Rotační osa s harmonickou převodovkou.

martyxxx
Příspěvky: 191
Registrován: 16. 10. 2008, 9:19
Bydliště: Praha

11. 7. 2010, 12:47

Ložiska jsou všechny uzavřeného provedení, řemen bude plně zakrytován, není to tam ještě zakresleno, to tam dám až úplně na konec. Takže nečistoty se tam budou moci dostat pouze středovým otvorem a ten může být v případě, kdy se průchod středem nevyužívá z obou stran zakryt. Na straně křížového ložiska je to kompromis, taky mi to nepřijde úplně ideální, ale nic lepšího s tím co mám mě nenapadá, ani nevím jak to zjednodušit. Lepší by samozřejmě bylo použít křížové ložisko s větším vnitřním průměrem, jenže to nemám. Ještě zvažuju variantu se dvěma ložisky s kosoúhlým stykem na výstupní straně, ale zatím je nemám doma, tak uvidím až dorazí. Ty mají vnitřní průměr dostatečný, ale zase jsou otevřená... Co přesně máš na mysli: "vnejsi ulozeni krizoveho loziska defakto pouze za 1/2", můžeš to trochu upřesnit? Popř. jak by se to dalo zjednodušit... Díky.
martyxxx
Příspěvky: 191
Registrován: 16. 10. 2008, 9:19
Bydliště: Praha

11. 7. 2010, 2:57

Převodovka a křížové ložisko.
Přílohy
1.jpg
2.jpg
Jan Danda
Sponzor fora
Příspěvky: 1137
Registrován: 8. 7. 2009, 9:55
Bydliště: jarpice

11. 7. 2010, 5:00

myslím, že jde o to ,že křížové ložisko je zalisováno do hlavní části převodovky jenom z půlky a zbytek drží příruba .Což bude asi,ale lehce řešitelný problem.
martyxxx
Příspěvky: 191
Registrován: 16. 10. 2008, 9:19
Bydliště: Praha

11. 7. 2010, 5:08

Jo, to jsem přehlédl. Dík.
Uživatelský avatar
.xxx.
Příspěvky: 433
Registrován: 29. 8. 2008, 9:24
Bydliště: cz

11. 7. 2010, 5:26

ano to lozisko musi byt zalisovane cele a ne jen z 1/2

to zjednoduseni si predstavuju tak, ze vnejsi telo prevodovky bude pulene - tedy bude pouze ze dvou kusu - u vnitr bych pouzil rozperne a pojistne krouzky ... myslim ze pri trose dobre vule by to mohlo jit
martyxxx
Příspěvky: 191
Registrován: 16. 10. 2008, 9:19
Bydliště: Praha

11. 7. 2010, 7:32

Upravil jsem usazení křížového ložiska plus doladil osazení ložisek na vstupu. To rozdělení těla by to mohlo zjednodušit, ale musím si to napřed hodit na papír a promyslet to. Pokud to dobře chápu, tak "spline" (prstenec převodovky s vnitřním ozubením) by byl usazen zevnitř, zrovna tak jak jedno ložisko řemenice a v druhé půlce zevnitř křížové ložisko. Nebo jsem to nepochopil? Pokud by to tak bylo, mám trochu strach ze sesazení těch dvou půlek, aby to bylo souosé. Takhle jak to je mi to přijde snazší, ale třeba se pletu.
Přílohy
Osa A_16.jpg
Jan Danda
Sponzor fora
Příspěvky: 1137
Registrován: 8. 7. 2009, 9:55
Bydliště: jarpice

11. 7. 2010, 9:19

myslím ,že jde o dvě půlky v rozdělené podél osy .nejdřív ofrézovat dva kousky,sešroubovat,zkolikovata pak teprv soustružit
martyxxx
Příspěvky: 191
Registrován: 16. 10. 2008, 9:19
Bydliště: Praha

11. 7. 2010, 9:29

No, tohle by na obrázku vypadalo opravdu jednoduše :D , ale nedovedu si představit, jak to budu vyrábět. Na to bych si fakt netroufnul, to říkám narovinu.
Jan Danda
Sponzor fora
Příspěvky: 1137
Registrován: 8. 7. 2009, 9:55
Bydliště: jarpice

11. 7. 2010, 9:51

Možná jsem to blbě pochopil.Todle točit,nejlíp na jedno upnutí je "vyš(š)í dívčí" a nebo to ještě víc zjednodušit ,ale pak se to zase komplikuje tím,že člověk nemůže použít to co má zrovna doma a musí nakupovat další věci.
martyxxx
Příspěvky: 191
Registrován: 16. 10. 2008, 9:19
Bydliště: Praha

11. 7. 2010, 9:55

No uvidíme co na to řekne .xxx. , jak to vlastně myslel, každopádně pokud by to bylo míněno tak, že se to rozpůlí podél osy, tak to je pro mě mimo mísu :D .
Odpovědět

Zpět na „pro frézku“