
Já teda nevím, párkrát jsem zkoušel VBD, ale než jsem odladil ŘP aby to dělalo praktickou šponu, tak jsem si radši vzal ten "starý" nůž

no,dovla píše: ↑11. 9. 2025, 12:43 Aké používate výmenné plátky na vnútorný nôž na bežnú oceľ - 11373 / 11600 ?
Letovaných SK nožov mám dosť, ale nemám brúsku na nabrúsenie, a ani prax v brúsení , tak som kúpil nejaké čínske držiaky napr. S12M SCLCR a k tomu boli plátky CCMT120404 . Ale tie plátky to je hotová tragédia. S 1 plátkom som dokázal pretočiť iba 1 dieru pr.20mm dlhú 50 mm. Špička sa drala ako keby bol plátok z másla vyrobený. A to som bral triesku max. 0,5mm, posuv 0,5mm a otáčky som skúšal od 450-1200 . Viac otáčok mi pri 6kW elektromotore nezvládnu poistky.
Vďaka za radu.
pokud budeš srovnávat srovnatelné, tak je to furt cca stejné. Ty typy karbidů, co kdysi měly vysokou odolnost vůči abrazi (a byly citlivé na teplotní šoky) v současnosti jsou cca opět stejný - včetně té citlivosti na tepelné šoky. No a ty typy, co citlivé tolik nebyly, tak opět citlivézverodoktor píše: ↑13. 9. 2025, 4:33Ahojte,
V literatúre (hlavne staršej) sa často píše, že nástroje zo slinutých karbidov by buď mali pracovať za sucha, alebo chladiť mohutným prúdom kvapaliny, pretože ak sa chladia takýmto občasným ocikaním, môže pri prudkom ochladení horúceho britu dôjsť ku vzniku prasklín. Sú dnešné TK nástroje voči tomuto javu viac odolné?
Pokud se týká nástrojů vybrušovaných z roubíků 305 mm délky, tak tam se samosebou vždy jedná o homogenní materiál - nikdo přeci neví kde a jaký tvar ostří z toho bude. Používám polotovary Mitsubishi AFK 40 UF na obrábění hliníku.Sancho Panza píše: ↑14. 9. 2025, 12:12 ...
Jo a co se týče toho že není u nástrojů karbid v celém průřezu homogenní - tak u malých nástrojů rozhodně je naprosto homogenní - rozhodně jsem nikdy nenarazil na to, že je tam nějaká "tvrdá vrstva" a "měkký jádro".
U velkých nevím, nepotřebuju to řešit.
...
Tloušťka té "řezné" vrstvy bude určitě záležet na výrobci a polotovaru. Zkusím pohledat katalog od Mitsubishi. Určitě ale nabízejí jiný polotovar na čelní frézu a na kulovou. Taky se to u neujímaných polotovarů nesmí otočit abys to nenabrousil ze stopky. Ta "řezná" vrstva je cca 10% průměru. Jde o to, abys mohl třeba udělat malý radius na čele frézy. Přebroušení bych se tedy nebál.zverodoktor píše: ↑13. 9. 2025, 8:54 ...
Ďakujem za objasnenie. To o sendvičovej štruktúre moderných fréz som už dakde započul, ale teraz ako si o tom písal mi došlo, prečo niektoré prebrúsené frézy niesú to čo by mali byť. Možno to je viac otázka na Lishaacka, ale aká je obvykle hrúbka tej pevnej hornej vrstvy? Alebo je to tak málo, že z nejakým brúsením sa už ani nedá počítať?
Musím môj príspevok trochu upresniť a doplniť, aby to snáď nevyznelo ako nejaká narážka, že Lishaackove ostrené nástroje sú naprd. Práve od Lishaacka nakupujem ostrené TK aj HSS frézy už dlhšiu dobu a tie sú vždy absolútne bezvadné čo sa týka rezných vlastností aj trvanlivosti (na rozdiel od iných, čo som získal z firmy kde ich vyradili práve z dôvodu zníženej životnosti ostria po brúsení). Moje smerovanie otázky na neho vyplynulo z predpokladu, že ako odborník na túto problematiku by mohol mať relevantné informácie aj k téme štruktúry a problematike ostrenia moderných karbidových nástrojov.Milan199 píše: ↑14. 9. 2025, 3:13Frézy od Lishaacka jsem si koupil také a jsou slušně nabroušené i napovlakované.zverodoktor píše: ↑13. 9. 2025, 8:54 ...
Možno to je viac otázka na Lishaacka, ale aká je obvykle hrúbka tej pevnej hornej vrstvy?
Tak teda to je parádní, teda nezbývá než smeknout před Tvýma článkama, děkujeme