Pre tlač ABS/ASA a momentálne P1S je cenou dosť dole, mrkni na ňu.Rider 79 píše: ↑27. 10. 2025, 8:27 Zdravim tiskaře a vše v tom zasvěcené ,
Chci něco vyzvědět na porovnání mezi Mk4s a X1c jestli nemáte někdo zkušenosti a porovnaní z provozu
Chtěl bych nahradit endera a nemohu se nějak rozhodnout k čemu se přiklonit a jestli je mezi nimi moc velký rozdíl
Byla mi nabídnuta x1c ale má asi už 1000hodin ...
Bambulab
Jakákoliv se šroubovací tryskou je neoriginální náhrada. Já obvykle používám originální přímo od bambulabu. Samotný hotend stojí cca 16 euro. Kompletní (tj.včetně ventilátoru, topného elementu a termistoru stojí cca 36 euro). To, že se tryska občas ucpe, je bohužel normální provozní stav. Nestává se to ovšem nijak často (mně se to děje tak jednou za půl roku - obvykle při experimentování s obtížně tisknutelnými filamenty). Co se týká provozních hodin - já mám nakrouceno asi 1050 hodin a zatím bez jakéhokoliv vlivu na kvalitu tisku.mikiki píše: ↑28. 10. 2025, 11:18 Už jsem orig. trysku (hotend) od Bambulab ucpal a tak jsem použil tuto kompletní sadu Hotendu z Temu a naprostá spokojenost.
Temu_Hotend.JPG
U 3DJake nyní mají orig. Bambulab za 939,-Kč + doprava (já kupoval za 1069,- + 129 doprava)
---
Na Temu jsem si koupil i Hotend se šroubovací tryskou - ale zatím jsem ještě nepoužil.
Temu_Hotend_šroubovací.JPG
Mám naběháno 418 hodin a je pravda, že se mi ucpala když jsem zkoušel jiný nový PETG Majkl3D.
U Bambulab nebo Sunlu je ten PETG O.K. - protože je to již zavedeno v parametrech tiskárny.
---
Ale asi to byla moje chyba - nastavil jsem špatné parametry teplot, měl jsem pootevřená dvířka, kryt na ventilátoru(kvůli hlučnosti) a začalo to nitkovat.
			
									
									
						U Bambulab nebo Sunlu je ten PETG O.K. - protože je to již zavedeno v parametrech tiskárny.
---
Ale asi to byla moje chyba - nastavil jsem špatné parametry teplot, měl jsem pootevřená dvířka, kryt na ventilátoru(kvůli hlučnosti) a začalo to nitkovat.
Original Bambulab hotendy nemaji takovy problem. Uz jsem sjel nekolik 0.4mm tvrdych a zadny nemel otrep ani ostrou hranu. Mel jsem i jeden 0.6mm tvrdy , ktery mel podobny problem (viz foto), chtel jsem ho taky nejak odhrotovat, ale stacilo projet jehlou a byl cisty. Mosazne trysky k e3d v5 nebo v6 byvaji vyrazne horsi. Jinak jsem si mimochodem vsimul i ruzneho provedeni 'stejnych' origo hotendu v case - viz obrazek s ruznou povrchovou upravou kuzele, leskla vs matna. Pouzivam i sroubovane aftermarket hiflow hotendy a tam to byva horsi kvalita.
Nicmene, ty Bambu trysky se provozem obrusuji pri cisteni, jak si skrabou o plate a jakykoliv podobny defekt se sam vyresi. Prikladam foto 0,4 nerez trysky 4200hodin (tohle neni moje foto, je prevzate, ale mam to podobne s temi tvrdymi na X1C Carbon).
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
						Modros> podle drevene podlozky to bylo na malem pajecim mikroskopu ktery mam na stojanu ze zvetsovaku fotek. Viz foto.
Je podobny 4K autofokus mikroskopum ktere koupis prodavane jako Elikliv EM4K-AF nebo TOMLOV TM4K. Jen ja ho mam od vyrobce trochu modifikovany, mam v nem mam pro pajeni lepsi vetsi 4K sensor od Sony, STARVIS IMX485 a taky wifi pro streamovani na velky 4K monitor.
Je prenosny a mam k tomu pridane jeste kruhovou USB lampicku, napajenou primo z mikroskopu. Je to tak prakticke i na inspekci i na pajeni.
							
			
									
									Je podobny 4K autofokus mikroskopum ktere koupis prodavane jako Elikliv EM4K-AF nebo TOMLOV TM4K. Jen ja ho mam od vyrobce trochu modifikovany, mam v nem mam pro pajeni lepsi vetsi 4K sensor od Sony, STARVIS IMX485 a taky wifi pro streamovani na velky 4K monitor.
Je prenosny a mam k tomu pridane jeste kruhovou USB lampicku, napajenou primo z mikroskopu. Je to tak prakticke i na inspekci i na pajeni.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo