavní poháněcí hřídele okamžitě vypne zareaguje. Je to strašně jednoduché a naprosto spolehlivě vyzkoušené mnoho desetiletími !!!
Navíc pan nabízí komplet takže na plošině jsou bezpečnostní klíny které se při utržení výtahu aktivují .
Za mě:
Když budu dělat výtah a bude vozit lidi a udělám to neofiko ,tak jedině a pouze s tímto motorem- pohonem a převodovkou a řetězem .
Na půdě je místa dost si řikal , tam bych ho dal a dva řetězy na každé straně klece jeden přes ozubená kola na jedné straně řetězu klec na druhé protizávaží
Jak víme elektrika, plyn a výtahy jsou práce na vyhrazených zařízeních
Člověk by měl mít trochu respekt a odvést , co nejlepší práci,aby se vyhnul a nejlépe vůbec předešel nějakému úrazu
A v tomto případě , kdy bude výtah vozit lidi a nikdy to nebude ofiko zkolaudovaný to platí dvojnásob
Ahoj ale ty jsi šikula tak at se daří
Jsem dozorce výtahu a teď jsme s naším výtahem měli veliké starosti museli jsme ho složitě rekonstruovat najít řešení takže trochu něco o tom vím.
Tak samozřejmě jak píšeš Udělat si okolo místa pro zdvihání ohrádku která bude mít branku jištenou blokovanou koncovým spínačem s magnetem aby ze shora nikdo nespadl do díry a naopak zase dole to na někoho nespadlo a neskříplo Ok to jde zvládnout to bude fungovat
Nějaká nosná konstrukce to se také dá vychytat ale pohon je dost zásadní věc
Nějaký Čínský motorek , s převodovkou s lankem nebo nějaké domádo a použít to ,na každodenní mnohonásobně použití přepravu lidi na dlouhé roky je sebevražda !!!
Ten inzerát kde pán nabízí za 6000 kompletní výtah tak toto je jeden z nejpovedenějších pohonů jak se u nas i kdy vyráběl!!
My máme v práci podobný výtah s podobným pohonem akorát že výtah má nosnost 1,2 t a motor s převodovkou je asi tak třikrát větší. Nicméně tento motor který pohání přes masivní převodovku hřídel ,která Přes ozubená kola a kladky pohání řetěz je nezkutečně masivní a nezkutečně spolehlivý. V naší firmě tento výtah , který má také jen dvě stanice a sloužil k zásobování a který byl určeny na 1,2 t běžně vozil palety 1,5 až 2 tuny 50 let v kuse i stokrát za den!!! Nikdy se neporouchal . Ono na něm se ani nemá co porouchat jediný co se stane že za tu dobu 50 let se vytáhl řetěz. Firma která nám dělá revize nás přemlouvala ať si pořídíme moderní lanový nebo hydraulický výtah. Nesmysl je to všechno poruchové. Nechali jsme si vyměnit veškerá ozubená kola na kladkách přes Které prochází řetěz a samotný řetěz. Stálo to asi 270 000 a to nedělali nic s tím motorem a převodovkou !!! Ten zůstal původní !! Jen se v něm vyměnil převodový olej!
Na něm se nemá co rozbít jak je to všechno masivní.!
Náš výtah jezdí v uzavřené šachtě a samotnou plošinu tvoří klec bez vnitřních bezpečnostních dveřích.Dále nás tlačili do vnitřních dveřích ale ty zabírají prostor a zmenšují kabinu. To lze obejít stačí napsat , že výtah bude obsluhovat proškolený řidič a do výtahu vyvěsit seznam oprávněných osob , které můžou po proškolení výtah uvádět do chodu . Další problém ve výtahu je nouzový zvonek dnes už nestačí . Tak ve výtahu visí další papír , že každý řidič musí mít uvnitř výtahu mít komunikační zařízení - telefon v kapse a tak dal můžeme používat 50 roků starý výtah bez vnitřních dveří zcela legálně dle současných předpisů. Po této Go opravě věřím , že bude opět fungovat 50let
Já sám jsem také o takovémto výtahu uvažoval a nikdy by mě nenapadlo použít jiný motor než ten který jsem ti ukázal v tom inzerátů za 6000
Ten motor je neskutečně kvalitní včetně převodovky bronzového kola šnekového převodu a i samotné uložení té hřídele poháněcí. Všimni si že vlevo je motor a na druhé straně je umístěn speciální spínač ten spínač je spřažený s touto hřídelí.
