
transformátor 230/90V
Ono pokud to bude DC varianta, tak se používá proměnné napětí. Většinou si to reguluje přímo driver.
Na odskočení ve potřeba většinou vyšší napětí a to se potom automaticky podle proudu cívkou sníží, pak třeba stačí na udržení rozepnuté brzdy i menší než poloviční napětí. Tím se ta cívka ani neořeje. Některé jsou na to háklivé. A pouštět do AC cívky DC napětí a proud je špatně. Stačí se podívat na relé a nebo stykač na AC - DC.......
Na odskočení ve potřeba většinou vyšší napětí a to se potom automaticky podle proudu cívkou sníží, pak třeba stačí na udržení rozepnuté brzdy i menší než poloviční napětí. Tím se ta cívka ani neořeje. Některé jsou na to háklivé. A pouštět do AC cívky DC napětí a proud je špatně. Stačí se podívat na relé a nebo stykač na AC - DC.......
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Preco by sa nemohlo pustat jednosmerny prud do cievky pre striedavy prud? Samozrejme nie rovnake napatie, AC musi byt zakonite vyssie kvoli reaktancii cievky. Ja by som povedal, ze DC bude tichsie 

- Kilovolt
- Sponzor fora
- Příspěvky: 827
- Registrován: 21. 10. 2009, 9:59
- Bydliště: Podřipák jak vyšitej!
DC použít můžeš,ale nesmíš překročit max. proud vinutím-ten zjistíš podle průřezu drátu a proudové hustoty pro lakovaný dráty (nejčastěj 2,5A/mm2).Někdy je problém s tím,že pokud použiješ DC na AC stykač,tak má tendenci zůstat chvíli přilepenej i po přerušení proudu-souvisí to taky s materiálem jádra.
Elektrika je potvora-nejni vidět a kope jak divoká mula.
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
Zdravím,
dnes jsem se stal novým členem, takže nevím přesně jak to tady u vás chodí, ale snad taky přispěju nějakou tou radou. Doma mám totiž taky postavenou cnc mašinku a tento problém jsem stejně jako mnoho dalších už řešil. Co se týče 90V DC pro brzdu, tak jsem našel dvě variaty.
První je přímo od dodavatele servomotoru s brzdou. Zapojení se mi moc nelíbí, proto jsem si navrhl a udělal vlastní a zvolil druhou variantu. Elektronika obsahuje pouze 2 diody na usměrnění, led diodu pro signalici, relé a kondenzátory. Nic víc, takže opravdu velmi jednoduché zapojení.
Druhá je kvalitní, poctivá, ale dražší - trafo, diodový můstek, filtrační kondenzátor, signalizace stavu led diodou a optočlenem, který dává pokyn řídící jednotce jestli je odbržděno či ne a několik doprovodných součástek.
Snad vám to pomůže, případně mám schéma i hotový kus.
dnes jsem se stal novým členem, takže nevím přesně jak to tady u vás chodí, ale snad taky přispěju nějakou tou radou. Doma mám totiž taky postavenou cnc mašinku a tento problém jsem stejně jako mnoho dalších už řešil. Co se týče 90V DC pro brzdu, tak jsem našel dvě variaty.
První je přímo od dodavatele servomotoru s brzdou. Zapojení se mi moc nelíbí, proto jsem si navrhl a udělal vlastní a zvolil druhou variantu. Elektronika obsahuje pouze 2 diody na usměrnění, led diodu pro signalici, relé a kondenzátory. Nic víc, takže opravdu velmi jednoduché zapojení.
Druhá je kvalitní, poctivá, ale dražší - trafo, diodový můstek, filtrační kondenzátor, signalizace stavu led diodou a optočlenem, který dává pokyn řídící jednotce jestli je odbržděno či ne a několik doprovodných součástek.
Snad vám to pomůže, případně mám schéma i hotový kus.
- Přílohy
-
- 90V DC.jpg (13.15 KiB) Zobrazeno 2248 x
-
- 90V DC originál.JPG (15.76 KiB) Zobrazeno 2248 x