PVA EXPO Letňany E-salon výstava elektroauta
Ahoj kluci včera jsem byl s kamarádem na VIP návštěvě v Letňanech podívat se na elektroauta a věci kolem nich, elektrokola , elektromotorky,malá městská vozítka atd. Asi nejvíce nás Zaujali menší komunální elektroauta a k nim s různé nástavby i plošina . To člověk čumí na Čínská elektroauta asi nejvíc se mi líbili BYD a MG je vidět jejich obrovský pokrok výbava , dojezd a cena . Ta auta byla vesměs vyvíjena a navržena odpočátku jako elektroauto a v porovnání s nimy jsou auta z Evropské produkce směšné , když do původních evropských aut , která byla vyvíjena jako spalovací nacpou někam baterky a motor a nějak to uzpůsobí . Třeba stánky Woswagen a Škoda tak to je opravdu bída nemají, pořádně co ukázat Číňani jsou před nima o parník! To samé bída Americký ford jejich elektrický Mustang to nezachrání.
Škoda auto jako jediná se dokonce ani svůj stánek včera když jsme tam přijeli s VIP hosty v 15hod nenamáhala otevřít a zatímco ostatní prodejci měli již vše od rána připravené a otevřeli všude se dalo do aut sednout a na vše podívat a velmi ochotně vystavovatelé a prodejci vše ukázali a vysvětlili Tak Škodovka měla vše ohrazené páskou a pouze se dalo s povzdálí koukat . S takovou arogancí jsem se ještě u žádného vystavovatele nesetkal!
Dnes jsem tam byl také Už bylo normálně otevřeno pro veřejnost . Dokonce už i Škodovka otevřela a běžní návštěvníci mohli mezi vozy
Na výstavě jsou převážně mladší ročníky a i spousta mladých kluků Mi starší jsme tam byli v malé menšině
Je super že se dá u spousty vystavovatelů objednat na testovací jízdu a elektroauto si vyzkoušet.
Také je tam hala kde se dá jezdit na elektrokolech tam bylo plno a mladí si tam mohli půjčit různá elektrokola a zařadit si
Původně jsem tam ani nechtěl jet a nakonec jsem tam byl dvakrát
Stojí to za to kouknout se
Škoda auto jako jediná se dokonce ani svůj stánek včera když jsme tam přijeli s VIP hosty v 15hod nenamáhala otevřít a zatímco ostatní prodejci měli již vše od rána připravené a otevřeli všude se dalo do aut sednout a na vše podívat a velmi ochotně vystavovatelé a prodejci vše ukázali a vysvětlili Tak Škodovka měla vše ohrazené páskou a pouze se dalo s povzdálí koukat . S takovou arogancí jsem se ještě u žádného vystavovatele nesetkal!
Dnes jsem tam byl také Už bylo normálně otevřeno pro veřejnost . Dokonce už i Škodovka otevřela a běžní návštěvníci mohli mezi vozy
Na výstavě jsou převážně mladší ročníky a i spousta mladých kluků Mi starší jsme tam byli v malé menšině
Je super že se dá u spousty vystavovatelů objednat na testovací jízdu a elektroauto si vyzkoušet.
Také je tam hala kde se dá jezdit na elektrokolech tam bylo plno a mladí si tam mohli půjčit různá elektrokola a zařadit si
Původně jsem tam ani nechtěl jet a nakonec jsem tam byl dvakrát
Stojí to za to kouknout se
SCHAUBLIN 53,GACK K15,GACK H185,Weiler,Condor 81, RB40, Avia fnc 25, a další
Pekne sa situacia ,,automobilovych velmoci" pomaly obracia. Snad sa aj nase europske automobilky spamataju...
Ak dovolite, vyuzijem toto vlakno na jednu otazku. Mali by ste (niekto) tip na nieco male, lahke, aerodynamicke, elektricke - idealne presuvadlo do prace vzdielenej 30-50km. Kludne aj nieco trojkolesove, ci okapotovana motorka stylu Zerotracer...