Od této hřídele je tento spínač poháněný a je tam páka která se přepíná nahoru dolů a sepne ty dva spínače dá se přesně nastavit kdy přepne do které polohy. Kdyby se stalo z nějakého důvodu že selže koncák a výtah přejede v jedné nebo Nebo druhé stanici tak tento spínač který je poháněný od této hlavní poháněcí hřídele okamžitě vypne zareaguje. Je to strašně jednoduché a naprosto spolehlivě vyzkoušené mnoho desetiletími !!!
Navíc pan nabízí komplet takže na plošině jsou bezpečnostní klíny které se při utržení výtahu aktivují .
Za mě:
Když budu dělat výtah a bude vozit lidi a udělám to neofiko ,tak jedině a pouze s tímto motorem- pohonem a převodovkou a řetězem .
Na půdě je místa dost si řikal , tam bych ho dal a dva řetězy na každé straně klece jeden přes ozubená kola na jedné straně řetězu klec na druhé protizávaží
Jak víme elektrika, plyn a výtahy jsou práce na vyhrazených zařízeních
Člověk by měl mít trochu respekt a odvést , co nejlepší práci,aby se vyhnul a nejlépe vůbec předešel nějakému úrazu
A v tomto případě , kdy bude výtah vozit lidi a nikdy to nebude ofiko zkolaudovaný to platí dvojnásob
Ahoj ale ty jsi šikula tak at se daří
SCHAUBLIN 53,GACK K15,GACK H185,Weiler,Condor 81, RB40, Avia fnc 25, a další
Super, díky za tip, neměl bys plz pár fotek tvojeho řešení?Malakh píše: ↑23. 4. 2025, 5:41 Skús pozrieť pre inšpiráciu aj stavebné výťahy.
Ja som použil jokel 50x3 pre plošinu (cca 1.5x1.5m) a dve stojky, horný priečnik 100x50. Plošonu som skrutkoval, zvárať som si to netrúfol. Naviják z inzercie (bola to dvojica alboxov a motor s brzdou). Lano som vytiahol z navijáka auta (ocelove cca 8-10mm?). Ovládanie 2 tlačidlá a dva koncové spínače.
Díky za vyjasnění.
Spíš něco, co se zadrhne při prudším pohybu (alá bezpečnostní pásy v autě)..? 150Kg je zhruba max. brutto váha obsazené kabiny, se kterou počítám, asi bych pro klid duše hledal něco s trochu vyšší kapacitou, toto byl jen příklad.
Díky, já si tvých vstupů vážím, proto jsem téma založil, abych se o dané problematice něco dozvěděl, pokud to vyznívá jinak, tak je to jen nedorozumění. Ten pohon z inzerátu je evidentně na úplně jinou kategorii zátěže (už podle vrat k výtahu to bude zvedat brutto alespoň půl tuny) a provozu (automatika, rychlost, 24/7)*, věřím, že by to bylo spolehlivé, ale je to imho strašně předimenzované. Tady se budou vozit jen poučení lidé tak jako desetkrát denně?, bude to jezdit pomalu, ovládání bude asi čistě manuální (plus koncáky atp.), něco primitivního na přivolání pomoci se vymyslí atd. A nemusím tam dát levný činský zvedák, šlo o princip.
T.
