zz912 píše: ↑29. 9. 2025, 9:37
My nahradili motor 1,5kw na 16 000 (my dospěli k závěru že i 16 000 je málo

) za 3,7kw a 24 000 ot.
Rozumím tomu že máte realizovanou předělávku Brothera tak, že Vám zvládne vřeteno jet celou směnu 24 000ot/min? To bude pro formy podmínka.
Ono vyměnit ložiska ve vřetenu, pro někoho, kdo s tím má zkušenosti, je brnkačka. Ale existují lidi, kteří ani neví, že se ložiska ve vřeteni zabíhají a ještě ktomu celý prostor ložiska vyplní "nějakým" plastickým mazivem. Takže bych byl opatrný s bagatelizací.
Je pravda, že ve Brotheru byli ložiska malé, takže to tam nebude tak kritické.
Víceméně ano. Dali jsme tam ocelová ložiska s velmi ostrým úhlem a je tam dodělaný ochlazovací okruh. Je to takový radiátor přišroubovaný a přilepený teplovodivou pastou. Probudí tím emulze ze speciální nádrže (která se ještě může v té nádrží ochlazovat).
Když jsme to testovali tak to vydrželo snad celé dopoledne točit těch 24 000 při držení teploty okolo 50 stupňů. Ta teplota ložisek je hlídaná. Při překročení kritické je tam zpětná vazba do systému.
Což je něco co bych určitě doporučil i kolegům u této přestavby. Může to zachránit vřeteno. Třeba se nám stalo že při záběhu (i když je tam správné množství maziva) to tam to mazivo prostě nějak "blbě hrkne" a i tím se vřeteno může uvařit i při záběhu.
Ovšem co se to vřeteno zaběhlo tak je to naprosto bezproblémové.
Taky je třeba počítat s tím že vřeteno a ložiska "na 30 000" zvládnou těch 30 000 jen třeba po 20 minut.
To že já můžu točit X hodin 24000 je dáno jen tím ochlazovacím okruhem (který jsme dodělávali).
Určitě souhlas že s tím vřetenem to není sranda. Ale i na těch příkladech co jsi posílal lze vidět že ty přestavby těchto strojů jsou velmi povedené.
A já bych rád ukázal že i ta výměna motoru je možná a zcela proveditelná.