Pacia sa mi napr. Aptera, Nobe GT100, Sondors EV prototyp, alebo aj nieco ako Trinova ci Carver One.
Dalo sa tam vidiet aj nieco take?
Inak videl som uz inzerat, kde sa da kupit nove Microlino zhruba za 14tis €...
Ak dovolite, vyuzijem toto vlakno na jednu otazku. Mali by ste (niekto) tip na nieco male, lahke, aerodynamicke, elektricke - idealne presuvadlo do prace vzdielenej 30-50km. Kludne aj nieco trojkolesove, ci okapotovana motorka stylu Zerotracer...
Pacia sa mi napr. Aptera, Nobe GT100, Sondors EV prototyp, alebo aj nieco ako Trinova ci Carver One.
Dalo sa tam vidiet aj nieco take?
Inak videl som uz inzerat, kde sa da kupit nove Microlino zhruba za 14tis €...
Ale prd sa obracia. Zatial su to stale lestene prdy. A samozrejme, ze aj tradicne automobilky maju cisto elektricke platformy.
Doteraz sa nenaucili spravit ani slusnu motorku, je to stale take cinske - spickove komponenty, co spolu neladia. Este som nevidel test, kde by cinska motorka vyhrala nad klasickou znackou. A vzdy je to rovnake - spickova vybava, spickove komponenty, ale ako celok to nefunguje dobre
Doteraz sa nenaucili spravit ani slusnu motorku, je to stale take cinske - spickove komponenty, co spolu neladia. Este som nevidel test, kde by cinska motorka vyhrala nad klasickou znackou. A vzdy je to rovnake - spickova vybava, spickove komponenty, ale ako celok to nefunguje dobre
No nevím, stejně jako nechci čínskej soustruh tak asi nechci čínské auto
Hlavně když výrobci vznikají a zanikají jak na běžicím páse, jo až bude tak za kilo tak nebudu mít problém ho za dva roky odepsat, až nenajdu servis, natož komponenty
Hlavně když výrobci vznikají a zanikají jak na běžicím páse, jo až bude tak za kilo tak nebudu mít problém ho za dva roky odepsat, až nenajdu servis, natož komponenty
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber.. propagator www.atreon.cz
Sovy nejsou tím, čím se zdají být....
.
Tak nějak - není tato čínská produkce poněkud přehřátá, jako před pár lety jejich stavební sektor?
Ale nejsem žádný znalec...
Tak nějak - není tato čínská produkce poněkud přehřátá, jako před pár lety jejich stavební sektor?
Ale nejsem žádný znalec...
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Aj Tesly pre europsky trh su cinske vyrobky...
Tym obracia myslim to, ze je len otazka casu kym sa to sudruhovia cinsky naucia. A Europa bude stagnovat, tak ako stagnuje doteraz.
Pred dvoma rokmi som pocul nazory odbornikov o tom, ako sa nikdy nenaucia vyrabat auta so spalovacimi motormi. A su tu.
Ano, su to nalestene prdy, ale su a ludia to kupuju.
Tym obracia myslim to, ze je len otazka casu kym sa to sudruhovia cinsky naucia. A Europa bude stagnovat, tak ako stagnuje doteraz.
Pred dvoma rokmi som pocul nazory odbornikov o tom, ako sa nikdy nenaucia vyrabat auta so spalovacimi motormi. A su tu.
Ano, su to nalestene prdy, ale su a ludia to kupuju.
Ahoj kluci Oproti loňsku je vidět u Číňanů a Asijců obrovský pokrok. Máte pravdu v hodně věcech. Ano určitě některé značky elektroaut zaniknou , ale to samé se stalo v historií i Evropských výrobců spalovacích aut . Servisní síť se dá ale vyřešit Čínský prodejce koupí výrobce aut v Evropě i s jeho servisní sítí a je vyřešeno
Rad bych se teď spletl karty z Evropské unie jsou ale rozdané ve prospěch Číny a rozhoduje ekologie !!! V Evropě se nesmí kouřit z komína takže se v podstatě nedá nic vyrobit a výroba všeho se tedy musí zrušit a přesunout do Číny Asie atd a lidé naše Evropa přijde o práci , zisk z výroby a staneme se závislí zcela na dovozu
Nikomu v Evropě nevadí že se v Číně a Asii bude kouřit z komína o to více a výrobky se vozí pres půl světa , že nebudeme mít práci a zisky z výroby .