*Pánovi jsem schválně zkoušel volat, abych se ho na tyto věci poptal (nikde v inzerátu to nevidim), ale nebral to, když by se ozval, dám sem update.
EDIT: Teď vidím, že jsi sem psal "Něco podobného jsem kdysi opravoval a ten byl na 500kg a sloužil na vyvážení popelnic ze sklepa", takže tu nosnost asi odhaduju plus mínus správně, ten provoz možná ne..
Naposledy upravil(a) Thomeeque dne 24. 4. 2025, 3:29, celkem upraveno 1 x.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Ale to je uplne jedno, ci to pojde raz tyzdenne, alebo 200x denne. Ak tam mas ludi, tak za mojich cias sa pre vytah bral koeficient bezp. 7. A aj tak sa tusim minuly rok v Prahe jeden zdrbal. Ja to mam predimenzovane 10-20x a aj tak sa stroj nesmie pohnut, ak okolo neho budu ludia.
Nepodarilo sa mi nájsť celkovú fotku, ale bočné stojky a horný priečnik stále používam pre zdvihnutie bremena.
Spájacie prvky som nechal vypáliť a skladal pre elimináciu zvarov, nakoľko som len taký elektródový lepič.
Ak to nebudeš mať vo svojej domácnosti, asi by som sa do toho veľmi nehrnul. Nemusíš hneď domyslieť všetky okolnosti ktoré môžu nastať... a ak sú v tej domácnosti ešte deti, to by som hneď zavrhol.
Ahoj
Já ještě na pár důležitých věcí , které by jsi měl vzít v potaz při konstrukci výtahu zapoměl .Na fotce strojovny výtahu jsem šipkou s číslem jedna označil výstupní otvor na zadním čele motoru,kde je prodloužená hřídel motoru . Šipkou s Číslem dva jsem označil elektromagnetickou brzdu
Na druhe foto jsem šipkou s cislem 3 označil onen zmiňovaný bezpečnostní prvek masivní spínač který je mechanicky spojený spřažený s poháněcí hřídelý
( Zapoměl jsem říci že přívodní napájecí kabel rozvaděče výtahu je nejdříve zapojen do tohoto spešl vypínače Kdyby se hřídel otočila vícekrát než je nastaveno dojde k rozepnutí vypínače a odpojení přívodu napětí do celého rozvaděče ,a zastavení výtahu jak jednoduché a geniální)
Proč to píšu? Sem tam se stane , že dojde k poruše výtahu třeba -výpadek elektřiny , odešel koncak dveří,atd sem tam se to výjimečně stane
A právě konkrétně U této strojovny to konstruktéři vyřešili následovně já sám to občas v naší strojovně výtahu také dělám máme ten samý typ strojovny jenom větší. Modelová situace dojde k výpadků elektřiny kabina zůstane zasekla v mezi poloze lidé jsou zoufalí křičí o pomoc zvoní na zvonek. Pomoc je v tomto případě jednoduchá. Jednou rukou zatlačím a odmáčknou mechanickou třecí bubnovou brzdu která je jinak ovládaná elektromagnetem . Když je brzda sepnuta odjištěná tak nebrzdí a jakmile magnet odpadne a ztratí napětí , tak se brzda zabrzdi automaticky přes pružinu
Brzdu tedy odbrzdím a současně zasunu do trubky- otvoru v motoru mechanické plechové kolo a rukou tímto kolem otáčím a tím otáčím rotorem motoru a točím tak samotnou hřídeli a jedu výtahem do polohy , aby lidé mohli vystoupit
Je to hrozná dřina ale funguje je to bez chyby již 50let ten motor je strašně zpřevodovaný do síly do pomala a ten motor by i zastavil bez té brzdy ale chvili by to setrvačností trvalo a takto vždy přesně zastaví na pozici a navíc jako bonus mas další bezpečnostní pojistku brzdu která je trvale zabrzděna a zapíná- odbržduje pouze při chodu motoru.
