Co jste dneska bastlili?
pěkný
Co je to za trubky?
Co je to za trubky?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Díky.
Jsou to trubky od značky Columbus. Jedná se o jejich slitinu chromolybdenové oceli. Některé mají jednotnou tloušťkáu stěny, některé jsou zeslabované.
Pro zajímavost tloušťka na koncích trubek se pohybuje od 0.65 do 0.9mm. A spodní a horní rámová trubka je zušlechtěna z výroby na tuším 1300 MPa pevnosti v tahu.
Paráda ! Kolik to prosím tě váží ?capajev píše: ↑30. 4. 2025, 7:45Díky.
Jsou to trubky od značky Columbus. Jedná se o jejich slitinu chromolybdenové oceli. Některé mají jednotnou tloušťkáu stěny, některé jsou zeslabované.
Pro zajímavost tloušťka na koncích trubek se pohybuje od 0.65 do 0.9mm. A spodní a horní rámová trubka je zušlechtěna z výroby na tuším 1300 MPa pevnosti v tahu.
- Ben Ash
- Site Admin
- Příspěvky: 1405
- Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Mám to chápat tak že jsou tam dva řetězy? Nepřesmýká se?pafik píše: ↑29. 4. 2025, 7:58 Specielně pro ty, co dělají něco pro cyklistiku.
"Dvourychlostní nába" na dráhu. Kdysi to někdo vymyslel, UCI mu to potom zakázala používat. Poenta je, že na středové ose jsou nasazené dva převodníky, na zadní nábě dvě kolečka. Jedno pevné, druhé (vnější) je volnoběžka. Každý převod je jiný, ten s volnoběžkou je lehčí. Dotyčný to používal v disciplínách typu pevný kilometru, stíhačka, .. prostě tam, kde se startovalo z nulové rychlosti. Funguje to tak, že před startem se natočí zadním kolem v protisměru poloha, kdy jsou oba pastorky u sebe (volnoběžka je zafixovaná na konci náby, druhý pastorek je plovoucí). Při startu začne zabírat nejdřív volnoběžka, tím se jezdec rychleji rozjede na lehčí převod. Druhý pastorek se začne posouvat (šroubovat po nábě) směrem ke středu, po cca 10ti otáčkách v okamžiku, kdy dojde na doraz, začne zabírat on, volnoběžka se protáčí dozadu (cvrliká, to musí být hrozný při závodě).
IMG_20250428_154241_993.jpg IMG_20250428_154321_631.jpg
Kamarád chtěl použít originál zadní disk a upravit nábu. Úprava spočívala v podstatě jen v prodloužení závitu. Nicméně jak jsem zjistil při demontáži, všechno bylo do sebe zalepený lepidlem, takže jsem musel Proxxonem a malou frézou rozřezat a rozlámat jednu hliníkovou pokličku, odvrtat 4 šrouby M5, odfrézovat kus pokličky uvnitř disku, to vše se staženou pr...lí, že jestli mi to ujede, tak zničím ten disk. Nakonec to dopadlo dobře, pak už jen práce konstruktivní, ne destruktivní. Osoustružit krátký závit na nábě, narazit a nalepit na ní kus materiálu, na kterém jsem udělal nový závit, novou pokličku a 4 nové šrouby (jelikož jsem při odvrtávání starých poničil trochu díry, tak jsem udělal imbusy M7), dvě kontramatky k volnoběžce.
Všechno materiál 7075 T6. Lepit do sebe si to bude kamarád, už to nechci ani vidět.
Per aspera ad astra
Chápeš to správně. Dva převodníky, dvě kolečka vzadu, dva řetězy. Je to sice těžší, než klasická dráhovka s jedním pevným převodem, ale na dráze ten rozdíl váhy nemá vliv. Primární výhodou byla akcelerace po startu.
Dokonce bylo kdysi období, když se jel rekord v hodinovce, tak se dělaly kola co nejtěžší. Chvíli to trvalo, než to dotyčný rozjel, ale pak to díky setrvačnosti drželo rychlost v zatáčkách (tam se mění klopení dráhy a tím pádem na přechodech bylo potřeba vyvinout okamžitou vyšší sílu).
Pořád se něco vymýšlí; občas je to o marketingu, občas to opravdu funguje.
Dokonce bylo kdysi období, když se jel rekord v hodinovce, tak se dělaly kola co nejtěžší. Chvíli to trvalo, než to dotyčný rozjel, ale pak to díky setrvačnosti drželo rychlost v zatáčkách (tam se mění klopení dráhy a tím pádem na přechodech bylo potřeba vyvinout okamžitou vyšší sílu).
Pořád se něco vymýšlí; občas je to o marketingu, občas to opravdu funguje.
Columbus prodává celý sady, tohle je která? Nebo jsi to kombinoval?capajev píše: ↑30. 4. 2025, 7:45Díky.
Jsou to trubky od značky Columbus. Jedná se o jejich slitinu chromolybdenové oceli. Některé mají jednotnou tloušťkáu stěny, některé jsou zeslabované.
Pro zajímavost tloušťka na koncích trubek se pohybuje od 0.65 do 0.9mm. A spodní a horní rámová trubka je zušlechtěna z výroby na tuším 1300 MPa pevnosti v tahu.
Já mám rám ze sady EL oversize, pevnost 1200 MPa. Už se nedělá, ale v té době to bylo to nejlepší, co šlo sehnat.
Mohl bych podle geometrie mozna odhadnout, ale neumim to
- je to pro cistokrevnou silnicku nebo pro gravel?
Cyklokros bys asi nedelal
.
Znalci by mozna napovedelo "hlavove slozeni" nebo uvedeny material trubek, ale ja se fakt nechytam ...