Navíc Čína tam oni vítězí koupili nebo si spíše na dlouhou dobu pronajali nerostné doly po celém světě a nebo si zavázali vlády těchto zemí investicemi a dlouhodobými smlouvami na všechny možné nerosty po celém světe .Tyto nerosty v surovém stavu převážejí do Číny a tam je teprve zpracuji a draze s vysokou přidanou hodnotou celému světu prodají , jestli je vůbec prodají . Bez těchto nerostných surovin nelze vyrábět elektroauta a spoustu dalších věcí.
Čína si teď může diktovat ceny a vybírat komu prodá a nikdo si nedovolí napálit na Čínská auta cla protože by jim Čína přestala dodávat suroviny i věci běžné spotřeby , které už v Evropě nedokážeme vyrobit , když jsme už zrušili tolik fabrik a zavíráme doly a svoje uhelné spolehlivé levné elektrárny ,které Čína a většina světa teď staví nové jako zdroj levné spolehlivé energié pro svůj rozvíjející průmysl
Kluci mluvíte tu o kvalitě , ale houby Lidé už dnes nekoukají na kvalitu . Ty doby kdy si rodiče kupovali jednou za život auto a to měli v plánu provozovat celý život. Koupili si tedy Škodu 120 a hned v zápětí koupili náhradní přední a zadní blatníky přední a zadní kapotu a bylo vystaráno. Podlaha a Prahy se vyvařili ,ostatní se vyměnilo a motor se udělal vybrus a auto mohlo sloužit věcně, tak ty jsou pryč. Teď se kupuji většina aut s maloobjemovým motorem kolem litru a třech válcích to kvůli emisím. Auto sice jede turbo to dofouká - výkon motoru ale motor se musí točit do otáček, motor tak má výkon a jede , ale motor tak nevydrží věčně a opravit většinou nejde. A ejhle nikomu to nevadí !! Že si kupuje auto , které už je vyrobeno od prvopočátku za stejným účelem jak dnešní spotřebiče a to aby nevydrželo věcně.
Evropští výrobci nedokážou konkurovat cenou skoro v ničem je to smutné kam to kdysi průmyslová Evropa dopracovala .Průmysl , práce pro lidi , zisky nám mizí před očima
Podívejte příklad Škoda zatím má štěstí a může ještě nějaký čas vyrábět spalovací motory a je to jen díky tomu , že se ve Wolfsburgu přepočítali . Rozhodli se nechat si ziskovou práci elektroauta v Německu kde jsou silné odbory a potřebují zaměstnat svoje zaměstnance a na automobilový průmysl je vědí navázaný další výrobci všeho možného a budoucnost je vyrábět elektroauta a budou mít velké zisky . A rozhodli Škodovku ,že nechají dožít dokud to půjde a bude vyrábět primárně spalovací dosluhující motory a až to nepůjde tak asi zavřít .Jenže zdražili materiály a jsou i nedostupné a elektroauta lidi moc nechtějí a Wolgswagen je s elektroautama v minusu propouští a Škodovka tak teď prodává rekordní počty spalovacích aut , ale jen dokud to povolí Evropská unie její zpřísňující se limity emisi a plánovaný konec spalovacích motorů
No nevidím to moc tu budoucnost pod taktovkou Evropské unie v ČR růžově
Jak padne Škoda padnou i navázaní dodavatele a velká část průmyslu v ČR
Rad bych se teď spletl karty z Evropské unie jsou ale rozdané ve prospěch Číny a rozhoduje ekologie !!! V Evropě se nesmí kouřit z komína takže se v podstatě nedá nic vyrobit a výroba všeho se tedy musí zrušit a přesunout do Číny Asie atd a lidé naše Evropa přijde o práci , zisk z výroby a staneme se závislí zcela na dovozu
Nikomu v Evropě nevadí že se v Číně a Asii bude kouřit z komína o to více a výrobky se vozí pres půl světa , že nebudeme mít práci a zisky z výroby .
