MN80 vypada OK, jen nemuzu prijit na to, jak vymezit vuli na podelnym posuvu. Na pricnym se mi to podarilo ke spokojenosti, ale na podelnym se mi nedari. Nemuzu prijit na to, jak se to dela a v manualu jsem se to nedocetl. Nebo to nechapu. A taky se mi nedari sundat klicka a tlouct se mi do ni nechce. Kdyby nekdo vedel, tak bych byl vdecnej za rady. Dik.
MN80 - sehnal jsem ho!!
Aha, tak to ten na Ebay mel myslim 750 mezi hroty.
MN80 vypada OK, jen nemuzu prijit na to, jak vymezit vuli na podelnym posuvu. Na pricnym se mi to podarilo ke spokojenosti, ale na podelnym se mi nedari. Nemuzu prijit na to, jak se to dela a v manualu jsem se to nedocetl. Nebo to nechapu. A taky se mi nedari sundat klicka a tlouct se mi do ni nechce. Kdyby nekdo vedel, tak bych byl vdecnej za rady. Dik.
MN80 vypada OK, jen nemuzu prijit na to, jak vymezit vuli na podelnym posuvu. Na pricnym se mi to podarilo ke spokojenosti, ale na podelnym se mi nedari. Nemuzu prijit na to, jak se to dela a v manualu jsem se to nedocetl. Nebo to nechapu. A taky se mi nedari sundat klicka a tlouct se mi do ni nechce. Kdyby nekdo vedel, tak bych byl vdecnej za rady. Dik.
MN80
-
soustružník
- Příspěvky: 814
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Vůle podélného posuvu se vymezuje skoro stejně jako příčného. Vepředu je mezi suportem a boční plochou saní posuvný klín, který je zajištěný z obou stran suportu šrouby. Hlavy šroubů s drážkou pro šroubovák jsou trochu schované v plastových krytech stírátek.
To je stranová vůle. Asi jsem se špatně vyjádřil. Myslím vůli axiální. Prostě mám místo okamžitého záběru a posunu při otočení kličkou prodlevu cca 1/4 otáčky. Tuhle vůli jsem měl na mysli.
Potom mě jěště zajímá, jak se u něj mění kola? Protože třeba ke stoupání 1,5 je kolo A 60z a to se tam nevejde a navíc má díru s drážkou pro klínek. Jsem z toho jelen, daněk a srnec dohromady.
Potom mě jěště zajímá, jak se u něj mění kola? Protože třeba ke stoupání 1,5 je kolo A 60z a to se tam nevejde a navíc má díru s drážkou pro klínek. Jsem z toho jelen, daněk a srnec dohromady.
MN80
Takže tady tomu říkají - a správně "mrtvola". Na její zmírnění je ten pátý (prostřední) šroub v plotně příčného posunu který musíš mírně přitáhnout. Tím víc sevřeš matici ale stejně to zcela neodstraníš! - je to normální (levý!) metrický závit, tuším M10. Zato ti to půjde ztuha otáčet.Wyky píše:To je stranová vůle. Asi jsem se špatně vyjádřil. Myslím vůli axiální. Prostě mám místo okamžitého záběru a posunu při otočení kličkou prodlevu cca 1/4 otáčky. Tuhle vůli jsem měl na mysli.
Potom mě jěště zajímá, jak se u něj mění kola? Protože třeba ke stoupání 1,5 je kolo A 60z a to se tam nevejde a navíc má díru s drážkou pro klínek. Jsem z toho jelen, daněk a srnec dohromady.
Když ti tam nejde kolo a ono nepůjde nikdy musíš povolit šroub na předloze tak aby se pohyboval volně na lyře a zároveň mít povolenou lyru (14 klíč) z venku převodovky.
MN-80A, BF-20 Vario, MAHOS 22, Beiping PP-U3, Prusa i3-MK2
I cesta je cíl. - "Finis coronat opus"
I cesta je cíl. - "Finis coronat opus"
U příčného je to jednoduché, ale u podélného posuvu se mi nedaří přijít na to, jak tu vůli vymezit.
A s výměnou kol jsem na tom podobně. Nemohl by někdo vyfotit co se má povolit a co se má posouvat? Docela rád bych si zkusil nějaký ten závit, když už mám soustruh, kterej je umí.
A s výměnou kol jsem na tom podobně. Nemohl by někdo vyfotit co se má povolit a co se má posouvat? Docela rád bych si zkusil nějaký ten závit, když už mám soustruh, kterej je umí.
MN80
-
soustružník
- Příspěvky: 814
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Tak jsem to pochopil, heureka.
Problem je, ze mi chybi kolo 60y na hridel A. Mam jen na hridel B/C. Takze musim nejak dat dohromady co mi chybi a asi objednam u tumlika nejdriv chybejici metricky kola a potom i dalsi. Kdyz uz je ta masinka v baraku ....
Jeste me napada, jak se na hridel A vejde 60ti zuby kolo, kdyz se s ni neda hnout nahoru a dolu??
