Krokový motor ze serva - potřebuji pomoc

Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7037
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

27. 12. 2010, 8:48

chlapci není to v mých rukách , já jsem jen zaměstnanec ve výrobě. Jen se pokusím zjistit v jakém to je stádiu.
Ruprecht
Příspěvky: 149
Registrován: 28. 9. 2010, 8:20
Bydliště: ZČ + JM

27. 12. 2010, 10:14

K BLDC:
regulátor není frekvenční měnič, je to elektronický komutátor. Záleží na parametrech připojeného motoru, kdy bude regulátor komutovat, frekvenční měnič by nutil nějakou frekvenci motoru, ale takhle to nefachá :)

Proto se u BLDC motorů (stejně jako u kartáčových) udává parametr "otáčky na volt", čím vyšší napětí, tím víc otáček (maximálních) a je to dáno motorem. Regulátor umí při daném napětí otáčky snižovat, ale neumí je zvýšit nad hodnotu, danou motorem a napájecím napětím.
Jděte s EU do Brusele...
Wyky
Příspěvky: 82
Registrován: 22. 12. 2010, 2:40

27. 12. 2010, 1:32

Jak se vypocitaji tedy maximalni otacky tohoto motoru? Ma to napajeni 12V (elektroinstalace jako v aute).
MN80
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7037
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

27. 12. 2010, 1:33

pokud o tom motoru nic nevíš tak je nemáš z čeho vypočítat.
u modelářských motoru je vždy uvedeno poet ot na jeden volt.
PBr
Příspěvky: 1000
Registrován: 16. 6. 2007, 8:21
Bydliště: Slovensky Grob
Kontaktovat uživatele:

27. 12. 2010, 1:57

Co tak ho zatazit nejakou zatazou (podla fotky vinutia na to bude treba hodne vykonny odpor) a roztocit nejakym inym motorom na zname otacky? Aspon by sa dalo od niecoho odrazit. Ja som takto zistoval pocet polov servomotora.
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5057
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

27. 12. 2010, 3:01

Pokud nemáš bldc regulátor a osciloskop tak existuje jednoduchá možnost zjištění otáček na volt. Roztoč motor napr na 1000 otáček a změř napětí na jedné fázi. napr.
pri 1000 otáčkách bude na fázi 3V tedy na 1 volt cca 333 otáček pak bude motor pri 12 voltech točit naprázdno 3996 otáček a při zatížení cca max 3200. Každopádně se výkon dá odhadnout i podle průřezu vinutí, případně změřit vnitřní odpor vinutí to taky hodně řekne o motoru.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
Uživatelský avatar
magi
Sponzor fora
Příspěvky: 2724
Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

31. 12. 2010, 12:08

Nepochopil jsem jedinou věc. Co je špatného na trvale poháněném čerpadle od spalovacího motoru? Že se olej honí jen tak sem a tam - no tak ať se honí, ono jej neubyde. Vždyt to takto proboha má každý traktor, každý náklaďák, každý nakladač, rypadlo, vysokozdvižný vozík a každý osobák u řízení (pokud nemá zmíněné elektročerpadlo jako další zdroj poruch) atd. atd.
Na tento systém jsou uzpůsobeny naprosto všechny hydraulické rozvaděče.
Ne že by to byl špatný nápad, ale zrovna nad touhle věcí bych asi vůbec nepřemýšlel a poháněl to od motoru. Nicméně zlaté české pravidlo: proč to dělat jednoduše, když to jde složitě :D
Jsi si jistý, že to čerpadlo ze servořízení z auta bude dávat dostatečný tlak a množství na tvoji aplikaci hydrauliky?
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5057
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

31. 12. 2010, 9:43

Já tento přístup vítám proč by měl jakýkoliv systém běžet pokud není potřeba, to je plýtvání. Je otázka zda to bude stačit .
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
sidonie
Příspěvky: 1003
Registrován: 18. 12. 2009, 11:18
Bydliště: Vranová Lhota

31. 12. 2010, 9:46

Pán pravděpodobně hydraulický rozvaděč nemá a hodlá proto vše napojit napřímo. Pokud bude měnit otáčky (levé/pravé) což nevím, jestli mu půjde, pak by ho ani možná nepotřeboval. Místo páky bude mít přepínač.
sidonie
Příspěvky: 1003
Registrován: 18. 12. 2009, 11:18
Bydliště: Vranová Lhota