Tato strojovna je sice zastaralá, nemoderní, těžká,nevzhledná,sem tam trochu orezlá, ale naprosto konstrukčně promyšlená,jednoduchá masivní a spolehlivá a nemá žádnou nesmyslnou elektroniku a byla přímo navržena a vyrobena pro bezpečnou přepravu osob a nákladu . Nic jiného bych opakuji , když už bych se pouštěl do výtahu nepoužil .
Já ještě na pár důležitých věcí , které by jsi měl vzít v potaz při konstrukci výtahu zapoměl .Na fotce strojovny výtahu jsem šipkou s číslem jedna označil výstupní otvor na zadním čele motoru,kde je prodloužená hřídel motoru . Šipkou s Číslem dva jsem označil elektromagnetickou brzdu
Na druhe foto jsem šipkou s cislem 3 označil onen zmiňovaný bezpečnostní prvek masivní spínač který je mechanicky spojený spřažený s poháněcí hřídelý
( Zapoměl jsem říci že přívodní napájecí kabel rozvaděče výtahu je nejdříve zapojen do tohoto spešl vypínače Kdyby se hřídel otočila vícekrát než je nastaveno dojde k rozepnutí vypínače a odpojení přívodu napětí do celého rozvaděče ,a zastavení výtahu jak jednoduché a geniální)
Proč to píšu? Sem tam se stane , že dojde k poruše výtahu třeba -výpadek elektřiny , odešel koncak dveří,atd sem tam se to výjimečně stane
A právě konkrétně U této strojovny to konstruktéři vyřešili následovně já sám to občas v naší strojovně výtahu také dělám máme ten samý typ strojovny jenom větší. Modelová situace dojde k výpadků elektřiny kabina zůstane zasekla v mezi poloze lidé jsou zoufalí křičí o pomoc zvoní na zvonek. Pomoc je v tomto případě jednoduchá. Jednou rukou zatlačím a odmáčknou mechanickou třecí bubnovou brzdu která je jinak ovládaná elektromagnetem . Když je brzda sepnuta odjištěná tak nebrzdí a jakmile magnet odpadne a ztratí napětí , tak se brzda zabrzdi automaticky přes pružinu
Brzdu tedy odbrzdím a současně zasunu do trubky- otvoru v motoru mechanické plechové kolo a rukou tímto kolem otáčím a tím otáčím rotorem motoru a točím tak samotnou hřídeli a jedu výtahem do polohy , aby lidé mohli vystoupit
Je to hrozná dřina ale funguje je to bez chyby již 50let ten motor je strašně zpřevodovaný do síly do pomala a ten motor by i zastavil bez té brzdy ale chvili by to setrvačností trvalo a takto vždy přesně zastaví na pozici a navíc jako bonus mas další bezpečnostní pojistku brzdu která je trvale zabrzděna a zapíná- odbržduje pouze při chodu motoru.
Tato strojovna je sice zastaralá, nemoderní, těžká,nevzhledná,sem tam trochu orezlá, ale naprosto konstrukčně promyšlená,jednoduchá masivní a spolehlivá a nemá žádnou nesmyslnou elektroniku a byla přímo navržena a vyrobena pro bezpečnou přepravu osob a nákladu . Nic jiného bych opakuji , když už bych se pouštěl do výtahu nepoužil .
SCHAUBLIN 53,GACK K15,GACK H185,Weiler,Condor 81, RB40, Avia fnc 25, a další
Já bych to neviděl zas tak dramaticky , když se podívám co se používá na stavbách za vrátky . určitě bych použil značkový naviják s cca 2,5 nosností a pro dobrý pocit bych osadil dva ty zachytávače - což je fakt dobrá fičura , plošina by směrem nahuru s sebou mohla vytahovat z kazety nějakou sít proti vniknutí pod ní , nebo prostě prostor oplotit a osadit el zámky . Určitě to jde vyrobit tak aby to bylo bezpečné a spolehlivé i v domácích podmínkách .Samo že ne na prodej.
