Pořízení frézky
Největší "bordel" je od špon a emulze při rozvrtávání, kdy se špony motaj na vrták a rozhazujou emulzi nebo odlítávaj po okolí. S touhle sestavou si nedovedu představit rozvrtávat výsuvnou pinolou. Jednak se k páce pinoly blbě dostaneš a když si stoupněš zepředu a otevřeš dvířka, tak se nedostaneš na páky posuvů.
Super přehled, si asi vytisknu

A proč ve formě 6hr tyčí, když je to na nenamáhané díly, člověk (možná jen laik jako já) by takový tvar čekal na něco, co se bude utahovat (matice...), není v tom rozpor?
Ď, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Automatovka je běžně dostupná i jako "hlazenka" kruhový průřez.
Dělá se z toho kde co, tam kde to pevnostně vyhoví. Na matice a šrouby běžné jakosti bohatě stačí.
Pokud potřebuješ vyšší pevnost tak i 12050 existuje v šestihranu. Když to má být "lepší" tak 15142 QT. Pokud ti nevyhoví ani ta, musíš použít 15260 a nechat to zušlechtit.
Pokud myslíš ty na štítu, pak to není hliník. Je to nakreslené ve Fusionu a vytisknuté z PETG-GF na Bambulabce.zverodoktor píše: ↑4. 5. 2025, 8:24To sa teda podarilo, odtieň je na nerozoznanie. Odkiaľ si kupoval tie hliníkové spojovacie prvky?
typicky se z 6hr tyčí z automatovky dělá tohle přestože je to určeno k použití ve vysokotlaké hydraulice, tak to pevnostně zjevně vyhoví i z té automatovky
pak je rozhodující kriterium obrobitelnost
....
kupodivu obyčejný šroubek je podstatně víc namáhaný
lze si to snadno vyzkoušet, vytočit si z té 11109 šroubek a zkusit ho přetrhnout a porovnat to s nějakým seriovým šroubem s jakýmkoli označením na hlavě
zajímavost - v autě jsou šroubky z automatovky 2 (dva kusy), jsou to ty speciální co přitahují ke sloupku řízení spínací skříňku, mají uprostřed hlavy zápich a při montáži se v tom zápichu úmyslně překroutí aby tam nezůstal 6hr za který by to šlo povolit
Naposledy upravil(a) testone dne 4. 5. 2025, 12:19, celkem upraveno 1 x.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to jen první pokus, pokud to nebude vyhovovat, předělám. Navíc je to demontovatelné v řádu vteřin, takže sundat to je otázka okamžiku.Zbýňa píše: ↑4. 5. 2025, 9:09 Největší "bordel" je od špon a emulze při rozvrtávání, kdy se špony motaj na vrták a rozhazujou emulzi nebo odlítávaj po okolí. S touhle sestavou si nedovedu představit rozvrtávat výsuvnou pinolou. Jednak se k páce pinoly blbě dostaneš a když si stoupněš zepředu a otevřeš dvířka, tak se nedostaneš na páky posuvů.
jasně, napsal jsem to ve stylu "obvykle se dějí věci obvyklé"Milan199 píše: ↑4. 5. 2025, 11:20 ....
Automatovka je běžně dostupná i jako "hlazenka" kruhový průřez.
Dělá se z toho kde co, tam kde to pevnostně vyhoví. Na matice a šrouby běžné jakosti bohatě stačí.
Pokud potřebuješ vyšší pevnost tak i 12050 existuje v šestihranu. Když to má být "lepší" tak 15142 QT. Pokud ti nevyhoví ani ta, musíš použít 15260 a nechat to zušlechtit.
pokud potkám 6hr tyč, je to obvykle automatovka
pokud potkám "hlazenku", spíš čekám že to je S235 pokud to setkání není zrovna na dvoře soustružny

....
ale potkal jsem i 6hr tyč která byla použita jako torzní pružina a ta teda z 11109 určitě nebyla
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Dnes jsem si udělal velkou radost. Přišel mi svěrák VAF-4 od Yody (kterému tímto děkuji) a hned jsem jej namontoval i vyzkoušel. Ten hydraulický posilovač je opravdu nádhera.
Mám ale jeden problém. Svěrák má drážky pro vodící kameny 16mm široké a pouze přibližně 2.75 mm hluboké. Na stole mám ovšem drážky T12. Koupit 16TO12 nevím kde (v kovonástrojích je sice mají, ale předpokládají vodící drážku ve svěráku minimálně 7mm hlubokou). Napadlo mne upravit dodané 16mm vodící kameny, ovšem předpokládám, že asi budou kalené. Brusku na plocho nemám, takže jedině frézovat. Je to reálné? Případně jaké frézy bych musel použít? Nebo to ohřát, popustit, obrobit a následně znovu zakalit?Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
a nebo koupit https://www.kovonastroje.cz/vodici-kame ... 95-kalene/
dělají se i nekalené, podstatně levnější.
Kdybych je vyráběl tak jen frezovaním z jakékoliv oceli. Máš to pěkný projekt na začátek.
Záleží jak moc sundaváš svěrák, ale poslední možnost a mnou preferovaná je na kameny se vy…… vyrovnat ho bez kamenů na hodinky je práce tak na 2minuty.
dělají se i nekalené, podstatně levnější.
Kdybych je vyráběl tak jen frezovaním z jakékoliv oceli. Máš to pěkný projekt na začátek.
Záleží jak moc sundaváš svěrák, ale poslední možnost a mnou preferovaná je na kameny se vy…… vyrovnat ho bez kamenů na hodinky je práce tak na 2minuty.
-
- Příspěvky: 3411
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Ahoj,
všetky kamene čo som upravoval išli bez problémov frézovať tk frézou. Keď som vyrábal, tak z 12050, ale aj 11600 (to je napr. telo pájkovaného socialistického TK noža ak nemáš priamo polotovar.
všetky kamene čo som upravoval išli bez problémov frézovať tk frézou. Keď som vyrábal, tak z 12050, ale aj 11600 (to je napr. telo pájkovaného socialistického TK noža ak nemáš priamo polotovar.
SU32, MN80, FN25, ISEL4433, Jakobsen SJ25, N1, V20, Anycubic Kossel
To je to, o čem jsem hovořil. Výška té části o šíři 16mm je 6.7 mm (měřil mi to přímo technik od kovonástrojů).capajev píše: ↑7. 5. 2025, 3:34 a nebo koupit https://www.kovonastroje.cz/vodici-kame ... 95-kalene/
dělají se i nekalené, podstatně levnější.
Kdybych je vyráběl tak jen frezovaním z jakékoliv oceli. Máš to pěkný projekt na začátek.
Záleží jak moc sundaváš svěrák, ale poslední možnost a mnou preferovaná je na kameny se vy…… vyrovnat ho bez kamenů na hodinky je práce tak na 2minuty.
Já používám původní podélnou měřící lištu a vyrovnávám to podle úhelníku. Není to sice jako na hodinky, ale je to také docela dobré. Ale když už ten svěrák ty kameny má, tak je chci použít.
Díky, zkusím tedy upravit dodané kameny. Uvidíme, jak to půjde. Jak se vyjádřil čapajev, je to dobrý projekt do začátku.zverodoktor píše: ↑7. 5. 2025, 3:36 Ahoj,
všetky kamene čo som upravoval išli bez problémov frézovať tk frézou. Keď som vyrábal, tak z 12050, ale aj 11600 (to je napr. telo pájkovaného socialistického TK noža ak nemáš priamo polotovar.