Vyfrézování 3D modelu (kopyta)
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
-
- Příspěvky: 573
- Registrován: 9. 5. 2008, 7:45
- Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Řekl bych, že se z vlákna vytrácí ten původní dotaz a to jestli by si na to někdo troufnul.Myslím, že bych to zkusil, pokud nebazíruješ na nějaké velké přesnosti.Mám jen Cut 3D a ten povrch řádkuje což si myslím, že na to kopyto by to mohlo stačit.Pokud máš o moje službičky zájem pošli mi soubor(IPT,STL) já to zkusím s tím camem a dám vědět kolik by to stálo.Dřevo bych si sehnal.
Tak jestli můžu trošku poradit "nikoliv nabídnout výrobu formy" tak dřevo není vhodný materiál pro vakuové tažení, ale jako základní výrobní prostředek poslouží celkem obstojně ikdyž daleko výhodnější je použít nějaký tvrzený polystyren.
Tak jak dělám kopita já "tedy po několikerých návštěvách u profíků, kteří velmi ochotně poradili a doporučili co a jak" PS: začínal jsem se sádrou.
Vyrobit, nebo nechat vyrobit negativní formu "výrobek" a teprve potom odlít vhodným materiálem pro tvorbu forem. Ve firmě kam jezdím používají a mohu doporučit Ebalta po novu tuším Ebatemp nobe tak nějak, jako plnivo se používá hliníkový prach a výsledná forma se pak nechá krásně vyleštit, popřípadě ještě doobrobit. Dosedací plocha se pak pěkně přebrousí a pokud jsou někde opravdu hluboké tahy tak se vrtnou mikro dírky jak pro podtlak tak i pro tlakové odtržení od formy.
Tady jsou odkazy na fotky co jsem dělal pro kámoše.
http://nohajz.rajce.idnes.cz/Kastlicky_ ... i_Inferno/
a
http://nohajz.rajce.idnes.cz/Reju_o_106/#Obraz032.jpg
a výsledek už s pryskyřicí
http://nohajz.rajce.idnes.cz/Zuza/
Libor
Tak jak dělám kopita já "tedy po několikerých návštěvách u profíků, kteří velmi ochotně poradili a doporučili co a jak" PS: začínal jsem se sádrou.
Vyrobit, nebo nechat vyrobit negativní formu "výrobek" a teprve potom odlít vhodným materiálem pro tvorbu forem. Ve firmě kam jezdím používají a mohu doporučit Ebalta po novu tuším Ebatemp nobe tak nějak, jako plnivo se používá hliníkový prach a výsledná forma se pak nechá krásně vyleštit, popřípadě ještě doobrobit. Dosedací plocha se pak pěkně přebrousí a pokud jsou někde opravdu hluboké tahy tak se vrtnou mikro dírky jak pro podtlak tak i pro tlakové odtržení od formy.
Tady jsou odkazy na fotky co jsem dělal pro kámoše.
http://nohajz.rajce.idnes.cz/Kastlicky_ ... i_Inferno/
a
http://nohajz.rajce.idnes.cz/Reju_o_106/#Obraz032.jpg
a výsledek už s pryskyřicí
http://nohajz.rajce.idnes.cz/Zuza/
Libor
zdviza: ty asi nemyslíš PS, ale PU ne? Tzv. umělá dřeva od Ebalta jsou snad všechny z PU.
ONX: Samo že PU, to moje PS- znamenalo, že první pokusy se nechají dělat i se sádrou a až pak sáhnout po dražších materiálech.
Dřevo bylo myšleno přírodní, ale to po pár odsátích a někdy hned praskne a nebo se odloupnou hrany. Jako první náhledový model to není špatný a hlavně je to levný a ukáže to kde je potřeba co doladit, třeba jako u toho velkého modelu Suzuki bylo potřeba dost přitlačit na značení orámování oken a plachty na střeše.
Celá forma, protože je zavřená a měla velký negativní úhel baly dělaná jako dutina "prostě jsem dovnitř nacpal různé kousky polystyrenu a ten pak odleptal" musela se nechat po vychlazení lexanu nafouknout tlakovým vzduchem jako balónek aby šla sudnat.
A ještě jedno upozornění je tam dost ostrých svislích ploch a aby tam nevznikaly takové ty nehezké varhánky "prostě nahromadění matroše" je potřeba počítat s větší výškou celé formy a tu potom oříznout a do blízkosti těchto hran vložit nějaké kvádry nebo cokoliv aby došlo k rovnoměrnějšímu natékání materiálu kolem hran.
Libor
Dřevo bylo myšleno přírodní, ale to po pár odsátích a někdy hned praskne a nebo se odloupnou hrany. Jako první náhledový model to není špatný a hlavně je to levný a ukáže to kde je potřeba co doladit, třeba jako u toho velkého modelu Suzuki bylo potřeba dost přitlačit na značení orámování oken a plachty na střeše.
Celá forma, protože je zavřená a měla velký negativní úhel baly dělaná jako dutina "prostě jsem dovnitř nacpal různé kousky polystyrenu a ten pak odleptal" musela se nechat po vychlazení lexanu nafouknout tlakovým vzduchem jako balónek aby šla sudnat.
A ještě jedno upozornění je tam dost ostrých svislích ploch a aby tam nevznikaly takové ty nehezké varhánky "prostě nahromadění matroše" je potřeba počítat s větší výškou celé formy a tu potom oříznout a do blízkosti těchto hran vložit nějaké kvádry nebo cokoliv aby došlo k rovnoměrnějšímu natékání materiálu kolem hran.
Libor