.... anebo použít tu hydraulickou věž z VZV
je to celý masivně předimenzovaný, řetězy jsou zdvojený, i když tam v katastrofickém případě praskne trubka tak to jen trochu rychleji sjede dolů - ale nespadne to
i ta klapací háková západka jako na heveru Motex blahé paměti by tam šla dodělat
...
anebo to pojmout úplně jinak
samozřejmě existují profesionální řešení
viz třeba Vecom, Altech, Manus Prostějov a mnoho dalších
je to samozřejmě o řád dražší, ale lze na to sehnat dotace
samo je to hromada papírování atd., ale možná by to taky byla cesta a ve finále by to zas o tolik dražší než nějaká stavba být nemuselo
je to celý masivně předimenzovaný, řetězy jsou zdvojený, i když tam v katastrofickém případě praskne trubka tak to jen trochu rychleji sjede dolů - ale nespadne to
i ta klapací háková západka jako na heveru Motex blahé paměti by tam šla dodělat
...
anebo to pojmout úplně jinak
samozřejmě existují profesionální řešení
viz třeba Vecom, Altech, Manus Prostějov a mnoho dalších
je to samozřejmě o řád dražší, ale lze na to sehnat dotace
samo je to hromada papírování atd., ale možná by to taky byla cesta a ve finále by to zas o tolik dražší než nějaká stavba být nemuselo
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
A co ubourat horní patro a postavit ho vedle ? tím zmizí problém s výtahem .Jak tak koukám tak postavit výtah pro invalidu je úkol pro NASA ,přitom schodišťový výtah dělá kdejakej jouda a to že z něj někdo vypadne je pravděpodobnější než u toho ce se tu řeší.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Díky, žádné děti ani domácí mazlíčci, kdyby náhodou nějaká návštěva, celé se to vypne (pokud si nevyškemrají demo
Díky, když to shrnu, popisuješ, jak tento pohon řeší:
1. přejezd někam mimo
2. automatickou brzdu jako další jištění nechtěného pohybu
3. situaci, kdy výtah zůstane zaseklý mezi patry kvůli výpadku elektřiny atp.
Za mne:
Ad 1. Já tam plánuji koncové spínače a navíc výtah pojede jen, pokud cestující bude držet zmáčklé tlačítko, imho dostatečné.
Ad 2. Ty navijáky mají také brzdu, která je aktivní, pokud na ní není přivedeno řídící napětí, tj. v principu to samé (nevím, jestli je tam i možnost převzít ovládání brzdy manuálně).
Ad 3. Tato situace u mne není tak kritická jako u tvého výtahu, zaseklého někde uprostřed několik desítek metrů hluboké uzavřené šachty, bude to celé otevřené, člověk buď sám vyleze nahoru, sleze dolu nebo mu tam někdo třeba zezhora přistaví žebřík atp.
Díky. Zběžně jsem si to VZV oměřil z fotek, imho bych se s tím do daného otvoru nevešel nebo bych musel velmi omezit samotnou kabinu a vůbec, celé by to bylo nepřiměřeně monstrózní.
Na profi firmy koukám pro inspiraci, vím o nich
Dík! Měl bys tip na značkový naviják? Jak říkám, celkovou váhu ke zvedání vidím někde kolem 150Kg (do 200 určitě.. .doufámpacka píše: ↑24. 4. 2025, 9:30 Já bych to neviděl zas tak dramaticky , když se podívám co se používá na stavbách za vrátky . určitě bych použil značkový naviják s cca 2,5 nosností a pro dobrý pocit bych osadil dva ty zachytávače - což je fakt dobrá fičura , plošina by směrem nahuru s sebou mohla vytahovat z kazety nějakou sít proti vniknutí pod ní , nebo prostě prostor oplotit a osadit el zámky . Určitě to jde vyrobit tak aby to bylo bezpečné a spolehlivé i v domácích podmínkách .Samo že ne na prodej.
