Tonyho CNC freza

fotky našich strojů, aneb co máme doma
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7393
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

16. 5. 2011, 12:14

packa píše:
testone píše:Použiješ li řemenový převod ( je to nejjednodušší), použij řemínek s mikrodrážkami (Micro-V), zapomeň na ozubené a klínové řemeny. Maximálně pro zvýšení úhlu opásání malé řemenice použít vodící kladku. Chceš-li vidět jak to vypadá, mrkni se zezadu do novější aut. pračky. Možná by bylo zajímavé z té pračky použít motorek. Výkon určitě pár set W, ve šrotě cena =0, při ždímání to učitě točí nějakých 30 000 ot./min ( řemenička na motoru pr. cca 20 i míň, na bubnu možná pr. 400, otáčky bubnu při ždímání cca 1000 1/min), plynule měnitelné otáčky, bez komutátoru, problém je jen ten, že to funguje na nějakém nezveřejňovaném principu, k činnosti potřebuje jakýsi regulátor zabudovaný v elektronice pračky. Nic složitého to ale být určitě nemůže. Opraváři se tím pokud nejsou šťourové nezabývají, zatím jsem nenarazil na nikoho ( ale nepátral jsem) kdo by věděl jak to funguje, nezabýval jsem se tím. Možná by stačila dokumentace od nějaké takové pračky a podívat se do toho osciloskopem.
Tak to se pleteš všechny dnešní pračky mají komutátorový motor , jinak by tam musel být měnič a to by stoupla cena pračky tak o deset tisíc!!!!!!!
takže regl v pračce je jednoduchej tyristorovej skoro jak u lampičky .
Jo, omlouvám se, komutátor v tom je, neštudoval jsem to tak moc. Na hřídeli motoru je taky snímač otáček, pak dává smysl šířková pulsní regulace ( = jednoduchá a laciná ) se zpětnou vazbou zavedenou ze snímače ot., otázkou zůstává proč to toho motoru vede tolik drátů. Možná je zvlášť napájení (a regulace) pro stator a zvlášť pro rotor, možná tam je i nějaká další zpětná vazba, tep. ochrana atd. Nevím, neštudoval jsem to. Možná by to pro tento hobby účel stálo za prozkoumání.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22915
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

16. 5. 2011, 2:24

ten motor se driv pouzival v nekolika rezimech
pomaly, levo a pravotocivy
rychly na zdimani

hadam ze je to castecne inovovane o to pwm ale ty draty tam budou prave pro moznost zmeny rezimu a ziskani sirsiho rozsahu toho rizeni otacek
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Pruduch
Příspěvky: 143
Registrován: 22. 4. 2007, 7:05
Bydliště: Jižní Čechy

16. 5. 2011, 8:14

No těch drátů pokud si matně pamatuju neni zase tolik. Dva jsou motor, dva jsou tepelná pojistka ve vinutí a dva tachodynamo (nebo co to tam je za snímač). Motor jsem kdysi opravoval v Aristonce, a vinutí zvlášť (stator, rotor) určitě vyvedený nebyly. Rovněž žádný vifikundace ohledně otáček, prostě obyčejnej vysokootáčkovej seriovej univerzální motor.
Uživatelský avatar
TonyKiller
Příspěvky: 20
Registrován: 5. 2. 2011, 3:19
Bydliště: Slovensko - Námestovo
Kontaktovat uživatele:

20. 5. 2011, 1:13

Zdá sa že som problem s vretenom vyriešil. Našiel som motor s otáčkami 35k/min 250W a hadicou som ho prepojil s hriadeľom :D. Dosť sa nahrieval tak som tam pridal chladenie a teraz sa teplota zastaví na 70 stupňov. Neviem či to nieje veľa...
P1000908.JPG
alexandr
Příspěvky: 32
Registrován: 9. 2. 2009, 1:11
Bydliště: Handlová
Kontaktovat uživatele:

21. 5. 2011, 9:10

70 stupňov... na povrchu , či v motore....?
pridal chladenie - aktívne , alebo pasívne ?
Každopádne - čím sa to viac hreje , tým ide životnosť dole .
Pri použití aktívneho chladenia môže byť plocha chladiča až 7 x menšia ,
ako pri rovnakom výsledku pasívneho chladenia .
Je dosť veľký rozdiel - či použiješ k chladeniu radiálny , alebo axiálny ventilátor.
Radiálny je schopný dosiahnuť vyšieho tlaku - je teda vhodný pre tlačenie chladiaceho vzduchu..
Axiálny je schopný dať zase väčší objem vzduchu- nieje schopný vyprodukovať solídny pretlak ,
je teda vhodný skôr k odsatiu z daného prostredia .
Ako každý odpor- je aj ten aerodynamický možné rozdeliť - paralelne - a s menšími ventilátorčekmi
dosiahnuť slušných výsledkov . Je ale potrebné vhodné riešenie - spomínaného paralelného delenia ...
Paik
Příspěvky: 191
Registrován: 23. 6. 2009, 11:24

21. 5. 2011, 10:25

Koukam ze ten motor ma nejakou vrtulku a pruduchy na chlazeni. Treba by pomohlo je trochu zvetsit. Ja sem u moji horni frezky odriznul celej vrsek a dal sem tam 2x filtr do vetracku aby se tam nedostaval bordel. A ted to fouka jak drak.
Uživatelský avatar
TonyKiller
Příspěvky: 20
Registrován: 5. 2. 2011, 3:19
Bydliště: Slovensko - Námestovo
Kontaktovat uživatele:

21. 5. 2011, 11:17

Motor sa nenahrieva, ma vlastne chladenie ale ten zelezny kryt s hriadeľom... chladenie obyčajný ventilátor z PC
Odpovědět

Zpět na „naše mašinky“