Tohle o čem píšeš se nazývá "plovoucí uložení pohonu". Používá se to v hojné míře u dopravníků a pod. Šneková převodovka s motorem je nasazena na hřídeli dopravníku a přenos krouťáku zajištuje tzv. "rameno reakce". Funguje to na jedničku a věřím že by to fungovalo i na CNC u šroubu, pokud bude rameno reakce kotvené bez vůlí.
Myslím pochopitelně motor natvrdo spojit se šroubem svěrnou spojkou a jen jej kotvit proti pootočení.
Na poslední fotce jsou dopravníky dva, není tam žádné rameno, ale oba pohony jsou sešroubované k sobě, čímž se navzájem kotví.
netradiční uchycení servomotoru na kuličkový šroub
- Krutor
- Sponzor fora
- Příspěvky: 1013
- Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
- Bydliště: Moravské Bránice
- Kontaktovat uživatele:
Jenže výstupní hřídel šnekové převodovky je v porovnání s hmotností motoru dostatečně robustní, aby na ní mohl celý pohon jen tak "vlát". Na rozdíl od serva, kde je hřídel relativně subtilní. Zkus upnout servo nebo delší krokový motor za hřídel do univerzálky nebo do svěráku a zalomcuj za zadní čelo. Tohle by nedělalo dobrotu ...
Petr Spáčil