Co jste dneska bastlili?

Odpovědět
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7379
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

30. 4. 2025, 6:50

pěkný
Co je to za trubky?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
capajev
Příspěvky: 465
Registrován: 6. 12. 2021, 9:05
Bydliště: Praha 8 - Bohnice

30. 4. 2025, 7:45

testone píše: 30. 4. 2025, 6:50 pěkný
Co je to za trubky?
Díky.
Jsou to trubky od značky Columbus. Jedná se o jejich slitinu chromolybdenové oceli. Některé mají jednotnou tloušťkáu stěny, některé jsou zeslabované.
Pro zajímavost tloušťka na koncích trubek se pohybuje od 0.65 do 0.9mm. A spodní a horní rámová trubka je zušlechtěna z výroby na tuším 1300 MPa pevnosti v tahu.
Milan199
Příspěvky: 3339
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

30. 4. 2025, 7:48

capajev píše: 30. 4. 2025, 7:45
testone píše: 30. 4. 2025, 6:50 pěkný
Co je to za trubky?
Díky.
Jsou to trubky od značky Columbus. Jedná se o jejich slitinu chromolybdenové oceli. Některé mají jednotnou tloušťkáu stěny, některé jsou zeslabované.
Pro zajímavost tloušťka na koncích trubek se pohybuje od 0.65 do 0.9mm. A spodní a horní rámová trubka je zušlechtěna z výroby na tuším 1300 MPa pevnosti v tahu.
Paráda ! Kolik to prosím tě váží ?
Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1405
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

30. 4. 2025, 7:54

pafik píše: 29. 4. 2025, 7:58 Specielně pro ty, co dělají něco pro cyklistiku.
"Dvourychlostní nába" na dráhu. Kdysi to někdo vymyslel, UCI mu to potom zakázala používat. Poenta je, že na středové ose jsou nasazené dva převodníky, na zadní nábě dvě kolečka. Jedno pevné, druhé (vnější) je volnoběžka. Každý převod je jiný, ten s volnoběžkou je lehčí. Dotyčný to používal v disciplínách typu pevný kilometru, stíhačka, .. prostě tam, kde se startovalo z nulové rychlosti. Funguje to tak, že před startem se natočí zadním kolem v protisměru poloha, kdy jsou oba pastorky u sebe (volnoběžka je zafixovaná na konci náby, druhý pastorek je plovoucí). Při startu začne zabírat nejdřív volnoběžka, tím se jezdec rychleji rozjede na lehčí převod. Druhý pastorek se začne posouvat (šroubovat po nábě) směrem ke středu, po cca 10ti otáčkách v okamžiku, kdy dojde na doraz, začne zabírat on, volnoběžka se protáčí dozadu (cvrliká, to musí být hrozný při závodě).

IMG_20250428_154241_993.jpg IMG_20250428_154321_631.jpg

Kamarád chtěl použít originál zadní disk a upravit nábu. Úprava spočívala v podstatě jen v prodloužení závitu. Nicméně jak jsem zjistil při demontáži, všechno bylo do sebe zalepený lepidlem, takže jsem musel Proxxonem a malou frézou rozřezat a rozlámat jednu hliníkovou pokličku, odvrtat 4 šrouby M5, odfrézovat kus pokličky uvnitř disku, to vše se staženou pr...lí, že jestli mi to ujede, tak zničím ten disk. Nakonec to dopadlo dobře, pak už jen práce konstruktivní, ne destruktivní. Osoustružit krátký závit na nábě, narazit a nalepit na ní kus materiálu, na kterém jsem udělal nový závit, novou pokličku a 4 nové šrouby (jelikož jsem při odvrtávání starých poničil trochu díry, tak jsem udělal imbusy M7), dvě kontramatky k volnoběžce.
Všechno materiál 7075 T6. Lepit do sebe si to bude kamarád, už to nechci ani vidět :) .
Mám to chápat tak že jsou tam dva řetězy? Nepřesmýká se?
Per aspera ad astra
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2904
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