MN80
Též gratuluji ke koupi. Z fotky je poznat prd jaké to má vůle, ale cená dobrá a vypadá solidně.
Tohle mě vždycky zajímalo. Myslel jsem (protože hodně dlouho chci MN-80A), že dát za jeden s posledních typů - pokud možno s prodlouženou točnou délkou - 70k není tak moc, pokud je stroj po GO a nemá vykradené příslušenství. Nechtěl bych rozvíjet debatu co je GO a jak ji poznat , jde mi jen o přiměřenost ceny. Nebo mi něco uniklo?robokop píše:...ale ty ceny od prekupniku kolem 70 000 nejsou vubec adekvatni
Kolo A je opravdu jakoby dvojity. Dve kola nad sebou, pevne spojeny na jednom pouzdru a obe se nasunujou na hridel.Miller píše:Dlouho už jsem to neviděl, ale není to výměnné kolo A "o patro výš" na jedné ose s nevýměnným kolem? Tak by nezabíralo do těch (opticky) nad ním.
MN80
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 23046
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no dat 70kkc za SV18 coby produktivni masinu na kseft ktera bude vydelavat
a 70kkc na masinu pro specialni pouziti vyuzivanou prevazne hobisty a na nejake drobnosti obcas
vedle toho cinanek za 15 ktery trpi svymi neduhy ale taky lecos odpracuje
myslim ze cena by mela byt nekde uprostred mezi temito extremy
a 70kkc na masinu pro specialni pouziti vyuzivanou prevazne hobisty a na nejake drobnosti obcas
vedle toho cinanek za 15 ktery trpi svymi neduhy ale taky lecos odpracuje
myslim ze cena by mela byt nekde uprostred mezi temito extremy
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Měl jsem na mysli něco takového: http://www.stroje-bazar.cz/bazar.php?id=218" onclick="window.open(this.href);return false;
Samo mám pochybnosti o kvalitě provedené práce a protože kolem Čelákovic jezdím, byl jsem se podívat. Pokud je u stroje uvedeno GO, jde pravděpodobně po GO, protože všechny pracovní plochy byly zaškrabané nebo přebroušené, vůle vymezeny, do ložisek jsem nevrtal. Nevím v jakém jsou ty stroje stavu, když je přiveze, ale i kdyby byly za cenu šrotu, je na nich odvedený kus práce. Pokud ne, pak se nemluví o GO a cena je nižší.
Pokud jde o SV18 (osobně mi přijde S32 praktičtější, ale to je věc názoru), sehnat takový soustruh po celkové opravě za 70k, tak prodávajícímu urvu obě ruce. Kde rostou? Nemyslím, že i kdybych našel solidní SV18 za cenu šrotu, že by se mi vůbec podařilo sehnat někoho, kdo na něm udělá za 70k generálku.
Cena normálně používaných MN-80 je mezi těmito dvěma extrémy. Nedávno jsem se byl na jeden za 35k podívat v hlavním městě a už bych ho vzal, kdyby se nevyskytnul jiný stroj, pro který jsem měl hned práci. Pardon za OT
Samo mám pochybnosti o kvalitě provedené práce a protože kolem Čelákovic jezdím, byl jsem se podívat. Pokud je u stroje uvedeno GO, jde pravděpodobně po GO, protože všechny pracovní plochy byly zaškrabané nebo přebroušené, vůle vymezeny, do ložisek jsem nevrtal. Nevím v jakém jsou ty stroje stavu, když je přiveze, ale i kdyby byly za cenu šrotu, je na nich odvedený kus práce. Pokud ne, pak se nemluví o GO a cena je nižší.
Pokud jde o SV18 (osobně mi přijde S32 praktičtější, ale to je věc názoru), sehnat takový soustruh po celkové opravě za 70k, tak prodávajícímu urvu obě ruce. Kde rostou? Nemyslím, že i kdybych našel solidní SV18 za cenu šrotu, že by se mi vůbec podařilo sehnat někoho, kdo na něm udělá za 70k generálku.
Cena normálně používaných MN-80 je mezi těmito dvěma extrémy. Nedávno jsem se byl na jeden za 35k podívat v hlavním městě a už bych ho vzal, kdyby se nevyskytnul jiný stroj, pro který jsem měl hned práci. Pardon za OT
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 23046
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
me spis prijde blby ze kdybych ho mel a nedejboze prodaval tak mi prijde blby po hobistovi chtit 70 bez ohledu na stav
pri vedomi ze na nej ten hobista setril 10 let a pri vedomi toho ze na nem nebude vydelavat
co se tech cen tyce bude to ale o uhlu pohledu viz debata o nastrojich na vysekavani trafoplechu
pri vedomi ze na nej ten hobista setril 10 let a pri vedomi toho ze na nem nebude vydelavat
co se tech cen tyce bude to ale o uhlu pohledu viz debata o nastrojich na vysekavani trafoplechu
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)