Nepodstatny podstatny rozdil.
Sražení hrany vytvářející z jednoduchého 3 osého orábění záležitost na 5ti osku ? 

BF30 přestavěná, Optimum F100 přestavěná
Kamodel.cz
Mach4
Kamodel.cz
Mach4
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22891
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Problem je dodat japoncovi dil ktery neni 100% ve shode s dokumentaci. Uplne zbytecna prace to delat. Nenamontuje to. V nemecku to klidne namontujou ale nezaplati.
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22891
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Uz jsem zazil ze to kvuli takoveto kokotine slo na hloubicku.
Ono udelat si schvaleni zmeny designu s japoncema dokaze i v pripade takoveto kokotiny zabrat klidne pul roku.
Ono udelat si schvaleni zmeny designu s japoncema dokaze i v pripade takoveto kokotiny zabrat klidne pul roku.
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Ja takychto dizajnerov volam tabulkovi inzinieri. Parkrat som zazil. Sice o vyrobnych procesoch nemaju predstavu, ale aspon maju pekne velke sebavedomie. Sak vo vysledku vyrobit sa da vsetko. Len za aku cenu... Mna po par podobnych suciastkach postavili na 3 mesiace k cnc ako obsluhu a to bola najlepsia skola. To by mal absolvovat povinne kazdy, aby mal predstavu, ako stroje funguju.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22891
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Onehda obchodak od zadavatele knoural zda to neumime levneji. Rekl jsem ze ne ale at posle konstruktery na staz. Ze je naucime kreslit levnejsi soucastky. Treba na petiosem dilu 4 druhy zavitu kdyz potreba byli dva. Kdo to ma serizovat..
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Tohle vypadá jako pitomost, ale v důsledku to dokáže zůsobit docela fatální problémy. Management si stěžuje, že výroba je drahá a jako řešení by výrobu nejraději zrušil a všechno si koupil v číně. Přitom jak to tak vidím, tak obrovský kámen úrazu je v konstrukci dílů, s oblibou říkám, že to je nahovno už na papíře, a výroba se pak mnohdy zbytečně trápí s dodržováním nesmyslných tolerancí na nesmyslných dílech. Dnes je trend dělat přesné i to, co přesné být nemusí, protože cnc to přece zvládne "samo". Málokdo z konstruktérů si ale uvědomuje, že každé posunutí desetinné čárky doleva sebou nese hodiny výroby navíc - a to už jsou reálné peníze. Neskutečné úspory by se dosáhlo totálním přepracováním velké části výrobní dokumentace. Bohužel z mě neznámého důvodu v téhle oblasti nikdy nikdo úsporu nehledá, konstrukce je nedotknutelná, zodpovědnost nemá nikdo za nic, jakákoli změna je nemožná a bolehlav z toho má vždycky jen ten poslední člověk u mašiny, který je první na černé listině, když se začne šetřit.
Mě to taky zaráží. A asi v tom bude to že konstruktér je prostě jen konstruktér a chybí mu to uvažování programátora či seřizovače.
Tohle konkrétně vypadá jako "tak, a ještě tu naklikám ty sražení, ať to je hezký".
A ony tam ty modelovaná sražení nevadí (CAD ty sražení v základním nastavení takto prostě navazuje), ale ten konstruktér by v dokumentaci měl uvést něco jako: "sražení navazující do stěn lze ukončit 3mm před stěnou".
Tohle konkrétně vypadá jako "tak, a ještě tu naklikám ty sražení, ať to je hezký".
A ony tam ty modelovaná sražení nevadí (CAD ty sražení v základním nastavení takto prostě navazuje), ale ten konstruktér by v dokumentaci měl uvést něco jako: "sražení navazující do stěn lze ukončit 3mm před stěnou".
BF30 přestavěná, Optimum F100 přestavěná
Kamodel.cz
Mach4
Kamodel.cz
Mach4