30. 4. 2025, 8:05

Chápeš to správně. Dva převodníky, dvě kolečka vzadu, dva řetězy. Je to sice těžší, než klasická dráhovka s jedním pevným převodem, ale na dráze ten rozdíl váhy nemá vliv. Primární výhodou byla akcelerace po startu.
Dokonce bylo kdysi období, když se jel rekord v hodinovce, tak se dělaly kola co nejtěžší. Chvíli to trvalo, než to dotyčný rozjel, ale pak to díky setrvačnosti drželo rychlost v zatáčkách (tam se mění klopení dráhy a tím pádem na přechodech bylo potřeba vyvinout okamžitou vyšší sílu).
Pořád se něco vymýšlí; občas je to o marketingu, občas to opravdu funguje.
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2904
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

30. 4. 2025, 8:08

capajev píše: 30. 4. 2025, 7:45
testone píše: 30. 4. 2025, 6:50 pěkný
Co je to za trubky?
Díky.
Jsou to trubky od značky Columbus. Jedná se o jejich slitinu chromolybdenové oceli. Některé mají jednotnou tloušťkáu stěny, některé jsou zeslabované.
Pro zajímavost tloušťka na koncích trubek se pohybuje od 0.65 do 0.9mm. A spodní a horní rámová trubka je zušlechtěna z výroby na tuším 1300 MPa pevnosti v tahu.
Columbus prodává celý sady, tohle je která? Nebo jsi to kombinoval?
Já mám rám ze sady EL oversize, pevnost 1200 MPa. Už se nedělá, ale v té době to bylo to nejlepší, co šlo sehnat.
capajev
Příspěvky: 465
Registrován: 6. 12. 2021, 9:05
Bydliště: Praha 8 - Bohnice

30. 4. 2025, 9:30

Celé sady už moc nefrčí, alespoň z mého vnímání. Columbus dodává 1 možná 2, co vím. Ale trubek z různých produktových řad, spoustu. Mám tedy poskládáno, tak abych dostal co potřebuju.
lapa
medaile za lepsi forum
Příspěvky: 2886
Registrován: 6. 5. 2009, 7:18
Bydliště: Praha

30. 4. 2025, 9:49

Mohl bych podle geometrie mozna odhadnout, ale neumim to :) - je to pro cistokrevnou silnicku nebo pro gravel?
Cyklokros bys asi nedelal :).
Znalci by mozna napovedelo "hlavove slozeni" nebo uvedeny material trubek, ale ja se fakt nechytam ...
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
capajev
Příspěvky: 465
Registrován: 6. 12. 2021, 9:05
Bydliště: Praha 8 - Bohnice

30. 4. 2025, 9:58

lapa píše: 30. 4. 2025, 9:49 Mohl bych podle geometrie mozna odhadnout, ale neumim to :) - je to pro cistokrevnou silnicku nebo pro gravel?
Cyklokros bys asi nedelal :).
Znalci by mozna napovedelo "hlavove slozeni" nebo uvedeny material trubek, ale ja se fakt nechytam ...
Geometrie je mezi něco mezi gravlem a cyklokrosem. Zadání bylo dost specifické :-), a cílem bylo vytvořit rám, kterej bude pěkně jezdit se širokejma gravl plášťema v lehkém terénu, ale i s úzkými plášti na zpevněných cestách.
Podle hlavového složení to moc poznat nejde. Hlavová trubka je pro složení IS52/IS52 kvůli plně vnitřnímu vedení brzdových hadic. Aby se nemuselo spoléhat na speciální tvarový sloupek vidlice.
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2904
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

30. 4. 2025, 4:35

Taky jsem přemýšlel o typu kola, vylezl z toho gravel. Ne že bych to takhle podle obrázku poznal, to ne. Ale jsou teď v módě :) .
Přiznám se, že nějak nevidím důvod si ho pořizovat; mám čistokrevnou silničku, horáka jsem kdysi měl a když jsem byl na srazech, kde se jezdil lehkej terén a silnice, tak jsem obouval tenké pláště s trekingovým vzorem. Naposled jsem takhle jel z Rožnova na Lysou horu (a z5) :).
Uživatelský avatar
jenicek
Příspěvky: 1737
Registrován: 17. 9. 2018, 9:35
Bydliště: Vedle Trautenberka