Navíc Čína tam oni vítězí koupili nebo si spíše na dlouhou dobu pronajali nerostné doly po celém světě a nebo si zavázali vlády těchto zemí investicemi a dlouhodobými smlouvami na všechny možné nerosty po celém světe .Tyto nerosty v surovém stavu převážejí do Číny a tam je teprve zpracuji a draze s vysokou přidanou hodnotou celému světu prodají , jestli je vůbec prodají . Bez těchto nerostných surovin nelze vyrábět elektroauta a spoustu dalších věcí.
Čína si teď může diktovat ceny a vybírat komu prodá a nikdo si nedovolí napálit na Čínská auta cla protože by jim Čína přestala dodávat suroviny i věci běžné spotřeby , které už v Evropě nedokážeme vyrobit , když jsme už zrušili tolik fabrik a zavíráme doly a svoje uhelné spolehlivé levné elektrárny ,které Čína a většina světa teď staví nové jako zdroj levné spolehlivé energié pro svůj rozvíjející průmysl
Kluci mluvíte tu o kvalitě , ale houby Lidé už dnes nekoukají na kvalitu . Ty doby kdy si rodiče kupovali jednou za život auto a to měli v plánu provozovat celý život. Koupili si tedy Škodu 120 a hned v zápětí koupili náhradní přední a zadní blatníky přední a zadní kapotu a bylo vystaráno. Podlaha a Prahy se vyvařili ,ostatní se vyměnilo a motor se udělal vybrus a auto mohlo sloužit věcně, tak ty jsou pryč. Teď se kupuji většina aut s maloobjemovým motorem kolem litru a třech válcích to kvůli emisím. Auto sice jede turbo to dofouká - výkon motoru ale motor se musí točit do otáček, motor tak má výkon a jede , ale motor tak nevydrží věčně a opravit většinou nejde. A ejhle nikomu to nevadí !! Že si kupuje auto , které už je vyrobeno od prvopočátku za stejným účelem jak dnešní spotřebiče a to aby nevydrželo věcně.
Evropští výrobci nedokážou konkurovat cenou skoro v ničem je to smutné kam to kdysi průmyslová Evropa dopracovala .Průmysl , práce pro lidi , zisky nám mizí před očima
Podívejte příklad Škoda zatím má štěstí a může ještě nějaký čas vyrábět spalovací motory a je to jen díky tomu , že se ve Wolfsburgu přepočítali . Rozhodli se nechat si ziskovou práci elektroauta v Německu kde jsou silné odbory a potřebují zaměstnat svoje zaměstnance a na automobilový průmysl je vědí navázaný další výrobci všeho možného a budoucnost je vyrábět elektroauta a budou mít velké zisky . A rozhodli Škodovku ,že nechají dožít dokud to půjde a bude vyrábět primárně spalovací dosluhující motory a až to nepůjde tak asi zavřít .Jenže zdražili materiály a jsou i nedostupné a elektroauta lidi moc nechtějí a Wolgswagen je s elektroautama v minusu propouští a Škodovka tak teď prodává rekordní počty spalovacích aut , ale jen dokud to povolí Evropská unie její zpřísňující se limity emisi a plánovaný konec spalovacích motorů
No nevidím to moc tu budoucnost pod taktovkou Evropské unie v ČR růžově
Jak padne Škoda padnou i navázaní dodavatele a velká část průmyslu v ČR
SCHAUBLIN 53,GACK K15,GACK H185,Weiler,Condor 81, RB40, Avia fnc 25, a další
Docela mě zaujalo tohle přibližovadlo : https://linktour-auto.com/en/product-alumielite.htmlsqad87 píše: ↑15. 11. 2025, 3:13 Pekne sa situacia ,,automobilovych velmoci" pomaly obracia. Snad sa aj nase europske automobilky spamataju...