Cyklokros bys asi nedelal

Znalci by mozna napovedelo "hlavove slozeni" nebo uvedeny material trubek, ale ja se fakt nechytam ...
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Geometrie je mezi něco mezi gravlem a cyklokrosem. Zadání bylo dost specifické

Podle hlavového složení to moc poznat nejde. Hlavová trubka je pro složení IS52/IS52 kvůli plně vnitřnímu vedení brzdových hadic. Aby se nemuselo spoléhat na speciální tvarový sloupek vidlice.
Taky jsem přemýšlel o typu kola, vylezl z toho gravel. Ne že bych to takhle podle obrázku poznal, to ne. Ale jsou teď v módě
.
Přiznám se, že nějak nevidím důvod si ho pořizovat; mám čistokrevnou silničku, horáka jsem kdysi měl a když jsem byl na srazech, kde se jezdil lehkej terén a silnice, tak jsem obouval tenké pláště s trekingovým vzorem. Naposled jsem takhle jel z Rožnova na Lysou horu (a z5)
.

Přiznám se, že nějak nevidím důvod si ho pořizovat; mám čistokrevnou silničku, horáka jsem kdysi měl a když jsem byl na srazech, kde se jezdil lehkej terén a silnice, tak jsem obouval tenké pláště s trekingovým vzorem. Naposled jsem takhle jel z Rožnova na Lysou horu (a z5)

Taky sem si řikával, že přeci bike a silnice je jasná volba. Ejhle, přehoupla se 40ka, mladej zesílil a na biku 29" už jsem mu na svým 26" nestačil a na silničce sem zas byl značně limitovanej trasou u nás v Krkonoších. Vyzkoušel jsem si u známýho gravelu a teď už jezdim jen na ní 

Prehoupne se ti dalsi hranice a pak to bude resit uz e-bikejenicek píše: ↑30. 4. 2025, 5:34 Taky sem si řikával, že přeci bike a silnice je jasná volba. Ejhle, přehoupla se 40ka, mladej zesílil a na biku 29" už jsem mu na svým 26" nestačil a na silničce sem zas byl značně limitovanej trasou u nás v Krkonoších. Vyzkoušel jsem si u známýho gravelu a teď už jezdim jen na ní![]()

Ted mi mladej ujizdi jen z kopce - ja uz ty drsny sjezdy lesem tak nedavam ...
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Za mne výhoda gravelu oproti xc biku je v 3 pozičním držení rydel (berany), při použití širokých plášťů zas o tolik rychlejší není, tam už záleží na převodových možnostech každého kola.
Oproti silničce tak možnost zvládat větší terén. Na té silničce taky leckteré polní a lesní cesty jsou sjet, ale je to spíš nouze. Třeba výlet 100km půl na půl mimo silnice bych jet nechtěl. Ten gravel je pak mnohem pohodlnější a na svejch kostech to teda cejtím
Oproti silničce tak možnost zvládat větší terén. Na té silničce taky leckteré polní a lesní cesty jsou sjet, ale je to spíš nouze. Třeba výlet 100km půl na půl mimo silnice bych jet nechtěl. Ten gravel je pak mnohem pohodlnější a na svejch kostech to teda cejtím

E-bike si pořídím, až mi doktor odmítne prodloužit potvrzení, že můžu řídit

Jinak v něm nevidím žádný plus. Když se chci kochat a koukat, jak kvete žlutě babiš (třeba teď), vytáhnu mašinu.
Cca minus 5 let zpatky jsem mel stejny nazor - ale obecne ti ubyde kroutak i okamzity vykon - a je to jen dopomoc - nemyslim elektricke motorky, ale skutecny e-bike, kde kdyz neslapes, tak nedava ani watt ...
A samozrejme zadny svindl s precipovanim pres 25 km/h - to at si davaji ti s nedostatecnym egem


A kochat se muzes i s ebikem - kde je psano, ze musis furt valit ostopero jako idiot ...
Jedina nevyhoda je, ze musis kalkulovat dojezd, pripadne nabijeni - bud cestou nabijecky nebo nabijecku sebou.
Ale zatim jsem dal max. 80 km (pres Brdy Pribram Praha) a zbylo jeste 10%.
Nepouzivas snad bryle ...? Pokud ne, mas stesti (mozna zatim), pokud ano, tak ti to asi blbe neprijde.
To same zubni protezy atd ...
Proste nahrada/dopomoc oproti drivejsku, ktery uz neni ...

Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...