31. 12. 2010, 9:52

lubos píše:Já tento přístup vítám proč by měl jakýkoliv systém běžet pokud není potřeba, to je plýtvání. Je otázka zda to bude stačit .
Někdy, spíše skoro vždycky, stačí méně výkonný systém, který běží neustále oproti systému, který běží jen když je potřeba. Nemá provozní teplotu, kvůli tomu potřebuje mnohem vyšší příkon pro stejný výkon atd.
Uživatelský avatar
magi
Sponzor fora
Příspěvky: 2724
Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

31. 12. 2010, 10:09

sidonie píše:Pán pravděpodobně hydraulický rozvaděč nemá a hodlá proto vše napojit napřímo. Pokud bude měnit otáčky (levé/pravé) což nevím, jestli mu půjde, pak by ho ani možná nepotřeboval. Místo páky bude mít přepínač.
Tak takto mu to tedy rozhodně nepůjde :D Rozvaděč tam musí mít každopádně. Čerpadlo jak známo funguje pouze jedním směrem. Nemůžeš tlačit 150bar přez olejovou nádržku obráceně.
Jediný případ kdy by to takto fungovalo by byl tzv. jednočinný systém. Kdy pístnice něco zvedá výkonem, ale spouští bez výkonu - vlastní váhou. Toto by dejmetomu vyhovovalo na kšandy u traktoru. Ale i v tomto případě se čerpadlo pořád točí jedním směrem. A zase tam musí být rozvaděč - byť už jen jednočinný.
Tento systém je u vysokozdvižek, ale pozor jen u zvedání věže, u zaklápění věže je už dvojčinný.
Takto funguje i sklápění u náklaďáků a traktorů, ale traktor má systém externí hydrauliky dvojčinný. Pouze vlečka má jen jednu hadici, tedy se zapojí do jedné spojky a funguje to jednočinně. Jsou totiž pracovní nástroje za traktor, které vyžadují i dvojčinný systém.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Uživatelský avatar
Kilovolt
Sponzor fora
Příspěvky: 827
Registrován: 21. 10. 2009, 9:59
Bydliště: Podřipák jak vyšitej!

31. 12. 2010, 7:37

A když ne rozváděč,tak aspoň přetlakový ventil.To vypouštění by mohl pořešit elektroventilem na obtoku čerpadla.

PS:těm "kšandám" se říká tříbodový závěs a už dlouho nejsou jednočinný kvůli polohový a zátěžový regulaci s ohledem na výkon traktoru (u těch moderních to už jsou docela složitý systémy)

PPS: Všem do Nového roku hodne štěstí a hlavně zdraví :wink:
Elektrika je potvora-nejni vidět a kope jak divoká mula.
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
Uživatelský avatar
magi
Sponzor fora
Příspěvky: 2724
Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

31. 12. 2010, 9:16

Přetlakový ventil je součástí rozvaděče. U moderních trakotrů jsou kšandy dvojčinné, to víme. Já mluvil o starších strojích typu Z25, Z30 a podobně. Rovněž různá domácí udělátka to mají jen jednočinné.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Uživatelský avatar
Kilovolt
Sponzor fora
Příspěvky: 827
Registrován: 21. 10. 2009, 9:59
Bydliště: Podřipák jak vyšitej!

1. 1. 2011, 12:04

Nojo na těchhle veteránech to nebylo :lol: .Nejstarší traktor,s kterým jsem jezdil byla 6911 a ta má přetlakovej ventil ne v rozváděči ale přímo přišroubovanej na čerpadle-z toho mám na mým domorobo samohybu čerpadlo,rozváděč z nějaký řezačky(s ventilem) a už to valí (do dvoučinnejch pístů) :D . Btw nemá to čerpadlo z pažouta ten ventilek v sobě?(taky už jsem takovou pumpu potkal)To by pak stačilo opravdu udělat nějakej obtok s elmag ventilem a měl by vystarano-jeden čudlík nahoru (pumpa strká),druhej dolu (elmag vypouští)-docela elegantní ovládání :idea: .Jestli má na samohybu slabší pohon,pak se mu nedivím,že šetří koně kde se dá :D
Elektrika je potvora-nejni vidět a kope jak divoká mula.
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22896
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

1. 1. 2011, 12:31

kdyz je to z pazouta tak me napadlo proc tam tahle opicarna s pul kilem kremiku je
pazout se chlubi ze ma jakejsi adaptivni posilovac kterej pomaha v malych rychlostech a prilis nepomaha ve velkych

tedy asi dostava informace z ridici jednotky a podle rychlosti vozidla upravuje otacky cerpadla

sice to nijak nepomuze s problemem v tomto vlaknu ale vysvetluje to proc tam pazouti pridali tolik kurvitek ktery jiste hned po zaruce zacnou zlobit
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Odpovědět

Zpět na „Krokové motory“