30. 4. 2025, 5:34

Taky sem si řikával, že přeci bike a silnice je jasná volba. Ejhle, přehoupla se 40ka, mladej zesílil a na biku 29" už jsem mu na svým 26" nestačil a na silničce sem zas byl značně limitovanej trasou u nás v Krkonoších. Vyzkoušel jsem si u známýho gravelu a teď už jezdim jen na ní :lol:
lapa
medaile za lepsi forum
Příspěvky: 2886
Registrován: 6. 5. 2009, 7:18
Bydliště: Praha

30. 4. 2025, 5:46

jenicek píše: 30. 4. 2025, 5:34 Taky sem si řikával, že přeci bike a silnice je jasná volba. Ejhle, přehoupla se 40ka, mladej zesílil a na biku 29" už jsem mu na svým 26" nestačil a na silničce sem zas byl značně limitovanej trasou u nás v Krkonoších. Vyzkoušel jsem si u známýho gravelu a teď už jezdim jen na ní :lol:
Prehoupne se ti dalsi hranice a pak to bude resit uz e-bike :).
Ted mi mladej ujizdi jen z kopce - ja uz ty drsny sjezdy lesem tak nedavam ...
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
capajev
Příspěvky: 465
Registrován: 6. 12. 2021, 9:05
Bydliště: Praha 8 - Bohnice

1. 5. 2025, 5:55

Za mne výhoda gravelu oproti xc biku je v 3 pozičním držení rydel (berany), při použití širokých plášťů zas o tolik rychlejší není, tam už záleží na převodových možnostech každého kola.
Oproti silničce tak možnost zvládat větší terén. Na té silničce taky leckteré polní a lesní cesty jsou sjet, ale je to spíš nouze. Třeba výlet 100km půl na půl mimo silnice bych jet nechtěl. Ten gravel je pak mnohem pohodlnější a na svejch kostech to teda cejtím :-)
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2904
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

1. 5. 2025, 9:04

lapa píše: 30. 4. 2025, 5:46 ....

Prehoupne se ti dalsi hranice a pak to bude resit uz e-bike :).
Ted mi mladej ujizdi jen z kopce - ja uz ty drsny sjezdy lesem tak nedavam ...
E-bike si pořídím, až mi doktor odmítne prodloužit potvrzení, že můžu řídit :) .
Jinak v něm nevidím žádný plus. Když se chci kochat a koukat, jak kvete žlutě babiš (třeba teď), vytáhnu mašinu.
lapa
medaile za lepsi forum
Příspěvky: 2886
Registrován: 6. 5. 2009, 7:18
Bydliště: Praha

1. 5. 2025, 11:44

pafik píše: 1. 5. 2025, 9:04
lapa píše: 30. 4. 2025, 5:46 ....

Prehoupne se ti dalsi hranice a pak to bude resit uz e-bike :).
Ted mi mladej ujizdi jen z kopce - ja uz ty drsny sjezdy lesem tak nedavam ...
E-bike si pořídím, až mi doktor odmítne prodloužit potvrzení, že můžu řídit :) .
Jinak v něm nevidím žádný plus. Když se chci kochat a koukat, jak kvete žlutě babiš (třeba teď), vytáhnu mašinu.
Cca minus 5 let zpatky jsem mel stejny nazor - ale obecne ti ubyde kroutak i okamzity vykon - a je to jen dopomoc - nemyslim elektricke motorky, ale skutecny e-bike, kde kdyz neslapes, tak nedava ani watt ...
A samozrejme zadny svindl s precipovanim pres 25 km/h - to at si davaji ti s nedostatecnym egem :lol: - kdyz obcas vidim, co si za piiip porizuje ekola a navic precipovana a znam je, ze v zivote nesportovali - jen cekam, kdy prijde parte :lol:.

A kochat se muzes i s ebikem - kde je psano, ze musis furt valit ostopero jako idiot ...
Jedina nevyhoda je, ze musis kalkulovat dojezd, pripadne nabijeni - bud cestou nabijecky nebo nabijecku sebou.
Ale zatim jsem dal max. 80 km (pres Brdy Pribram Praha) a zbylo jeste 10%.

Nepouzivas snad bryle ...? Pokud ne, mas stesti (mozna zatim), pokud ano, tak ti to asi blbe neprijde.
To same zubni protezy atd ...
Proste nahrada/dopomoc oproti drivejsku, ktery uz neni ... :lol:
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Odpovědět

Zpět na „výrobky a obrobky“