T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Keby som to robil, použijem retazovy kladkostroj. Napr. Balkankar 250kg s moznostou kladky na 500kg. Je to original 2 rychlostne. Na prvu rychlost by to bolo asi pomale.
Neviem ci by si pochodil s FM, lebo na zdvihacich zariadeniach som videl automaticku brzdu, kuzelovy rotor motoru a kuzelova brzda.
Neviem ci by si pochodil s FM, lebo na zdvihacich zariadeniach som videl automaticku brzdu, kuzelovy rotor motoru a kuzelova brzda.
Ahoj kluci
Ahoj Tomáši
Tak já se musím k něčemu přiznat dneska jsme betonovali v patře a potřeboval jsem dostat nahoru o patro víš asi dva kubíky betonu.
Bylo to narychlo pršelo a kluci nemohli dělat venku fasádu a tak jelikoz ted mam práci uvnitř tak jsem měl možnost vzít si dva zedníky a přidavače . Na nic jsem nečekal a ráno si přivstal a v patře z haki lešení postavil kostičku pod střechou a na ni připevnil dlouhý podélník z Hakiny . Vše jsem svázal řetězy a druhý konec podélníku jsem zapřel trámem o krokev ,ve střeše a ten jsem do ní i přišrouboval.
Na druhou stranu podélníku , který jsem vystrčil ven stavebním otvorem v patře jsem řetězem přivázal malý profi řetězový jeřábek-ještě vyrobeno made in England . Byl na 125 kg ale je velmi předimenzovaný A tak v pohodě kolečko , s betonem zvednul. Do jeřabku jsem nacvakl čtyřhak asi na 15 tun , co jsem našel v garáži byl těžký, jak prase .Bylo super ,že šly řetězy zkrátit dle potřeby a bonus byly velké zajišťovací háky , které šli krásně nacvaknout kolem trubky - rámu kolečka .
Za dvě hodiny jsem měl výtah vyrobený, z toho,co dům dal homemade , ale takhle ho Tome nedělej
Tady kážu o bezpečnosti se uplně stydím
Při zvedání pod tím samo nikdo nestál . Šlo to jak na drátkách
Ahoj Tomáši
Tak já se musím k něčemu přiznat dneska jsme betonovali v patře a potřeboval jsem dostat nahoru o patro víš asi dva kubíky betonu.
Bylo to narychlo pršelo a kluci nemohli dělat venku fasádu a tak jelikoz ted mam práci uvnitř tak jsem měl možnost vzít si dva zedníky a přidavače . Na nic jsem nečekal a ráno si přivstal a v patře z haki lešení postavil kostičku pod střechou a na ni připevnil dlouhý podélník z Hakiny . Vše jsem svázal řetězy a druhý konec podélníku jsem zapřel trámem o krokev ,ve střeše a ten jsem do ní i přišrouboval.
Na druhou stranu podélníku , který jsem vystrčil ven stavebním otvorem v patře jsem řetězem přivázal malý profi řetězový jeřábek-ještě vyrobeno made in England . Byl na 125 kg ale je velmi předimenzovaný A tak v pohodě kolečko , s betonem zvednul. Do jeřabku jsem nacvakl čtyřhak asi na 15 tun , co jsem našel v garáži byl těžký, jak prase .Bylo super ,že šly řetězy zkrátit dle potřeby a bonus byly velké zajišťovací háky , které šli krásně nacvaknout kolem trubky - rámu kolečka .
Za dvě hodiny jsem měl výtah vyrobený, z toho,co dům dal homemade , ale takhle ho Tome nedělej
Při zvedání pod tím samo nikdo nestál . Šlo to jak na drátkách
SCHAUBLIN 53,GACK K15,GACK H185,Weiler,Condor 81, RB40, Avia fnc 25, a další