Ak dovolite, vyuzijem toto vlakno na jednu otazku. Mali by ste (niekto) tip na nieco male, lahke, aerodynamicke, elektricke - idealne presuvadlo do prace vzdielenej 30-50km. Kludne aj nieco trojkolesove, ci okapotovana motorka stylu Zerotracer...
Pacia sa mi napr. Aptera, Nobe GT100, Sondors EV prototyp, alebo aj nieco ako Trinova ci Carver One.
Dalo sa tam vidiet aj nieco take?
Inak videl som uz inzerat, kde sa da kupit nove Microlino zhruba za 14tis €...![]()
Číňan, elektro, celohliníkový, motor 10/23 kW, dojezd 180 km, maximálka 90 km/h. Hmotnost 840 kg. Pasivní chlazení baterek - tedy žádná tepelná čerpadla, vyhřívaná sedačka a volant. Nabíjení pouze na 220 nebo 380 V. Na to moje ježdění nákupy, doktor, vnučky mi to připadá dokonalé. Mělo by to stát do 200k CZK a je to deklarované jako čtyřkolka, takže zatím ojebali dovozní cla EU.
Když to porovnám s těmi neskutečně složitými, překombinovanými elektroauty co se tady produkují ... To doprdele nedokážeme dělat jednoduché a účelné věci ?!?
-
soustružník
- Příspěvky: 820
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Oproti britským mají japonské motocykly hůře rozloženou hmotnost a umístěné těžiště. Jejich motor má sice vysoký výkon, ale jeho chod není tak plynulý a vyvážený. Brzdy jsou účinné, ale jejich náběh není plynulý. To vše ve spojení s méně vyspělým podvozkem klade vyšší nároky na jejich ovládání a jízdu na nich činí méně pohodlnou, přestože v řadě parametrů britské stroje překonávají.jean píše: ↑15. 11. 2025, 4:25 Ale prd sa obracia. Zatial su to stale lestene prdy. A samozrejme, ze aj tradicne automobilky maju cisto elektricke platformy.
Doteraz sa nenaucili spravit ani slusnu motorku, je to stale take cinske - spickove komponenty, co spolu neladia. Este som nevidel test, kde by cinska motorka vyhrala nad klasickou znackou. A vzdy je to rovnake - spickova vybava, spickove komponenty, ale ako celok to nefunguje dobre
Pardon, to sem vlastně nepatří, jen se mi to tak vybavilo.
Trapny pokus. Ale pocita sa. Japonci prisli hned s vyrazne lepsimi motormi ako mala europa. Slabina zo zaciatku boli podvozky. A v pruebehu 15 rokov prevalcovali kvalitou a vlastnostami vsetkych.
Cinan len kopiruje a vykon nema, ani slusny priebeh vykonu. Ich motorky pouzivaju komponenty zapadnych znaciek (sak ich vsetky vyrabaju), ale nevedia ich pouzit. A to su na nasom trhu vyse 20 rokov.
Auta su zatial jedna velka tragedia. Nedotiahnute detaily, nahodne sa vyskytujuce chyby v software a ine veci. A zrave motory.
https://www.youtube.com/shorts/SCCAT78nrz4
Cinan len kopiruje a vykon nema, ani slusny priebeh vykonu. Ich motorky pouzivaju komponenty zapadnych znaciek (sak ich vsetky vyrabaju), ale nevedia ich pouzit. A to su na nasom trhu vyse 20 rokov.
Auta su zatial jedna velka tragedia. Nedotiahnute detaily, nahodne sa vyskytujuce chyby v software a ine veci. A zrave motory.
https://www.youtube.com/shorts/SCCAT78nrz4
